Erkunt Haşmet 110 Tarlada ortadan bölünmüş

Erkuntçulardan ses yok [emoji23]
dün arkadaşın erkuntla kum getirdik.
bayır tarlalara tankerle sıvı çiftlik gübresi çıkardık.
devamında birazda yulaf balyası bağladık.
erkunt 70 var çok memnun.
üç tanede masseyi var onlardanda memnun.
erkunt geçen yıl yulaf bağlama döneminden bu güne 900 saat çalıştı.
hiçbir sorunu yok.
2012 yılında aldı en az 800 saat çalışıyor.
daha önce same kullandı hiç şikayet etmedi.
mevzu marka değil gibi geliyor bana.
 
Sahibine geçmiş olsun kötü bir durum. Kullanıcı hatası yüzünden bölünmemiştir inşallah. Ön ağırlıkları uzatmışlar motor zaten ağır bunun da bölünmede etkisi olmalı. Umarım tüm hatayı kullanıcıya bulmazlar..
 
Geçen gün sanayide şaseli bir jd vardı, adam önüne ağır bir tampon yaptırmış, tampon montaji esnasinda da şaseye ön takımı bağlayan cıvataları doğru düzgün takmamışlar. Önde tekerleri tutan dökme dikdörtgen bir parça var onu kırmış. Usta 22 bin masrafı var dedi. Açıkçası hedefledigim ve bana hitap eden bir alet olmadığı için çok irdelemedim. 6 binli birşeydi, 120 bg miş sanırım.
Kullanıcı bilinçsiz olduktan sonra dünyanın en iyi makinesi olsa bile arıza olacaktır. Videodaki traktörün ağırlıkları öne alınarak denge noktası kaydırılmış. Arkaya ağırlığı epeyce yüksek olan disktiller takılınca sonuç bu olmuş. Konuyu marka fanatikliğine, malını övmeye getirmeye gerek yok.
Not: Landini kullanıcısıyım, Erkunt fanatiği falan değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali öz
Sadece ön ağırlıkları ileri alınca erkunt bu duruma geliyorsa öne kepçe veya ormancı sepeti takıldığında allah bilir traktöre neler olacak. Biz 240 a ormanda sadece ön ağırlık mesnedine bağlı şekilde siter yükleme sepetiyle çalıştık bir sıkıntı olmadı. Aynı şekilde çalışan same de var.
 
hşmt.JPG

Sahibine çok geçmiş olsun.
Resimi kesit aldım ön ağırlığı öne çok uzatmış ağırlık merkezini bozmuş gibi ve zaten traktörün önünde ve jantta ağırlık var. Arkaya da ağır bir malzeme taktıysa esnemeden bölüne bilir daha doğrusu dökümü kırmış ve kuvvetli ihtimal da bu yönde.
Daha geçen hafta forumda bir arkadaşta td 100 mü 110 mu hatırlayamadım o da aynısı yapmış ona da bu durumu söyledim umarız onunda başına gelmez.
 
Mesele sadece erkunt değil..

Ama burnunda dünyanın tomrugunu tasiyan ormanda calisan 60-70 bg bicok traktor var..


Ayrıca diyelimki ön agirlik uzadı..

Kac cm uzadi.. 20-30 cm..

On dingilden olc bic..

%10 bile fark etmez on dingile basan yük..

Bu sekilde on agirliklari uzatan cok kisi var..

Bildigim 95 kubota var.. hatta 74 zetor var senelerdir sorunsuz kullanan..


Burda kesinlikle.. döküm-vida/saplama vs sorunu olmuş/oluşmuş..

Yoksa ön kol/pto çalıştırabilen sonucta iş makinasi olan bi traktore burundaki 300-500 kilo bise etmez..


Son söz..

Ihtiyaten yarim/tam sase iyidir..
 
  • Beğen
Tepkiler: mekanik10
Geçmiş olsun. Bir arkadaş ağırlıkların 20cm-30cm öne almanın %10 bile etki etmez demiş.bilakiz tam tersi.Zaten ön, arka dingil mesafesi 240cm. Benim bildiğim erkurt imalat üzerinden gelen bir firma. Yani traktör yapmadan önce zaten imalatın içinde. Aynı zamanda dökümcü. Yani böyle bir hata yapma ihtimali bence yok. Haşmetin akslar arası kısa. Öyle olunca erkurt şahlanma olmasın diye işi ağırlığa vermiş. Dikkat edin ön tekerlerde de ağırlık var. Bunu pek her firmada göremezsiniz. Genelde ağırlık koymak bir yana ağırlık eksitirler. Örneğin nh ve case de olduğu gibi. Onun için millet önü uzatırlar birde tampon yaptırır. Oda yetmez birde tekerlere su koyar.Ön hafif olduğu için. Ama erkunt ise videodanda göreceğiniz gibi dolu bir ön ağırlık sepeti, oda yetmemiş birde ön tekerlerde ağırlık. Yani full. Siz birde 30÷40cm lik öne almışsınız ön ağırlıkları. Birde çırpma olduysa.Sonuçta halk arasında söylendi gibi Allah yapısı değil.johndeerelerde destek kiriş var yanlarda. Benim gördügüm. M serisi. Genel kullanım için yapılmış. Sadece tarla için değil yani. Gerçi genel kullanım için yapıpta bunu koymayan büyük firmalarda var.Haşmet öyle engebeli arZide kullanılabilecek hele tomruk taşıma için hiç uygun değil. Devrilir yahu. Traktör kocaman.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ercan AYKUŞ
4 tonluk motora 400 kg hiç sayılır..

ön agırlık-ön dingil mesafesi esas alınacak..

hesabı çok basit.. ağırlıklarla ön dingil mesafesi ölcülsün bilinsin tamam..

aynen %10 bile farketmez..

bu şekilde ağırlık uzatan 74'luk motor var senelerdir sorunsuz..


ayrıca ön kol hatta ön kepce diye bişe var dünyada..

hangi burun ağırlığı..

ön kepce ile senelerdir 1800 kg'a kadar palet indir bindir yapanlar var..

ön dingilden 2 metre uzakta!

kesinlikle saplama-döküm sorunu.. ne sorun varsa orta bağlantı da var..

o motorun burnu bomboş olsa yine olacaktı vesselam..
 
  • Beğen
Tepkiler: 'Ahmet ARSLAN'

Benzer Konular