Mekatronikler 2017 modellerde vardı. İsmin yanında ME yazıyordu ama gerçekten Erkunt'un marka imajına büyük darbe vurdu.
Yağ basıncı ile çalışan mekanik elektronik karışımı debriyajsız shuttle.Sorun süre.Kolu ileri ya da geri aldığınızda 10 saniye sonra komut yerine geliyor yani traktör ileri veya geri gidiyor.Örneğin tarla yastık başındasınız iki manevra yapmanız gerek: geri ileri geri ileri herbirinde ona kadar sayıp (10 saniye) bekleyin bakalım ,olacak iş değil.Ben de mekanik shuttle var, debriyajsa debriyaj vızır vızır iş yapıyorum.Kullanma kitabı ortak.ME kısmında açık açık yazıyor'' kolu ileri ya da geri aldıktan sonra 5-10 saniye beklemelisiniz'' diyor.Siz o 5 saniyeyi 10 alın.5 saniye bile çok.
NH T5 115 serisinde de durum aynıdır, hele balye bağlamada sıra başlarında adamı kanser eder.
Bizim köydeki crd 110 kullanıcısı yakıt ve çekişinden gayet memnun. Motor hatayı affetmez, çok çabuk meydana çıkarır. Sizin yakıtınızın çok olması pulluğunuzun uygun vites ile çekilmemesi, bu traktörler de pulluk için seçilmesi gereken vites 4 takviyedir. 1. Vites ile sürecem derseniz yakıt kaçınılmaz olur. Traktör 5 li 14 no pulluğu 1400 - 1500 devirlerde çok rahat çekmesi gerekir, dönüme yakıt da 2 lt geçmez. (Normal koşullarda)
Kayran toprakta Deuthz 5120C, 1.65 lt/dk 5 14" pullukla sürüm yakıtı var.Ağır sürüme girilince 5 sınıfı traktör motor anma gücü devrinde çalışması gerekiyor.
Ön kepçede hidrolik pistonların verimli tepkisi için anma gücü devri gerekiyor, yükü taşımada max tork noktası kullanılıyor.
Deuthz tork eğrisi 1600-1800 devir arası sabit, 1900-2200 devir arası sabit güç bölgesi var.
FPT ve Perkins motor 1400-1800 tork bandı, 1800-2300 devir sabit güç bölgesi var.
Tork ve güç eğrileri daha geniş devir aralığına yayılmış.En az yakıt bölgesi 1400-1900 devir aralığıdır.
Ağır toprak işlemede motor tam güçle çalışmalıdır ki turbo ezilmesin, iç yağlamalar tam yapılsın.
MF 398, 1000-1700 tork bandı, 2000 devir max güç noktası, 1400 devir 1. en az yakıt noktası 1800 devir 2. en az yakıt noktası, ağır tav sürümünde 1800-2000 devir aralığı kullanılır.Ara diğer devirlerde motor yükü dengeleme devri bulunmuyor.
Fiat motorların en az yakıt bölgesi ve sabit güç aralığı 1900-2300 devir aralığıdır.
Devir tercihlerinde Perkins motoru Fiat motor gibi kullanamayız.En az yakıt bölgesi devir ve güç tercihleri farklıdır.
YALÇIN SERTEL beyefendi, motoru 1500 devire çekiniz, 100 devir kısılsın, 1400 devirle uygun viteste sürünüz, dedi.
Deuthz motoru 1400 devirle zorlarsanız, en az yakıt bölgesinin dışında tercihiniz olur.Yakıt fazlalaşır.
1400 devirde FPT ve Perkins CRD, en az yakıt bölgesinin başlangıç devrinde olur.
Perkins Euro 3A motor 1. en az yakıt noktasında olur.
Ağır tav sürümünde turbonun üstüne eşşek yüküyle basınç yüklenir, sonrada arıza yapar.
Motor yükü olarak her serinin karakteristikleri farklıdır.
7 sınıfında durum daha da farklıdır, motorun çeki kancası gücü tercihi yapabiliriz, kuyruk mili gücü tercihi yapabiliriz.
Motordan %70-90 arası kuyruk mili gücü aktarımı alıp, tekerlere daha fazla çeki kancası gücü tercihi verilebilir.
Binaenaleyh Kubota M135 GX2, 3 metre dik rotovatörle çalışır.
Rampa arazide çalışacak motorun çeki kancası gücü tercihi farklı olur.
Traktörlerin göstergelerine bu tork,güç, en az yakıt noktası devirlerini yeşil,sarı,kırmızı gibi renklerle gösterseler bu kadar yorulmazdık.
Selam ederim.