Erkunt Haşmet 110 luk nasıl traktör?


Bizim köyde erkunt 110 luktan çok alan oldu. Kırmızı jantlı modelleri alanlar 50 saatte geri verdi traktörü. Beyaz jantlı olanlar ise duman dışında memnunlardı.
Kırmızı jantlı ile beyaz jantlıların arasındaki tek fark kırmızı jantlıların common rail Deutz motora sahip olması ,(crd Perkins olanları da var tabiki) demek ki bu crd lerin motorlarında arıza çıkmış olmalı. Mantıklı olarak başka bir açıklaması yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci60
Ben binip kullanmadım şahsen ancak beyaz jantlı olanlar(perkins), diğerine göre daha az yakıyo daha iyi çekiyor diye konuşuldu köyde. Alan kişilerle samimiyetim olmadığı için pek içini dışını bilmiyorum. Ayrıca kronik bi sıkıntıdan bahsedildi kırmızı jant modellerinde kullanan arkadaşlar daha net yorum yapacaktır. Ben sadece gördüklerimi aktardım
 
Ben binip kullanmadım şahsen ancak beyaz jantlı olanlar(perkins), diğerine göre daha az yakıyo daha iyi çekiyor diye konuşuldu köyde. Alan kişilerle samimiyetim olmadığı için pek içini dışını bilmiyorum. Ayrıca kronik bi sıkıntıdan bahsedildi kırmızı jant modellerinde kullanan arkadaşlar daha net yorum yapacaktır. Ben sadece gördüklerimi aktardım
Bunlardaki kronik sıkıntı sadece mekotronik olarak üretilenlerde vardı Erkunt a en büyük darbeyi vuran bu mekatronik traktörler de üretimden kalktı.
 
Kardeş birfiil 500 saat kendim kullandım yakıt fazla doğru. çekiş aman aman değil ama kronik bir sorun varmı 500 saatte o anlaşılamaz uzun süre kullananlar daha iyi bilir
Bizim köydeki crd 110 kullanıcısı yakıt ve çekişinden gayet memnun. Motor hatayı affetmez, çok çabuk meydana çıkarır. Sizin yakıtınızın çok olması pulluğunuzun uygun vites ile çekilmemesi, bu traktörler de pulluk için seçilmesi gereken vites 4 takviyedir. 1. Vites ile sürecem derseniz yakıt kaçınılmaz olur. Traktör 5 li 14 no pulluğu 1400 - 1500 devirlerde çok rahat çekmesi gerekir, dönüme yakıt da 2 lt geçmez. (Normal koşullarda)
 
Aldığımda çok araştırdım vites aralarını hangi viteste nasıl gidiyor çok denedim ama senin komşundan öğrenerek koyduğun teşhisi ve tespiti yapamadım belkide sen haklısındır ben sorunu çözdüm sattım belkide biz kullanmayı tam bilemedik ama neyseki tr yi çabuk çözdümde sorun halloldu
 
Mekatronik olanların özelliği ne tam olarak? Diğer modellerden farkı neydi kronik arıza oluştu?
Mekatronik olanlar demek, mekanik shetıl lı olanlar demek. Yağlı sistem yerine, mekanik sistem. Traktör yine shetıl gibi bir mekik kolundan debriyaja ve frene basmadan ileri geri hareket edebiliyordu ama özellikle soğuk bölgelerde veya soğuk havalarda daha fazla olmak üzere arızalar başgösterdi. Mekatronik olmayanlara göre daha fazla fiyata alınan bu traktörler alanların başına bela oldu. Servisler tarafından mekatronikleri iptal edilse de,kullanıcılar uğradıkları zararla kaldı. Demek ki ARGE leri yeterli değilmiş. Erkunt un pekçok modeli mekatronik olarak üretilmişti.
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci60
Bunlardaki kronik sıkıntı sadece mekotronik olarak üretilenlerde vardı Erkunt a en büyük darbeyi vuran bu mekatronik traktörler de üretimden kalktı.

Mekatronikler 2017 modellerde vardı. İsmin yanında ME yazıyordu ama gerçekten Erkunt'un marka imajına büyük darbe vurdu.

Mekatronik olanların özelliği ne tam olarak? Diğer modellerden farkı neydi kronik arıza oluştu?

Yağ basıncı ile çalışan mekanik elektronik karışımı debriyajsız shuttle.Sorun süre.Kolu ileri ya da geri aldığınızda 10 saniye sonra komut yerine geliyor yani traktör ileri veya geri gidiyor.Örneğin tarla yastık başındasınız iki manevra yapmanız gerek: geri ileri geri ileri herbirinde ona kadar sayıp (10 saniye) bekleyin bakalım ,olacak iş değil.Ben de mekanik shuttle var, debriyajsa debriyaj vızır vızır iş yapıyorum.Kullanma kitabı ortak.ME kısmında açık açık yazıyor'' kolu ileri ya da geri aldıktan sonra 5-10 saniye beklemelisiniz'' diyor.Siz o 5 saniyeyi 10 alın.5 saniye bile çok.
 
  • Beğen
Tepkiler: 768
Aldığımda çok araştırdım vites aralarını hangi viteste nasıl gidiyor çok denedim ama senin komşundan öğrenerek koyduğun teşhisi ve tespiti yapamadım belkide sen haklısındır ben sorunu çözdüm sattım belkide biz kullanmayı tam bilemedik ama neyseki tr yi çabuk çözdümde sorun halloldu
Benim 90 lık Erkunt ile komşumun 110 Luk crd aynı şanzımana sahip. Sizin sattığınız Erkunt un şanzımanını o yüzden iyi tanıyorum. O şanzımanlar o kadar sıradan bir şanzıman değil. Onlarda steyr e ait bir şanzıman ve hidrolik var. Steyr hiçbir zaman için işe yaramayan bir şanzıman çıkarmaz. Siz, şanzımanı tanıyamama sorunundan traktörünüzü satarak kurtulmuşsunuz. Ama traktörünü dört yıldır kullanıp da takviyeden haberi olmayanlara da rastladım ben. Tr yi çabuk çözdüğünüze sevindim, iyi günlerde kullanın.
 
Mekatronikler 2017 modellerde vardı. İsmin yanında ME yazıyordu ama gerçekten Erkunt'un marka imajına büyük darbe vurdu.
Yağ basıncı ile çalışan mekanik elektronik karışımı debriyajsız shuttle.Sorun süre.Kolu ileri ya da geri aldığınızda 10 saniye sonra komut yerine geliyor yani traktör ileri veya geri gidiyor.Örneğin tarla yastık başındasınız iki manevra yapmanız gerek: geri ileri geri ileri herbirinde ona kadar sayıp (10 saniye) bekleyin bakalım ,olacak iş değil.Ben de mekanik shuttle var, debriyajsa debriyaj vızır vızır iş yapıyorum.Kullanma kitabı ortak.ME kısmında açık açık yazıyor'' kolu ileri ya da geri aldıktan sonra 5-10 saniye beklemelisiniz'' diyor.Siz o 5 saniyeyi 10 alın.5 saniye bile çok.
NH T5 115 serisinde de durum aynıdır, hele balye bağlamada sıra başlarında adamı kanser eder.
Bizim köydeki crd 110 kullanıcısı yakıt ve çekişinden gayet memnun. Motor hatayı affetmez, çok çabuk meydana çıkarır. Sizin yakıtınızın çok olması pulluğunuzun uygun vites ile çekilmemesi, bu traktörler de pulluk için seçilmesi gereken vites 4 takviyedir. 1. Vites ile sürecem derseniz yakıt kaçınılmaz olur. Traktör 5 li 14 no pulluğu 1400 - 1500 devirlerde çok rahat çekmesi gerekir, dönüme yakıt da 2 lt geçmez. (Normal koşullarda)
Kayran toprakta Deuthz 5120C, 1.65 lt/dk 5 14" pullukla sürüm yakıtı var.Ağır sürüme girilince 5 sınıfı traktör motor anma gücü devrinde çalışması gerekiyor.
Ön kepçede hidrolik pistonların verimli tepkisi için anma gücü devri gerekiyor, yükü taşımada max tork noktası kullanılıyor.
Deuthz tork eğrisi 1600-1800 devir arası sabit, 1900-2200 devir arası sabit güç bölgesi var.
FPT ve Perkins motor 1400-1800 tork bandı, 1800-2300 devir sabit güç bölgesi var.
Tork ve güç eğrileri daha geniş devir aralığına yayılmış.En az yakıt bölgesi 1400-1900 devir aralığıdır.
Ağır toprak işlemede motor tam güçle çalışmalıdır ki turbo ezilmesin, iç yağlamalar tam yapılsın.
MF 398, 1000-1700 tork bandı, 2000 devir max güç noktası, 1400 devir 1. en az yakıt noktası 1800 devir 2. en az yakıt noktası, ağır tav sürümünde 1800-2000 devir aralığı kullanılır.Ara diğer devirlerde motor yükü dengeleme devri bulunmuyor.
Fiat motorların en az yakıt bölgesi ve sabit güç aralığı 1900-2300 devir aralığıdır.
Devir tercihlerinde Perkins motoru Fiat motor gibi kullanamayız.En az yakıt bölgesi devir ve güç tercihleri farklıdır.
YALÇIN SERTEL beyefendi, motoru 1500 devire çekiniz, 100 devir kısılsın, 1400 devirle uygun viteste sürünüz, dedi. :D
Deuthz motoru 1400 devirle zorlarsanız, en az yakıt bölgesinin dışında tercihiniz olur.Yakıt fazlalaşır.
1400 devirde FPT ve Perkins CRD, en az yakıt bölgesinin başlangıç devrinde olur.
Perkins Euro 3A motor 1. en az yakıt noktasında olur.
Ağır tav sürümünde turbonun üstüne eşşek yüküyle basınç yüklenir, sonrada arıza yapar.
Motor yükü olarak her serinin karakteristikleri farklıdır.
7 sınıfında durum daha da farklıdır, motorun çeki kancası gücü tercihi yapabiliriz, kuyruk mili gücü tercihi yapabiliriz.
Motordan %70-90 arası kuyruk mili gücü aktarımı alıp, tekerlere daha fazla çeki kancası gücü tercihi verilebilir.
Binaenaleyh Kubota M135 GX2, 3 metre dik rotovatörle çalışır.
Rampa arazide çalışacak motorun çeki kancası gücü tercihi farklı olur.
Traktörlerin göstergelerine bu tork,güç, en az yakıt noktası devirlerini yeşil,sarı,kırmızı gibi renklerle gösterseler bu kadar yorulmazdık.
Selam ederim.
 

Benzer Konular