erkunt 12 numara 3 lü ağır takviye H3

Max tork noktası 1400 devir, max güç noktası 2000 devirdir.Tavlı zamanda,6 km/h süratle , 1500-1600 devir çift sürülür. Toprak kuru ve ağır yapıdaysa pulluklar iyi batması için hafif sağa yatırılır, bir düşük vitesle 4,5-5 km/h süratle 1900 devir verilerek sürüm yapılır.
Hava çok sıcaksa ibreye bakılır, yerinden oynarsa ,yükselirse motor dinlenmeye alınır. 5-10 dakika 1000 devirde çalıştırılır, gösterge yerine gelene kadar.
İşe başlamadan önce motorun tam ısınması sağlanmalıdır.Soğuk motor yüke verilirse piston segman kırma problemi oluşabilir.Sıcak haldeki motor stop edilmez.Soğuması için 5 dakika 1000 devirde çalıştırılır.
Sıcak stop edilen motorda egzoz manifoldu ani soğumaya maruz kalacağından deforme olur.Aşınmalar artar, segmanlar kaynama, yapışma yapabilir , motor için çok zararlıdır.
Güce ihtiyaç varsa 20 gazda kullanmak zararlı olmaz, ısıtma, dinlendirme ve soğutmaya dikkat etmek gerekir.
 
Max tork noktası 1400 devir, max güç noktası 2000 devirdir.Tavlı zamanda,6 km/h süratle , 1500-1600 devir çift sürülür. Toprak kuru ve ağır yapıdaysa pulluklar iyi batması için hafif sağa yatırılır, bir düşük vitesle 4,5-5 km/h süratle 1900 devir verilerek sürüm yapılır.
Hava çok sıcaksa ibreye bakılır, yerinden oynarsa ,yükselirse motor dinlenmeye alınır. 5-10 dakika 1000 devirde çalıştırılır, gösterge yerine gelene kadar.
İşe başlamadan önce motorun tam ısınması sağlanmalıdır.Soğuk motor yüke verilirse piston segman kırma problemi oluşabilir.Sıcak haldeki motor stop edilmez.Soğuması için 5 dakika 1000 devirde çalıştırılır.
Sıcak stop edilen motorda egzoz manifoldu ani soğumaya maruz kalacağından deforme olur.Aşınmalar artar, segmanlar kaynama, yapışma yapabilir , motor için çok zararlıdır.
Güce ihtiyaç varsa 20 gazda kullanmak zararlı olmaz, ısıtma, dinlendirme ve soğutmaya dikkat etmek gerekir.
eyvallah sağolasın çok açıklayıcı oldu. soğuk iken zorlamamak gerektiğini ve sıcakken dinlendirmek gerektiğini biliyordum fakat bu kadar ayrıntılı bilmiyordum.
 

Benzer Konular