Ynt: ekibe yeni katılan traktörüm ve diger traktörlerim
tahir link=topic=69694.msg794403#msg794403 date=1384420772' Alıntı:
hayırlı olsun güle güle kullanın
teşekkrü edrim kardeşim dah iyi leri nasip olsun sanada inşallah
uzay kasa link=topic=69694.msg794406#msg794406 date=1384421150' Alıntı:
Aman diyeyim bulaşma galeri işine
Nedir bu milletin galericilerden çektiği...
yok hemşo galeri işi işin espirisi o işe giren iflah olmaz çiftçilik bana yeter fakat yinede bir düşüncem var ileriye dönük
bu filoyla
bunuda ilerde bir konu açarak forumda paylaşmayı ve arkadaşların fikirlerini almayı düşünüyorum
keltaşlı link=topic=69694.msg794420#msg794420 date=1384423442' Alıntı:
öncelikle yeni mavi hayırlı olsun. Sonra da traktör filonun kalabalık olmasının sebebini okudum fakat yine de filonun verimli ve ekoomik olmadığı kanaatindeyim. 4x4 td65 var, ince lastik tek çeker td75 tezat bi durum. Bari yeni td nin balon lastikleri td75 le değiştir. 4x4 td65 in önünü ağırlıkları doldur sürmeye filan giderken.
teşekkür edrim kardeşim daha iyilerini almak nasip olsun sanada inşallah
sorularına cevap vermeye çalışayım
---şimdi benim kadroda 6 makina var fakat sen onu 5 say çünkü 55-56yı istedigim fiyatı veren bir alıcı bulursam zaten satacagım istedigim fiyatı veren olamzsada nakit ihtiyacım olamadııg sürece satmayı düşünmüyorum ilerde bir tarla falan denk gelir tarla alırken satarım bende.
---son aldıgım traktör yani tekçeker td 65d olan traktörüm 55-56nın yaptıgı işleri yapacak sadece 1 ihtimal ek olarak havalı mibzerde takabilirim performansı hoşuma giderse
onun dşında 55-56 ile ne yapıyorsam tek çeker td 65d ilede aynısını yapacagım yani büyük ekipman takmak gibi bir düşüncem yok genelde ara işlerinde kullanacagım td65d nin lastik ve jantına gelirsek ben bu lastik ve jantı bilinçli olarak aldım çünkü 55-56 13-28 td65d ise 14- yani lastik eni 1 inç jant çapı ise iki inç büyük oda 65lerin üzerindeki nerdeyse en küçük lastik ve ant ebatları ve 55-56nın lastik ve jant ebatlarına en yakın degerler ve yapacakları iş için en uygun lastikler oldugu için aldım sadece 16-30 ebatlarımı alsam diye biraz kararsız kaldım ondan da vazgeçtim ara işleri için geniş bir lastik olacagı için ve traktörü zorlama ihtimali olabilecegi için
---tt 55e gelirsek onu bahçeler için aldım onu satma ihtimalim sıfıra yakın yani satmam kadromda olması gereken bir makina ve onun lastik ebatları yapacagı iş için en uggun ebatlar yani ben o jant ve lastigi bilerek isteyerek aldım
---td75d ye gelirsek onun yaptıgı işler genelde 4-12 no pulluk 7 li çizel 20li goble 11li kazayagı ve havalı mibzer
bunlar dışında hafif işte pek kullanmıyorum acil ihtiyaç olmazsa ve traktörün lastiklerine gelirsek td75d için alınabilecek ince lastik seçenekleri içinde jant olarak 13-38 jant en makul olanıydı ayrıca ince lastik olması sıra arası mesafelerin 70 cm oldugu düşünülürse mantıklı bir seçimdi havalı mibzerle ekim yaparkende gayet iyi oluyordu traktrün önü ve arkası dogru gidiyordu mibzerin açtıgı izde
--- td65d dt nin yaptıgı işlere gelirsek 4-12 no pulluk 7li çizel 20li goble ve 11li kazayagıhavalı mibzerle sırta ekim ve en önemli görevi olan sırt makinası dışında traktörü pek kullanmıyorum yani bu saydıgım işler için bile fazla bir traktör kaldıki aynı işi tek çeker td75d dt bile yapıyor
traktörün 13-36 ince lastik olmasına gelirsek sırt makinası ile sırt yaparken ve sırt yapılmış tarlada ekim yaparken sıraların dogru olması için vede sırtları tepelemek için mecburen lasiklerin ince olması lazım geniş lastikler sırtı bozuyor
bu işlerin hepsini dedigim gibi te çeker 75 yapıyor fakat mesela sırt yaaprken hangi tek çeker traktör olursa olsun traktörün önü bir tarafa arkası başka tarafa gidiyor aşırı zorlanıyor makina resmen yan yan gidiyor ama çiftçekerde öyle bir problem yok ayrıca evde okadar traktör varken hertürlü zo şartı da düşünmek lazım içinde 1 tane çift çeker traktör olamsı ekibin güvenilirligini hatta geçerliligini arttırır
düşünsee bir askeri birlikte rkes er olursa birtane bile general olmazs yada tam tersi herkes general olursa 1 tane bile er olmazsa neler olur
yada bir futbol takımında herkes forvet olsa herkes kaleci olsa neler olur bu trktörlerin farklı beygirde tek veya çiftçeker olması vede lastik ebatlarınında farklı olması aşagı yukarı bu verdigim örneklerdeki gibi bir durum
---başak2073sh ye gelecek olursak onu aldımızda 1 tane 240 massey 1 tanede 55-56 vardı 3. ttraktör olarak almıştık agır işler için oda eskiden nerdeyse her işi yapıyordu fakat şaunda yaptıgı işler 3-14 ve 3-12 nolarda pulluk 9lu kazayagı tapan goble bazen rampa arazide bugday mibzeri ve td 75d yi almadan önce havalı mibzerde takıyordum son olarak en önemli görevi olan kuyruk miliyle su çekmek kaldıki şaunda kuyruk miliyle su çekerken en az yakan traktörüm başak ve senede kuyruk miliyle su çekerek 200 dekar civarı araziyi 6-7 defa suluyorum buda ciddi yakıt masrafı olması ve bunu başakla bir nebzede olsa düşürmek demek
lastik konusuna gelecek olursak sıra arası işelrde ince lastigin daha mantıklı olması vede traktörü aldııgmız yıllarda genelde ince lastik olarak daha çok ragbet görmesi bizim de ince lastik almamıza neden olmuştu ve aldıktan sonraki kullanımlarımız sonucunda ince lastik almakla dogru lastik ve jant tercihi yaptıgımızı anlamış olduk
şuan için traktörlerin lastiklerini birbiriyle degiştirmeyi düşünmesemde lastik veya agrılık degişimlerininde ihtimaller içinde olabilecegini bende düşündügüm için herzaman evde farklı markalardan ziyade tek markanın olmasını daha mantıklı buldum bundandır ki 2010 yılında ilk aldıgım nh olan td 65d dt den sonra hep nhnin farklı modellerinde karar kıldım ki servisten tut parça konsuuna kadar arızalardan tut da agırlık azaltma agırtlık artırmalara kadar lastik ve jant degişimlerinden tutda kullandıgımız mazot filtrelerinin bile aynı olmasına kadar birçok konuda ortak paydada buluşturmak için aşagı yukarı bunların hepsi kafamda tasarladıgım düşündügüm konular oldu
mesela eger ki son aldıgım traktöre bir tane tampon yaptıracak olursam ki yazın falan yaptırmayı düşünüyorum ozaman 2 tane ön agırlıgı çıkarıp çift çekere takacagım bunun sonucunda yere daha iyi basacaktır çift çekerdeyken
böylece tek çeker 65den 80 kg eksilen agırlıgı tamponla tamamlamış olacagım zaten tek çeker 65 kısa oldugu için vede şaunda kısaca belirtmek gerekirse manevra kabiliyeti süper oldugu için tamponun biraz traktörü uzatması traktöre ve dönüşlere zarar vermez fakat çift çeker biraz uzun birazda dönüş yani manevra kabiliyeti düşük oldugu için tampon takıp traktörü uzatmak vede düşüş kabiliyetini düşürmek istemiyorum
eger başka sorularınız varsa memnuniyetle seve seve cevaplayabilirim abiler kardeşler
bir nebzede olsabir faydam olursa sevinirim