E-PAZARLAMA

06.12.2012
4,450
2,132
ISPARTA
Üreticinin en büyük sorunlarından biri ÜRÜN PAZARIDIR. Artık gelişen dünyada üreticiler müşterilerin ve tüccarın ayağına gelmesini beklemiyor. Küçük bir işletmeden veya küçük bir köyden dahi dünya ve yurt üzerine zaman kısıtlaması olmadan ürün satılabiliyor. Üstelik bu satışlar tek-tek perakende olduğu gibi gemiler dolusu miktarda bile olabiliyor.

E-PAZARLAMA :
Web pazarlama, online pazarlama, e-pazarlama, sanal pazarlama, net-ticaret veya internet marketing ürün v.s. veya servislerin internet üzerinden pazarlanmasıdır. Hepside aynıdır.

E-PAZARLAMADA BAŞLICA ARAÇLAR:
-Web sitesi (Firmaların veya kişilerin kendi siteleri)
-E-posta (Müşteriye uzatılan sanal kartvizit diyebiliriz)
-Arama motorları (Bu yol çoğunlukla reklam ve ürün-firma bilgileri dahilindedir)
-Reklam (sanal ortamda veya medya kanalı ile yapılan tanıtımlar)

E-PAZARLAMANIN AVANTAJLARI:

* Tatil-gece-gündüz kısıtlaması yok
* Kira gideri yok
* Zamandan kazanma
* Müşteriyle daha yakın ilişki kurabilme
* Mesafe sorunu yok
* Mekan sorunu yok
* İtibar faydası
* Mülkiyet faydası
* Masraflarda azalma
* Büyük bir kitleye ulaşabilme imkânı
* Uzak mesafelere hızlı ve kolay ulaşabilme


E-PAZARLAMA YÖNTEMLERİ:
* E-posta
* Satışa uygun web siteleri
* Bağlılık, referans ve üyelik programları
* Arama motorları
* Banner gibi internet reklamlar.
 

Resimler ve ekler

  • e-ticaret.jpg
    e-ticaret.jpg
    42.8 KB · Görüntüleme: 124
Önceki yıllarda bir konuda aşağıdaki videoyu paylaşmıştım. Video aslında bir reklam filmi ama konuda geçen kişi gerçek. Anlattıkları pek çok insana fikir verebilir. O zaman için onlarca arkadaşımın içinden sadece bir-iki kardeşim konuyu anlamıştı.

Şimdi ürün pazarlama ve işletme maliyet konusunda arkadaşlarımın büyük bölümünde sıkıntı görüyorum. Modern tarımın yanında artık PAZARLAMA konusunda da kendimizi geliştirmeliyiz.

Videoyu tekrar paylaşıyorum, belki bir faydası olur adamın anlattıkları.BÜTÜN ARKADAŞLARIMIN ÜRÜNLERİNE HAYIRLI PAZARLAR DİLERİM
https://www.youtube.com/watch?v=X01D85NiVCY
 
E-Pazarlama organik tarımın tavan yaptığı son yıllarda aslında olmazsa olmaz bir pazar alanı, biz çiftçiler olarak belki arz-talep zincirlemesine uyarız iyi kötü ama bu internet alemine nasıl uyum sağlarız orası bizim için muallak, forumda bildiğimiz konulara cevap yazıp,soru sormaya benzemez, belki sahibinden veya sanalpazar üzerinde girişim yapabiliriz ama oda bir nevi mantık olarak müşterinin ayağına gitmek gibi birşey oluyor.

Şahsen sera bahçem olsa,biraz seracılıktan, e-pazarlama ile birazda web işlerinden anlasam online çiftlik tarzı bir site kurulabilir.


Kullanıcılara 20 m2 ile 100 m2 arası büyüklükte alanlara aylık abonman fiyatlandırması ile kendilerinin fide/tohum seçiminden, ekim ve bakım yöntemlerine kadar tamamı ile online olarak kendilerinin yöneteceği bahçeler oluşturabilinir.

tabi biraz fantaziye kaçsada bu fikir sağlam bi reklam ve orta sınıf bir bütçe ile yapılabilir.