Üreticinin en büyük sorunlarından biri ÜRÜN PAZARIDIR. Artık gelişen dünyada üreticiler müşterilerin ve tüccarın ayağına gelmesini beklemiyor. Küçük bir işletmeden veya küçük bir köyden dahi dünya ve yurt üzerine zaman kısıtlaması olmadan ürün satılabiliyor. Üstelik bu satışlar tek-tek perakende olduğu gibi gemiler dolusu miktarda bile olabiliyor.
E-PAZARLAMA :
Web pazarlama, online pazarlama, e-pazarlama, sanal pazarlama, net-ticaret veya internet marketing ürün v.s. veya servislerin internet üzerinden pazarlanmasıdır. Hepside aynıdır.
E-PAZARLAMADA BAŞLICA ARAÇLAR:
-Web sitesi (Firmaların veya kişilerin kendi siteleri)
-E-posta (Müşteriye uzatılan sanal kartvizit diyebiliriz)
-Arama motorları (Bu yol çoğunlukla reklam ve ürün-firma bilgileri dahilindedir)
-Reklam (sanal ortamda veya medya kanalı ile yapılan tanıtımlar)
E-PAZARLAMANIN AVANTAJLARI:
* Tatil-gece-gündüz kısıtlaması yok
* Kira gideri yok
* Zamandan kazanma
* Müşteriyle daha yakın ilişki kurabilme
* Mesafe sorunu yok
* Mekan sorunu yok
* İtibar faydası
* Mülkiyet faydası
* Masraflarda azalma
* Büyük bir kitleye ulaşabilme imkânı
* Uzak mesafelere hızlı ve kolay ulaşabilme
E-PAZARLAMA YÖNTEMLERİ:
* E-posta
* Satışa uygun web siteleri
* Bağlılık, referans ve üyelik programları
* Arama motorları
* Banner gibi internet reklamlar.
E-PAZARLAMA :
Web pazarlama, online pazarlama, e-pazarlama, sanal pazarlama, net-ticaret veya internet marketing ürün v.s. veya servislerin internet üzerinden pazarlanmasıdır. Hepside aynıdır.
E-PAZARLAMADA BAŞLICA ARAÇLAR:
-Web sitesi (Firmaların veya kişilerin kendi siteleri)
-E-posta (Müşteriye uzatılan sanal kartvizit diyebiliriz)
-Arama motorları (Bu yol çoğunlukla reklam ve ürün-firma bilgileri dahilindedir)
-Reklam (sanal ortamda veya medya kanalı ile yapılan tanıtımlar)
E-PAZARLAMANIN AVANTAJLARI:
* Tatil-gece-gündüz kısıtlaması yok
* Kira gideri yok
* Zamandan kazanma
* Müşteriyle daha yakın ilişki kurabilme
* Mesafe sorunu yok
* Mekan sorunu yok
* İtibar faydası
* Mülkiyet faydası
* Masraflarda azalma
* Büyük bir kitleye ulaşabilme imkânı
* Uzak mesafelere hızlı ve kolay ulaşabilme
E-PAZARLAMA YÖNTEMLERİ:
* E-posta
* Satışa uygun web siteleri
* Bağlılık, referans ve üyelik programları
* Arama motorları
* Banner gibi internet reklamlar.