Ynt: dört çeker ile çift çeker arasındaki fark
arkadaşlar çapraz asılma diye bişey yok.. ön dingile sadece bi şaft gidiyor traktürün çapraz asılabilmesi için her tekerlek için ayrı bi şaftın gitmesi gerekir.. çapraz asılma olayı söyle oluyor eski çift çekerlerde ön diferasiyel kilidi yok.. bundan dolayı traktör ün ön tekerlekleri dengesiz asılıyor misal sag tekerlek yeri tutyosa sol boşta patinaj ediyor altındaki yumusak topragı kaybedipte yeri tututmu budefa sağ patinaja baslıyor olay bu .. yani aslında eski uretim fiat lar v.s 4x4 degiller tam 4x3 asılıyorlar.. arkaları baglayabiliyorsun fakat önleri baglayamıyorsun.. ha bu demek degildir herzaman 4x3 asılırlar egerki tum tekerler eşit oranda yeri tutuyorsa mecburen hepsi birden asılır..
erkunt ta mesela ön tekerlekler patinaja basladımı biri birinden 30 derece fazla döndugunde otomatik olarak ön diferansiyel kilitlenir ve ikisi birden patinaj eder.. arkalarıda diferansiyel kilidiyle kilitlediginde 4x4 asılır.. erkunt gibi hemen hemen cogu markada bu böyle otomatik ön diferansiyel kilidi var..
mesela agusta80 adlı arkadasımızın paylaşmış oldugu l95 ormandaki görüntülerinde bunu görebilirsiniz otomatik ön diferansiyel kilidi olmadıgı için önlerden biri sadece asılıyor.. bu bi miktar çekişin düşmesine sebep olur tam verim alamassınız ön diferansiyelden gevsek zeminde.. ama otomatk diferasiyel kilidi olan traktörler gercek manada 4x4 olurlar 4 tekerdende asılırlar..
yani sonuç olarak çapraz asılma mevsuzu aslında bi köy efsanesidir. bu konuyu daha önce ersan bey de acıklamıştı sanırım onun 70-56 traktörü var ve bildiginiz üzere erkuntta muhendistir kendisi..
arkadaşlar çapraz asılma diye bişey yok.. ön dingile sadece bi şaft gidiyor traktürün çapraz asılabilmesi için her tekerlek için ayrı bi şaftın gitmesi gerekir.. çapraz asılma olayı söyle oluyor eski çift çekerlerde ön diferasiyel kilidi yok.. bundan dolayı traktör ün ön tekerlekleri dengesiz asılıyor misal sag tekerlek yeri tutyosa sol boşta patinaj ediyor altındaki yumusak topragı kaybedipte yeri tututmu budefa sağ patinaja baslıyor olay bu .. yani aslında eski uretim fiat lar v.s 4x4 degiller tam 4x3 asılıyorlar.. arkaları baglayabiliyorsun fakat önleri baglayamıyorsun.. ha bu demek degildir herzaman 4x3 asılırlar egerki tum tekerler eşit oranda yeri tutuyorsa mecburen hepsi birden asılır..
erkunt ta mesela ön tekerlekler patinaja basladımı biri birinden 30 derece fazla döndugunde otomatik olarak ön diferansiyel kilitlenir ve ikisi birden patinaj eder.. arkalarıda diferansiyel kilidiyle kilitlediginde 4x4 asılır.. erkunt gibi hemen hemen cogu markada bu böyle otomatik ön diferansiyel kilidi var..
mesela agusta80 adlı arkadasımızın paylaşmış oldugu l95 ormandaki görüntülerinde bunu görebilirsiniz otomatik ön diferansiyel kilidi olmadıgı için önlerden biri sadece asılıyor.. bu bi miktar çekişin düşmesine sebep olur tam verim alamassınız ön diferansiyelden gevsek zeminde.. ama otomatk diferasiyel kilidi olan traktörler gercek manada 4x4 olurlar 4 tekerdende asılırlar..
yani sonuç olarak çapraz asılma mevsuzu aslında bi köy efsanesidir. bu konuyu daha önce ersan bey de acıklamıştı sanırım onun 70-56 traktörü var ve bildiginiz üzere erkuntta muhendistir kendisi..