Tarlanın tav durumu, toprak yapısı, önceki ürün, sıkışma vs dipkazanda performansı etkileyen çok parametre var.5450 ye ikili takıyorduk 50 60 cm derinlikte 3-4 km hızla çekiyordu.Yakıtta ortalama 1.5-2 litre yakıyordu.
Patlatma geçmiyor mu geçtiğinde masey çekmiyor mu mesele bu. Toprağın dibi illaki sert olacaktır dipkazan çekmenin manası zaten o tabakayı kırmak. Siz pulluk seviyesini patlatmışsınız yaptığınız işi çizelde yapardı. Daha sık bacaklar daha randımanlı sürüm yapardıBugün buğday anızlarını patlatmaya başladım.
Hem ekipmanı hem de yazılım sonrası traktörü denemiş oldum
Traktör 6714s, kataloglara göre hakkı 4lü dipkazan görünüyor ancak üretici 3lü veya 5li olarak üreityordu, 5li tercih ettik.
Sürüm derinliği 40-45cm, az patinajlı, hem traktörü hem şoförü yormayacak derinlik bu şekilde.
Tarlada iki bacağı sökerek 3lü olarak da deneme yaptım yine aynı, fazla inmiyor.45 cm aşağısı tabaka olmuş, zamanla çözülür hayırlıaıyla.5cm derin olacak diye 3lü sürmek yerine her sürümde 5cm 5cm aşağıya iner 5li sürerim, iki üç sezon sonra tarla kıvama gelecektir.
Gelelim yazılıma, yazılımı Eskişehir özen dizel de yaptırmıştım.
Traktörün çeki karakteri tamamen değişmiş, gazladıkça gaz yiyor.masseyin orijinal yazılımıyla rakipsiz olan yakıt tüketim verileri şu anki yazılımla ortadan kalmıştır, zira traktör patinajlı, yarış yarış karakterli bir traktör dönüşmüş.yakıt tüketimini pulluk sürümünde net olarak karşılaştırma imkanı bulacağım.
çocuk muhabbetine mi başlıycaz yinePatlatma geçmiyor mu geçtiğinde masey çekmiyor mu mesele bu. Toprağın dibi illaki sert olacaktır dipkazan çekmenin manası zaten o tabakayı kırmak. Siz pulluk seviyesini patlatmışsınız yaptığınız işi çizelde yapardı. Daha sık bacaklar daha randımanlı sürüm yapardı
Ekrana girdiğiniz iş genişliğinin yaptığı hesabı fazla dikkate almayın, hele hele ekranın ölçtüğü litreyi. Depo doldurulur büyüklüğü net belli olan tarla bitirilir depo tekrar doldurulur harcanan yakıt net olan alana bölünür hesap böyle yapılır. Ağırlığın optimum dengesi vardır. Traktörünüze 580 lastik taksanız, arka ağırlıkları papatya yapsanız sizin mantığa göre çekişiniz artar ama artması imkansız. Bazı markalar traktörleri daha da hafifleştirmenin derdinde. Ağır yapmak istenilse çok kolay yapılır zaten dökümün kilosu kaç liraçocuk muhabbetine mi başlıycaz yine
Makine 7500 kg, 520 tabanlı Michelin agrıbıb lastikli
Yazılım öncesi vites seçerdi şimdi gizli patinajla gazlıyor ya da daha zor yere çatarsa altını eşiyor
Bu durum hoşuma gitmedi işin aslı, hem lastiğime hem mazotuma acıyorum
Fizik kuralları gereği ağırlık X lastik tabanı oranı daha küçük olan tüm makinelerden(isterse 1000 beygir olsun) daha çok çeki kuvveti üretiyor, bunun masseyi fendti yok
Şimdi tarladan çıktım, 8 saatte(yolculuk hariç) 119 dekar yer işlemiş 195 litre(yol dahil) yakıt harcamış.
Varsa farklı traktör verisi paylaşacak olan, kıyas yapalım öyle değerlendirelim
Ekrana girdiğiniz iş genişliğinin yaptığı hesabı fazla dikkate almayın, hele hele ekranın ölçtüğü litreyi. Depo doldurulur büyüklüğü net belli olan tarla bitirilir depo tekrar doldurulur harcanan yakıt net olan alana bölünür hesap böyle yapılır. Ağırlığın optimum dengesi vardır. Traktörünüze 580 lastik taksanız, arka ağırlıkları papatya yapsanız sizin mantığa göre çekişiniz artar ama artması imkansız. Bazı markalar traktörleri daha da hafifleştirmenin derdinde. Ağır yapmak istenilse çok kolay yapılır zaten dökümün kilosu kaç lira
Üstat kompleks felan yok . Jonderenin nasıl çektiğinide herkes bilir, maseye niye yazılım atıldığınıda. Asıl kompleks maseycilerde. Jondereyi kullanan bilirPatinajlı traktöre ağırlık atılsa çekişi artar, patinajlı traktöre geniş lastik takılsa çekişi artar, başka alternatif yok.takılan ağırlıklar makinenin ağırlık merkezini değiştirse de sonuç değişmez.kesinlikle her iki durumda da kayıtsız şartsız çeki demiri kuvveti artar.
Üreticinin tek kaygısı Max çeki demiri kuvveti üretmek olmadığından ağırlığı azaltmaya çalışıyor olabilir.
patinaj varsa motorun ürettiği güç, tekerlekXağırlık direncini yeniyor ve max çekiş gücünü alıyoruzdur.daha fazla çeki gücü almanın tek yolu ağırlıklarda veya lastikte büyütme yapmak
Datatronic bilgisayarın ölçümleri denemeleri defalarca kez yapıldı sonuçlar örtüşüyor, sıkıntımız yok, sonuçlar tutarlı.
Yanıltıcı değil aydınlatıcı paylaşımlar yaparak faydalı olmak niyetindeyiz
Yahu ayrıca bu kompleksin sebebi ne, johndereden hayal ettiğin verimi alamıyor, masseycilerin özgüvenine sinirlerin bozuluyor falan olabilir mi
Yazılımdan sonra Massey kaleşnikof gibi olmuş
Üç beş güne buğday anızı da devireceğim, yakıt tüketiminde değişim var mı, motor verimliliğinde halen rakipsiz mi onu da ortaya koyacağız
45 cm le her 130-140 beygir traktör adım atar orda. 7,5 ton olmasına gerek yok.Sen hiç dip kazanla çalışmamışsın belli.O hafif traktörler adım atamaz dip kazan işinde.
Sahibindende 143 bin euroya 2023 0 6s145 ex var. Jondere bayisine bi uğra bakalım 143 bin euroya 6140m premiumu alabiliyor musun? (6r130u hiç hesaba koyma)Bu makinenin patinajladığı yerde 7500ağırlıkX520lastik seviyesinden düşük herhangi bir marka model makine arkadaki patlatmaya çekemez.ancak bu seviyeden yüksek bir 90 bg traktör bu ekipmanı çeker, belki 1 km hızla çeker belki daha yavaş çeker belki çatır çatır şanzıman dişlilerini dağıtır ama çeker.uygun aparatı takınca şarjlı el matkabı kamyon bijonunu söküyor.
Marka fanatiği olmak fiziğin kanunlarını değiştiremez
Yazılım konusu ise üzerine fazla kafa yorulacak bir konu değil.yazılım üreticinin müşterisine vadettiği şeyle alakalı.bizim üreticimizin iddiası en seri traktörü ürettiği değil, en sürdürülebilir makineyi ürettiği.limitleri zorlamayan bir yazılımın ekonomik, uzun ömürlü, sürdürülebilir olması beklenir zaten.
Ayrıca ben de jd kullanıcısıyım ve bu masseyi satıp jd almayı planlıyorum.masseyi satınca iki tane jd ediyor
JD ye daha iyi yazılım yapılabiliyor.Üstat kompleks felan yok . John Dere' nin nasıl çektiğini de herkes bilir, masseye niye yazılım atıldığını da. Asıl kompleks maseycilerde. John dere' yi kullanan bilir.
Hocam ortalık karışık zaten coşturma @jondereci 'yi ondaki arapatı bizdeki yılkı mıJD ye daha iyi yazılım yapılabiliyor.
Motorun beygirlerinin cinsi denişik görünüyor.
5s, 5li 14 dönerli ile 3lt/da yakıyor. Mazot fiyatlarinindan mâlum sürüme ara verdik.Hocam ortalık karışık zaten coşturma @jondereci 'yi ondaki arapatı bizdeki yılkı mı
Yarın veri geliyor @jondereci ne yakar dersin anızda, ben 2 litreyi bulmaz diyorum
Benim 5s 135 de arpa anızlarında 5li 14 no tam otomatikle 2.5 litre yakıyor.Ama aşırı yağıştan tarlalar çok ağır onunda illa yakıta etkisi oluyodur.5s, 5li 14 dönerli ile 3lt/da yakıyor. Mazot fiyatlarinindan mâlum sürüme ara verdik.
Konuda ki arkadaşlarımı tebrik ederim,gerek teknik çerçevede ve gerekse karşılıklı diyaloglarda seviyeyi düşürmeyen bir atışma oldu,keyifle de takip ettim.Hocam da ara ara konuyu sosladi,sağolsun.Hocam ortalık karışık zaten coşturma @jondereci 'yi ondaki arapatı bizdeki yılkı mı
Yarın veri geliyor @jondereci ne yakar dersin anızda, ben 2 litreyi bulmaz diyorum