DİPKAZAN KULLANICI YORUMLARI

Bugün buğday anızlarını patlatmaya başladım.
Hem ekipmanı hem de yazılım sonrası traktörü denemiş oldum
Traktör 6714s, kataloglara göre hakkı 4lü dipkazan görünüyor ancak üretici 3lü veya 5li olarak üreityordu, 5li tercih ettik.
Sürüm derinliği 40-45cm, az patinajlı, hem traktörü hem şoförü yormayacak derinlik bu şekilde.
Tarlada iki bacağı sökerek 3lü olarak da deneme yaptım yine aynı, fazla inmiyor.45 cm aşağısı tabaka olmuş, zamanla çözülür hayırlıaıyla.5cm derin olacak diye 3lü sürmek yerine her sürümde 5cm 5cm aşağıya iner 5li sürerim, iki üç sezon sonra tarla kıvama gelecektir.

Gelelim yazılıma, yazılımı Eskişehir özen dizel de yaptırmıştım.
Traktörün çeki karakteri tamamen değişmiş, gazladıkça gaz yiyor.masseyin orijinal yazılımıyla rakipsiz olan yakıt tüketim verileri şu anki yazılımla ortadan kalmıştır, zira traktör patinajlı, yarış yarış karakterli bir traktör dönüşmüş.yakıt tüketimini pulluk sürümünde net olarak karşılaştırma imkanı bulacağım.
Patlatma geçmiyor mu geçtiğinde masey çekmiyor mu mesele bu. Toprağın dibi illaki sert olacaktır dipkazan çekmenin manası zaten o tabakayı kırmak. Siz pulluk seviyesini patlatmışsınız yaptığınız işi çizelde yapardı. Daha sık bacaklar daha randımanlı sürüm yapardı
 
Patlatma geçmiyor mu geçtiğinde masey çekmiyor mu mesele bu. Toprağın dibi illaki sert olacaktır dipkazan çekmenin manası zaten o tabakayı kırmak. Siz pulluk seviyesini patlatmışsınız yaptığınız işi çizelde yapardı. Daha sık bacaklar daha randımanlı sürüm yapardı
çocuk muhabbetine mi başlıycaz yine :ROFLMAO:
Makine 7500 kg, 520 tabanlı Michelin agrıbıb lastikli
Yazılım öncesi vites seçerdi şimdi gizli patinajla gazlıyor ya da daha zor yere çatarsa altını eşiyor
Bu durum hoşuma gitmedi işin aslı, hem lastiğime hem mazotuma acıyorum
Fizik kuralları gereği ağırlık X lastik tabanı oranı daha küçük olan tüm makinelerden(isterse 1000 beygir olsun) daha çok çeki kuvveti üretiyor, bunun masseyi fendti yok
Şimdi tarladan çıktım, 8 saatte(yolculuk hariç) 119 dekar yer işlemiş 195 litre(yol dahil) yakıt harcamış.
Varsa farklı traktör verisi paylaşacak olan, kıyas yapalım öyle değerlendirelim
 
çocuk muhabbetine mi başlıycaz yine :ROFLMAO:
Makine 7500 kg, 520 tabanlı Michelin agrıbıb lastikli
Yazılım öncesi vites seçerdi şimdi gizli patinajla gazlıyor ya da daha zor yere çatarsa altını eşiyor
Bu durum hoşuma gitmedi işin aslı, hem lastiğime hem mazotuma acıyorum
Fizik kuralları gereği ağırlık X lastik tabanı oranı daha küçük olan tüm makinelerden(isterse 1000 beygir olsun) daha çok çeki kuvveti üretiyor, bunun masseyi fendti yok
Şimdi tarladan çıktım, 8 saatte(yolculuk hariç) 119 dekar yer işlemiş 195 litre(yol dahil) yakıt harcamış.
Varsa farklı traktör verisi paylaşacak olan, kıyas yapalım öyle değerlendirelim
Ekrana girdiğiniz iş genişliğinin yaptığı hesabı fazla dikkate almayın, hele hele ekranın ölçtüğü litreyi. Depo doldurulur büyüklüğü net belli olan tarla bitirilir depo tekrar doldurulur harcanan yakıt net olan alana bölünür hesap böyle yapılır. Ağırlığın optimum dengesi vardır. Traktörünüze 580 lastik taksanız, arka ağırlıkları papatya yapsanız sizin mantığa göre çekişiniz artar ama artması imkansız. Bazı markalar traktörleri daha da hafifleştirmenin derdinde. Ağır yapmak istenilse çok kolay yapılır zaten dökümün kilosu kaç lira
 
Patinajlı traktöre ağırlık atılsa çekişi artar, patinajlı traktöre geniş lastik takılsa çekişi artar, başka alternatif yok.takılan ağırlıklar makinenin ağırlık merkezini değiştirse de sonuç değişmez.kesinlikle her iki durumda da kayıtsız şartsız çeki demiri kuvveti artar.
Üreticinin tek kaygısı Max çeki demiri kuvveti üretmek olmadığından ağırlığı azaltmaya çalışıyor olabilir.
patinaj varsa motorun ürettiği güç, tekerlekXağırlık direncini yeniyor ve max çekiş gücünü alıyoruzdur.daha fazla çeki gücü almanın tek yolu ağırlıklarda veya lastikte büyütme yapmak
Datatronic bilgisayarın ölçümleri denemeleri defalarca kez yapıldı sonuçlar örtüşüyor, sıkıntımız yok, sonuçlar tutarlı.
Yanıltıcı değil aydınlatıcı paylaşımlar yaparak faydalı olmak niyetindeyiz

Yahu ayrıca bu kompleksin sebebi ne, johndereden hayal ettiğin verimi alamıyor, masseycilerin özgüvenine sinirlerin bozuluyor falan olabilir mi
Yazılımdan sonra Massey kaleşnikof gibi olmuş
Üç beş güne buğday anızı da devireceğim, yakıt tüketiminde değişim var mı, motor verimliliğinde halen rakipsiz mi onu da ortaya koyacağız
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Son düzenleme:
Ekrana girdiğiniz iş genişliğinin yaptığı hesabı fazla dikkate almayın, hele hele ekranın ölçtüğü litreyi. Depo doldurulur büyüklüğü net belli olan tarla bitirilir depo tekrar doldurulur harcanan yakıt net olan alana bölünür hesap böyle yapılır. Ağırlığın optimum dengesi vardır. Traktörünüze 580 lastik taksanız, arka ağırlıkları papatya yapsanız sizin mantığa göre çekişiniz artar ama artması imkansız. Bazı markalar traktörleri daha da hafifleştirmenin derdinde. Ağır yapmak istenilse çok kolay yapılır zaten dökümün kilosu kaç lira

Sen hiç dip kazanla çalışmamışsın belli.O hafif traktörler adım atamaz dip kazan işinde.
 
Patinajlı traktöre ağırlık atılsa çekişi artar, patinajlı traktöre geniş lastik takılsa çekişi artar, başka alternatif yok.takılan ağırlıklar makinenin ağırlık merkezini değiştirse de sonuç değişmez.kesinlikle her iki durumda da kayıtsız şartsız çeki demiri kuvveti artar.
Üreticinin tek kaygısı Max çeki demiri kuvveti üretmek olmadığından ağırlığı azaltmaya çalışıyor olabilir.
patinaj varsa motorun ürettiği güç, tekerlekXağırlık direncini yeniyor ve max çekiş gücünü alıyoruzdur.daha fazla çeki gücü almanın tek yolu ağırlıklarda veya lastikte büyütme yapmak
Datatronic bilgisayarın ölçümleri denemeleri defalarca kez yapıldı sonuçlar örtüşüyor, sıkıntımız yok, sonuçlar tutarlı.
Yanıltıcı değil aydınlatıcı paylaşımlar yaparak faydalı olmak niyetindeyiz

Yahu ayrıca bu kompleksin sebebi ne, johndereden hayal ettiğin verimi alamıyor, masseycilerin özgüvenine sinirlerin bozuluyor falan olabilir mi
Yazılımdan sonra Massey kaleşnikof gibi olmuş
Üç beş güne buğday anızı da devireceğim, yakıt tüketiminde değişim var mı, motor verimliliğinde halen rakipsiz mi onu da ortaya koyacağız
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Üstat kompleks felan yok 😀. Jonderenin nasıl çektiğinide herkes bilir, maseye niye yazılım atıldığınıda. Asıl kompleks maseycilerde. Jondereyi kullanan bilir
 

Bu makinenin patinajladığı yerde 7500ağırlıkX520lastik seviyesinden düşük herhangi bir marka model makine arkadaki patlatmaya çekemez.ancak bu seviyeden yüksek bir 90 bg traktör bu ekipmanı çeker, belki 1 km hızla çeker belki daha yavaş çeker belki çatır çatır şanzıman dişlilerini dağıtır ama çeker.uygun aparatı takınca şarjlı el matkabı kamyon bijonunu söküyor.
Marka fanatiği olmak fiziğin kanunlarını değiştiremez
Yazılım konusu ise üzerine fazla kafa yorulacak bir konu değil.yazılım üreticinin müşterisine vadettiği şeyle alakalı.bizim üreticimizin iddiası en seri traktörü ürettiği değil, en sürdürülebilir makineyi ürettiği.limitleri zorlamayan bir yazılımın ekonomik, uzun ömürlü, sürdürülebilir olması beklenir zaten.
Ayrıca ben de jd kullanıcısıyım ve bu masseyi satıp jd almayı planlıyorum.masseyi satınca iki tane jd ediyor :ROFLMAO:
 
Bu makinenin patinajladığı yerde 7500ağırlıkX520lastik seviyesinden düşük herhangi bir marka model makine arkadaki patlatmaya çekemez.ancak bu seviyeden yüksek bir 90 bg traktör bu ekipmanı çeker, belki 1 km hızla çeker belki daha yavaş çeker belki çatır çatır şanzıman dişlilerini dağıtır ama çeker.uygun aparatı takınca şarjlı el matkabı kamyon bijonunu söküyor.
Marka fanatiği olmak fiziğin kanunlarını değiştiremez
Yazılım konusu ise üzerine fazla kafa yorulacak bir konu değil.yazılım üreticinin müşterisine vadettiği şeyle alakalı.bizim üreticimizin iddiası en seri traktörü ürettiği değil, en sürdürülebilir makineyi ürettiği.limitleri zorlamayan bir yazılımın ekonomik, uzun ömürlü, sürdürülebilir olması beklenir zaten.
Ayrıca ben de jd kullanıcısıyım ve bu masseyi satıp jd almayı planlıyorum.masseyi satınca iki tane jd ediyor :ROFLMAO:
Sahibindende 143 bin euroya 2023 0 6s145 ex var. Jondere bayisine bi uğra bakalım 143 bin euroya 6140m premiumu alabiliyor musun? 😀😀 (6r130u hiç hesaba koyma)
 
İsterseniz bir değil 2 metreyi patlatın hatta dozer getirin tarlayı ters yüz edip çiğ toprağı yukarı çıkartın da sonraki on- onbeş sene onu tarım toprağı haline getirmeye çalışın.Bizim muhtarın çağları ( çocukları) bu hafta MF 6140 la üçlü dipkazan çekip sonra pullukla sürdüler.Dipkazan 50-60 cm ancak batmıştır ,gördüm.
Pulluk tabanı 30-35 cm de oluyor,10-15 cm kalınlıkta.Bir metrede pulluk tabanı oluşması için tarlada 50-60 tonluk kaya kamyonlarının çalışması lazım.Üzüm bağını kurarken asmalar ve direk yerleri için yüzlerce delik deldim. Toprak burgusunun matkabı hep 30 cm de zorlandı, 10-15 cm o kısmı geçince de deli gibi aşağıya indi.
Yani altında sıkışma yok.Bunu kepçe çağırdığınızda tarlanızın kenarına bir metre derinlikte bir kepçelik kazı yaptırıp kesiti inceleyerek de görebilirsiniz.
 
Son düzenleme:

Resimler ve ekler

  • IMG_20230813_201509.jpg
    IMG_20230813_201509.jpg
    230.2 KB · Görüntüleme: 35
Sevgili kader mahkumu çiftçi arkadaş
Hiç iyi demedin, böyle vaziyet olmaz ola.
çiçek mısır buğday tüm mahsul geçen senenin fiyatından gidiyor.maliyetine üretime mahkum olduk.
Haftaya mazota 6-7 lira zam var diyorlar, Avrupa'ya göre zaten ucuz kaldık daha da zamlanır diyorlar.diyorlar da diyorlar.
Hesabınızı iyi yapın, gübreye mazota tohuma ilaca para bağlamaktan çekinmemek lazım.
İstediğiniz zaman sürün ama mazotunu şimdiden alın, mazotu kışa bırakmayın
 

Hocam ortalık karışık zaten coşturma @jondereci 'yi ondaki arapatı bizdeki yılkı mı

Yarın veri geliyor @jondereci ne yakar dersin anızda, ben 2 litreyi bulmaz diyorum
Konuda ki arkadaşlarımı tebrik ederim,gerek teknik çerçevede ve gerekse karşılıklı diyaloglarda seviyeyi düşürmeyen bir atışma oldu,keyifle de takip ettim.Hocam da ara ara konuyu sosladi,sağolsun.
 
Tarlayı devirdim
Yer geçen sene pancardı, 4 tonluk makineyle söküm yaptım, sonrasında pullukla devirdim ama yine de pancar yerinin ağırlığı mevcut
Yer yer yarım saman balyası büyüklüğünde kesekler çıksa da genel kesek boyu lahana ya da sığır kellesi gibiydi, anız sürümüne göre tarla ağırdı diyebilirim.tohum yatağı hazırlığı için rotovatörle özel mesai harcanması gerekecek.
Sürüm derinliği 30cm civarı
Harcanan yakıt 107 litre(yol hariç)
Tarla 44dekar

Bu sürümde yeni pulluğu da denemiş oldum
Yıllardır yaylı pulluk kullandık, pimli pulluğun sürümünü unutmuşuz.sert yerde yaylı pullukla yaşadığımız batmama sorunu yok ama biraz fazla kesek kaldırıyor.yaylıya göre daha stabil işçilik yapıyor, tüm tabaklar aynı derinlikte sürüm yapıyor.
 
Son düzenleme:

Benzer Konular