Deutz Fahr 5110G Debriyaj Problemi


Merhaba, herkese bol kazançlar dilerim.
Temmuz 2023 tarihinde 2020 model 1200 saatte mekanik tip 5110G aldık. 1 yılı aşkın süredir evdeki en büyük traktör olarak kullanmaktayız ve genel olarak memnunuz. Güncel durumda traktör 1600 saatte.

Son zamanlarda debriyaj pedalına sonuna kadar basılsa dahi debriyajın tam olarak ayırmaması ve viteslere zor geçme problemi yaşamaya başladık. Servise bu durumu danıştığımda ise bu durumla sık sık karşılaştıklarını, ısınmadan kaynaklı debriyaj ayaklarının dengesiz şekilde yamulduğu ve bu sebeple pedala tam basılsa da debriyajın tam ayrılamadığını belirtti. Ayrıca bu şekilde uzun süre kullanmamak gerektiğini, aksi takdirde kısa sürede senkromeçleri bozabileceğimizi ve masrafın daha da büyüyebileceği konusunda uyardı. Baskı-balataya dışardan herhangi bir şekilde müdahale edilemiyormuş. Çözüm olarak ise debriyajın (baskı-balata) değişmesi gerektiğini söyledi. Ancak yeni takılacak debriyajda da aynı problemi yaşamayacağımız konusunda garanti veremiyor, "kullanmaya bağlı" diyor.

Debriyaj balatası henüz bitmemişken 1600 saatte traktörü ikiye bölüp böyle bir masrafa girmek istemiyorum. Önceki traktörümüz 2010 model New holland Td95 idi, 4600 saatte sattık debriyajında bir problem yoktu. İkisini de aynı şekilde, aynı ekipmanlarla kullandığımız için kullanımdan kaynaklı bir problem olduğunu düşünmüyorum.

Debriyaj bağlantısı mekanik tip olmadığından, debriyaj merkezi ile yağ aktarımlı olduğundan herhangi bir ayar yapılamıyor.
Debriyaj üst merkezini değiştirip daha büyük piston çaplı olan bir merkez taksam debriyaj biraz sertleşecek ancak alt merkez daha fazla ileri gideceği için sorun çözülebilir diye düşünüyorum. Sizce çözüm olur mu? Bu konuda yardım alabileceğim bir yer var mıdır?

Böyle bir sorun yaşayan, çözüm bulabilen oldu mu? Benim veya servisin bilmediği farklı bir ayar noktası var mıdır?
Alt merkezin bağlı olduğu yerde gövdede alyan anahtar başlı büyük bir tapa var, bu tapanın arkasından herhangi bir ayar yapılabiliyor mu?
Yorumlarınızı bekliyorum.
 
Sanırım deutzların bu g modelindeki kronik sorunu uzun saatli kullanımlarda bu sorun görülüyor
Böyle bir traktörde bu problemin yaşanması enteresan bir durum. Yıllardır üretilen bir model, firma bu soruna bir çözüm üretmeliydi.
Deutz 5120c ve ikiz kardeşi Same virtus 120 modellerinde debriyajın kronik olarak sorunlu olduğunu duymuştum. 5G serisi olarak pek bilgim yok ama sanırım Deutz da debriyaj diğer markalara göre biraz daha az dayanıyor.
Belirttiğiniz modellerde powershuttle bulunuyor. Debriyajları mekanik değil. Bilgim yok ama söylediğiniz gibi onlarda da problem varsa üzücü bir durum.
 
Ben deutz servisiyim traktörün baskısı yüksek ısı gördüğü için ayakları yamulma yapıyor bu yüzden tam ayırmıyor bu yüksek ısıyıda genellikle yarım debriyaj cok yapıldığında yapıyor veya yüksek vitesle sürekli kalkıldığında. Baskı balata luk marka cıkıyor bildiğim kadarıyla daha kaliteli bi baskı firmasıı yok yani bu olay deutz la alakalı değil bütün markalarda olabilen bir durum. Malesef baskı değiştirmeden çözülebilecek bir durum değil.
 

Ben deutz servisiyim traktörün baskısı yüksek ısı gördüğü için ayakları yamulma yapıyor bu yüzden tam ayırmıyor bu yüksek ısıyıda genellikle yarım debriyaj cok yapıldığında yapıyor veya yüksek vitesle sürekli kalkıldığında. Baskı balata luk marka cıkıyor bildiğim kadarıyla daha kaliteli bi baskı firmasıı yok yani bu olay deutz la alakalı değil bütün markalarda olabilen bir durum. Malesef baskı değiştirmeden çözülebilecek bir durum değil.
Same Explorer hava soğutmalı serisi,
Yarım debriyaj yürümeye müsaittir, debriyaj ayırmamaya başladığında iki kez pompalanırsa yağını doldurur.
 

Benzer Konular