Deutz Fahr 5090 G Vites Sorunu

Merhaba arkadaşlar. 2017 model 5090 G kullanıcısıyım. Traktör 2000 saatte. Birinci vitese takarken sıkıntı yaşıyorum. Vitese geçirmek için çok fazla güç uygulamam gerekiyor. Şanzıman yağını değiştirdik vites bağlantı noktalarındaki vidaları kontrol ettik ancak problem çözülmedi. Benzer sıkıntıyı yaşayan veya çözümünü bilen varsa yardımcı sevinirim.
 
Merhaba arkadaşlar. 2017 model 5090 G kullanıcısıyım. Traktör 2000 saatte. Birinci vitese takarken sıkıntı yaşıyorum. Vitese geçirmek için çok fazla güç uygulamam gerekiyor. Şanzıman yağını değiştirdik vites bağlantı noktalarındaki vidaları kontrol ettik ancak problem çözülmedi. Benzer sıkıntıyı yaşayan veya çözümünü bilen varsa yardımcı sevinirim.
Yaklaşık 10 aydır 2020 5110G kullanıyoruz. Benzer problem bizde de var. Aşırı güç gerekmese de 1. vites diğer viteslere göre oldukça zor geçiyor. Vitesi en sola kaydırdığımda körüğün dibinde konsola dayandığını farkediyorum. Alt kısımda vitesin pozisyonu ile ilgili bir ayar bulamadım. Gövdeye giren mili tutan kısım bir miktar içeri kaydırılabilir ancak bu sefer 4 ve 5. vitesler tam konumuna gelmeyebilir. Vites kolunu komple söküp çok az yamultmayı düşünüyorum. Bu şekilde vitesi en sola çektiğimde şanzıman içerisinde 1. vitesin olduğu konuma daha iyi oturacağı düşüncesindeyim.
İlk aldığımızda vites kolunda sağ-sol yönünde boşluk vardı. Alt kısımda vites kolunun bağlı olduğu 13 anahtar tutan civatayı söküp ortadaki burcu çıkarıp bir miktar (tahmini 0,5mm) kısalttım. Bu şekilde montajlayınca boşluk ortadan kalktı.
 
Merhaba arkadaşlar. Geçen sene bahsettiğim vites sorunu bu hafta debriyaj setini değiştirerek çözmüş bulunmaktayız. Traktör 2017 model ve güncel saati 2800. Bu sorunu 2000 saatte yaşamaya başladık. Debriyaj merkezlerinde hava yoktu ve vites bağlantı yerlerinde bir problem yoktu. Eski debriyajı söktüğümüzde balataların bitmediğini herhangi bir kaçırma olmadığını fakat pimlerin deforme olmasından dolayı debriyajı tam olarak ayırmadığını tespit ettik. Yeni debriyaj seti ile debriyaj pedalı yumuşadı ve vites geçişlerinde hiç bir sıkıntı kalmadı. 2025 Mart ayı itibariyle bize maliyeti 30 bin parça ve 15 bin ustalık ücreti olmak üzere 45 bin lira oldu. Benzer olayı yaşayan çözüm arayan arkadaşlara fikir vermesi için bu gelişmeyi yazmak istedim.
 
Son düzenleme:

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt