Güç yükseltmesi yapsak atıyorum 7 ya da 8 hp yükseltme yapsak tork yükselir mi ??
Vites değişikliği hissediliyorsa tork yükselmiş demektir.Bir vites fark varsa 30-40 n.m. torku yükselir.
1998 model Same Explorer 80 , regülatör ayarı yaptırmıştık , çekiş bariz değişmişti.2 vites fark oldu.
SDF grubunda 4 E serisi , eski Explorer serisi veya MF 3000 serisi gibi çeki demiri gücüne sahip değil.
Versatile, compatto, adatto ai lavori in campo aperto, ma anche a tutti quegli interventi che richiedono un elevato grado di sicurezza, come nelle zone di collina o di montagna, il Dorado³ sa come comportarsi per svolgere al meglio i lavori aziendali più tipici, anche in occasione di spazi angusti.
www.same-tractors.com
Dorado 100, 70,7 kw, 373 n.m.(radyatör hariç), 3100 kg ile
MF 3095, 70,9 kw , 390 n.m.(radyatör dahil), 3750 kg kıyaslaması yapsak çeki demiri gücünde MF önde çıkar.
Traktör genel ağırlığı azaltılmış olduğundan çeki demiri kuvveti azalır.Zor arazi koşullarında MF 3095 ile işçilik rahat olur.
MF 3095 tork yedekleri %30 civarında , yeni motorlarda ise %20 civarı tercih edilmiş , neden? motor zıplamasın diyedir.
NH TD100, 98 hp,390 n.m. ile yaş sürüm yaptığımız mısır tarlasında Dorado 100 traktör adım atmaz.
TD100 traktör genel ağırlığı 4,5 tondur.
Sürümde patinaj ortalaması %10 üzerinde motor gücü kullanımları yakıt tüketimini arttıracaktır.
Motor gücü ayarlaması yapılırken de dizayn %60-75-90 yükte az yakabilecek şekilde olabiliyor.
Motor grafiklerini görmeden saha deneyimiyle bu ince farkları anlayacak şoför parmakla çıkmaz.
MF 3095 , max tork 1500 rpm , 1600 rpm de 1. en az yakıt noktası var.
Dorado 100 , max tork ,1606 rpm,(1600-1800 rpm sabit tork aralığı) , 1800 rpm de motor yük dengeleme devri var.
Sürüş dinamikleri değişmiştir.Toprak işleme de şoförü çeki gücü düştüğünden şaşırtıyor..
En iyisi arazide denemektir.Sezonluk yakıtlarımızı azaltıyorsa iyidir.