Modelin teknik analizini yapalım.
Eski bir Same Explorer kullanıcısı olarak motor grafiği farklarını belirtelim.
Same klasik motor grafiği ,
Tork eğrisi yay şeklinde , 1600 rpm max tork , güç eğrisi de yay şeklinde ve 1900-2200 rpm aralığında sabit güç aralığı veren şekilde idi.
1997 model Same' lere regülatör ayarı verilince traktör tarla çalışmalarında 2 vites fark edebiliyordu ve susmak nedir, bilmezdi.
Motor grafikleri sonradan 1000-1600 rpm sabit tork aralığı veya 1200-1600 rpm sabit tork aralığı verecek şekilde değiştirilmiş.
MF 3000 serileri bu tip motor kullanıyor ve en az yakıt bölgeleri 1200-1600 rpm aralığı tercih edilmiş.
Euro 3 motorlara geçilince, 4 ve 5 sınıfı motorlarda sabit tork aralığı 1600-1800 rpm olarak tercih edilmiş ve tekrardan yay şekline getirilmiş.
6 sınıfı modellerinde sabit tork aralığı, 1000-1600 rpm , 1200-1600 rpm , 1200-1800 rpm , 1000-1800 rpm sabit tork aralığı bulunan motorlar tercih edilmiş.
Sabit güç aralığı bırakılmış ve 1900 rpm de max güç tepe noktası tercih edilmiş, en az yakıt bölgesi 1200-1800 rpm olarak dizayn verilmiş.
Fendth 313 Vario modelde hidromotor yağ basıncının verimli kullanılabilmesi için motor devrinin max tork noktası üzeri devir kullanması gerekiyor.
Motorun rölanti devri yakıtının düşük olması için yapılan dizayn tercihidir.
En az yakıt bölgesi devirleri de 1600-1800 rpm aralığında seçiliyor.
Powershift şanzımanda aktif devir aralığı 200 rpm olduğu için 3 vites bölücü ister veya TTV kademesiz şanzıman kullanışlı olabilir.
Deuthz 5120C , 5125 , 6140 modelde sabit tork aralığı yazılımla 1400-1800 rpm olarak düzenlenebiliyor, 3 vites bölücü ile kullanım rahatlıyor.
Deuthz 6145 model ise Same Silver seri gibi 1200-1800 rpm sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi kullanıyor.
Hafif kuyruk mili işlerinde yem karma makinesi, patates söküm makinesi gibi işlerde bu durum beğenilebilir.
Fakat haşpaylı saman bağlama işlerinde motorun sabit güç aralığına sahip olup, sabit güç aralığı devirlerinde çalışmasını sağlıklı görürüz.
Traktörün kullanım alanına göre motor gücü yönetim tercihlerini bu yüzden eleştirmeyiz.
Hatta bu motor gücü yönetiminin devamı Fendth 942 model , 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2200 rpm sabit güç aralığı veren motor olmuş.
Düşük devirde motor gücü yönetimi biraz daha abartılarak Fendth 1050 motor tasarımı gelmiş , 1100-1500 rpm sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi tercih edilmiştir , 1500 -1700 rpm sabit güç aralığı devirlerinde motor kullanılmaz kabul edilmiştir.
Motor dizaynı sabit güç aralığı devirlerinde en az yakıt bölgesi verecek şekilde de dizayn verilebilirdi.
Motorda 1500 rpm devir sempatisi olanlara Magnum 380 CVX model de ek güç arttırımında 1500 rpm de max güç 2. tepe noktası tercih edilmiştir.
Acemi sürücü, mısır yerinde , kurak tavda 9 soklu çizi dışı pulluk denedi olmadı , T7070 e kurak tavda 7 soklu pulluk denedi , motoru yakacaktı , gene olmadı , en sonunda yaş tavda 5 soklu pullukla 6215R model ile randıman aldı. Aslında 5 soklu pulluğu Optum 300 modele takmalıydı.
Çoğu motorun ek güç üretimleri motor anma gücü devirlerinde bulunuyor.
Valtra T254 , çift katlı ek güç üretimiyle ödül almıştı.
Deuthz 5110G , powermix 282 gr.kw/h , Farmall C , 262 gr.kw/h ,
Tarla ve yol viteslerinde 3 bölücü , opsiyonel olarak sürüngen kademe vites kullanabilir.
Deuthz 4080E, Euro 5 motorda , 1900 rpm devirde 42 km/h de devir kesici kullanılmış .
Motorun sabit tork noktası 1400 rpm devire çekilmiş , minik Phantom traktör yapmışlar.
Devir kesicinin , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı devrinin son devri 2200 rpm e konumlanması gerekir.
Motor max çalışma devri ise 2400 rpm, klasik olarak korunuyor.
Malzeme mukavemetleri olarak sabit tork aralığı kullanan tarımsal motor modelleri TSi araç motorlarına benziyor.
Düşük hacimli 1 lt gibi turbo beslemeli araba motorları 300 000 km lerde turbo sorunları göstermeye başlayabiliyor.
İn Türkish Meaning , Türkçe içindeki anlamı ,
Motorun üzerindeki yük turboya taşıtılmış oluyor, servis maliyetleri kullanıcının tercihidir.
Şehir içi hafif yük nakliyesi yapacak araba gibi traktör görüntüsü var.
MF 5400 seride 1600-1800 rpm devir aralığını aktif kullanan motor yapısında ve 4 bölücülü, 4 kademe yarı otomatik şanzıman kullanıyor.
Farmall 110A , 1500-1700 rpm devir aralığını aktif kullanan motor yapısında, 4 bölücülü , 4 kademe , yarı otomatik şanzımanı var.
5110G , pancar nakliyesi yapacak nitelik yok gibi duruyor.
3 yabalı haşpaylı saman bağlama makinesi için düşünmezdik.
2 sıralı bağımsız mısır silaj makinesi için bile bizi acaba da bırakır, sanırız.