Defransiyel sistemli romork


Difransiyelli remorklarda traktorun teker donus hizi kuyruk mili secenegi olmasi gerekli bircok traktorde bu ozellik.mevcut bazi larinda yok. Traktorunuzde bu ozellik varsa baslamanizi oneririm.
1969 model fiat 450 miz vardi onda bile mevcuttu cogu traktorde var samede de var. Kismet uzun zamandir dusunuyorum baslamak nezaman nasip olur bilemem😉

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 
Aslında karayolunda buna pek ihtiyaç yoktur. Arazide iken kullanıma açık ve araziden çıkıp ana yola girilecekse kullanıma kapalı yapmak gerekir. Bildiğiniz gibi bazı araçlarda 2 yada daha çok diferansiyel vardır. Birden fazla diferansiyelin çekişe katkı sunması için düşük hıza inmek gerekir. 30 kilometre hızla seyahat etmenin çoklu diferansiyeli pasifize edeceği muhakkaktır.
Öyleyse bir aracın bir yükü daha iyi taşıyabilmesi içiin; zor arazi şartlarında düşük hız alacağımız göre çoklu diferansiyelin olması gerekir ya da daha çok alanda sürtünme (palet) diyebiliriz. Fakat karayolunda yüksek hızlara ulaşacağınız için bu seferde ek beygir gücüne ihtiyaç duyarız. Nakliye esnasında devreye giren 10 ya da 15 beygir gücü olabilir.
Cok hakli ve yerinde bir teshis normal yolda traktorude 4x4ten cikariyoruz lastik asinimini ve guc kaybini onlemek icin coklu defransiyeldeki amac zorlu arasi sartlarina uyum saglamak devirler birebir tutmasada cek8se faydasi olacaktir buyuk olcude trakyor patinaja kalkmadigi surecede kullanilmamali zaten

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 
Cok hakli ve yerinde bir teshis normal yolda traktorude 4x4ten cikariyoruz lastik asinimini ve guc kaybini onlemek icin coklu defransiyeldeki amac zorlu arasi sartlarina uyum saglamak devirler birebir tutmasada cek8se faydasi olacaktir buyuk olcude trakyor patinaja kalkmadigi surecede kullanilmamali zaten

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.

kusura bakmayin burasi bir tartisma oturumuysa eger ben bu dusunceyi pek te hakli bulmuyorum

Tr deki 4x4 emekleme seruveni 90 li yillardaki sadece enjeksiyonlu tumosanlarda tecrube kazandi babalarimiz abilerimiz bizler cogu ciftciler

Ama zaman bizlere turbolu motoru gundeme gerirince asil o zaman 4x4 un her turlu yukte kullaninilicagini tecrube ettik

90 li yillar daki tumosan mantigiyla 4x4 tirmikta gubrede ilacta cok yaktirir mantigiyla yer isledik cogu zaman
Sonucta ne oldu valtralar 4x2 calisa calisa cogu keceden yag kacirdi bir coguda sadece arkayi calistirdigindan arkayi dagitti

Gunumuzde bile otomobil firmalari 4x4 cekis sistemk konusunda cekisme yasiyorlar 10 sene once mercedes ml serisinde 120km den sonra sistemi devre disi birakiyordu bmw x5 ler cok yakmasina ramen bu yuzden tutuldu

Audi neden daimi 4x4 quatro serisi cikartti 250km ile daimi cekis sagliyor nedem o arabada off tusu yok bir dusundunuz mu

Benim fikrim toprak isleme aletleriyle tarlaya girdigimizde isterse traktorumuz 150 hp ister 200 hp olsun belkide normal cekisten gereginden fazla kazanc saylatamasakda yakitt yasarrufu konusunda kazanc elde etmis oluruz (sadece turbolu traktorlerde)

Dusunceme saygi duyup okudugunuz icin tesekkur ederim
 
Yorum icin tesekkurler fakat konumuz romorka cekis sistemi eklemek. Ve bunu krndi imkanlarimiz dahilinde yapacagimiz icin on tekerlek ile romork tekerleginin devri bir birini tutmayacak bu yuzden sadece romork cekisini patinaj oldugu zaman kullanmaliyiz demistim traktoru tarlaya girince 4cekere almam8zda tabiki mahsur yok

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 
Ates tarimdan gelen samimiyetsiz cevap

Serkan O
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_20170808-180313.png
    Screenshot_20170808-180313.png
    50.1 KB · Görüntüleme: 113
Romork olarak kac ton cekmeyi planliyorsun ?

Cekicegin arazi yapisi ne durumda daglik mi ovalik mi yoksa karma mi ?

Takviyeye dustugun anlar oluyormu? olurmu?

Bu varyasyonlar onemli ona gore bir diff bulmaliyiz
Ana yolda takviyeye dusmuyorum. Dedefim 7 ve ustu tonaj olmasi malum 110hp ve ustu bir traktor dusunuyorum ilrrisi icin araziye gelince istanbul ağva yani karadeniz kiyisi ve yerine gore dik yamac olacak yeri gelecek camur olacak amac profesyonel hayvancilik oldugu icin kis sartlarinda bana avantaj saglamasi olacak

Serkan O
 
  • Beğen
Tepkiler: ismailozmen74
Romorkun tekeri yavaş kalırsa çamurda fren görevi görür traktör romorku çekmeye çalışır. Ama romorkun tekeri traktörden biraz daha hızlı olması gerekli traktörü itmesi için. Çamurda kullanılabilir ama yolda ister istemez devirler tutmayabilir. Gübre romorklarinda bu özellik olsa güzel olur. Birde romorkun lastik disleride traktorunki gibi olmali.

Massey Ferguson 165
Akkaya tarım
 
  • Beğen
Tepkiler: sordu34
  • Beğen
Tepkiler: Bave
Ha birde şu var camurda romorku ileri geri yaparak zar zor çıkartıyoruz geri gitmek için traktörün kuyruk milinin ters dönmesi lazım same de bu ozellik var mı
Tekerden tahrikli kuyruk mili gerekli . Traktörün ön teker ile romorkun tekeri aynı ebattaysa, traktörün ön diferansiyelindeki dişliler romorkun diferansiyelinde kullanılırsa uyum sağlanabilir belki
 
  • Beğen
Tepkiler: sordu34

Ha birde şu var camurda romorku ileri geri yaparak zar zor çıkartıyoruz geri gitmek için traktörün kuyruk milinin ters dönmesi lazım same de bu ozellik var mı
Kuyruk milinde aktarim soz k9n7su yani ileri giderken duz geri vitese tak8nca ters doner ve sadece tekerlekler hareket ediyorsa haraket eder

Serkan O
 

Benzer Konular