Chiptuning 6120 4.53cm³ JOHN DEERE,TRAKTOREN
www.chiptuning.info
YASAL UYARILAR
Ek elektroniklerin (ayar çipi) takılması, tarım makineleri için işletme ruhsatının sona ermesine, karayolu trafiğinde kullanıldığında sigorta kapsamının kaybına ve üreticinin garantisinin geçersiz olmasına ve ayarlamadan etkilenen satıcıya karşı garanti taleplerinin geçersiz olmasına yol açar.
Avusturya yasal kurallarına göre yukarıdaki sonuçları doğuruyor.
Claas Tucano 320 nin motor grafiğinde tork eğrisi ucu motor anma gücünü karşılamadığından iş gücü kaybına sebep olmaktadır.Benzer şekilde JD W540 ta yazılım gerekiyor.
Motor grafiklerinde tork eğrisinin boyu uzatılabilir , mekanik aksama zararı olmaz , aynı şekilde sabit güç aralığının boyu da uzatılabiliyor , hava fazlalık katsayısı 1,1 olduğu için %10 tork artışını mekanik aksam her halükarda kaldırır. Emisyon ölçümlerini tutturabilmek için düşük ayarlar var.
Motor durumuna göre turbo gereksinimleri ve yakıt pompası yetersizlikleri ortaya çıkabiliyor, ağır hizmet tipi şanzımanda Puma 165 , Puma 235 olabilir, mekanik aksam kaldırır sorun fazla çıkarmaz, hafif hizmet tipi şanzımanlarda da soft yazılım yapmakta fayda var.
Firmalar şanzıman seçeneğinin ne olduğunu tanıtım broşürlerinde belirtmelidir, ne aldığımızı bilelim.
Bu yazılım hizmetlerinin firma servisleri tarafından rodaj süresi içerisinde yapılması iyi olur, son kullanıcı olarak bize iş gücü kaybı demektir.
Tork artışı yapılmadan güç eğrisi düzenlenmesi gereken modellerde olabilir.
Yazılım konusunda nasıl bir mevzuat bulunuyor onu da bilmiyoruz.