Chip tuning hakkinda

Mwrhabalar. Allah tekerine taş deydirmesin. Chip tuning hakkında bilgim yok. Ama illaki güce faydası oluyordur. Lakin motor ömründen ne kadar çalıyor onuda bilmek lazım. Motora +10 ila 15bg güç yükleyecen ama motorun üzerindeki bileşenler bu gücün verdiği strese dayanabilecek mi. Conta lar vs. zamanla bozulup terletme yada sızdırma yapacakmı. Daha önce yaptıranlar net bilgi verir bu konuda sanırım. Bende kara düzen 3075 var. Benim ilgi alanımda deyil.
Ama kullandığım sahip olduğum araç yazılım yapmaya uygun ziraa ona bile yaptırmayı düşünmüyorum. Motora ve şanzımana verebileceği zarardan dolayı. Sonuçda çok paralar verilip alınan araçlar.
Biraz uzun oldu affola...
 
Mwrhabalar. Allah tekerine taş deydirmesin. Chip tuning hakkında bilgim yok. Ama illaki güce faydası oluyordur. Lakin motor ömründen ne kadar çalıyor onuda bilmek lazım. Motora +10 ila 15bg güç yükleyecen ama motorun üzerindeki bileşenler bu gücün verdiği strese dayanabilecek mi. Conta lar vs. zamanla bozulup terletme yada sızdırma yapacakmı. Daha önce yaptıranlar net bilgi verir bu konuda sanırım. Bende kara düzen 3075 var. Benim ilgi alanımda deyil.
Ama kullandığım sahip olduğum araç yazılım yapmaya uygun ziraa ona bile yaptırmayı düşünmüyorum. Motora ve şanzımana verebileceği zarardan dolayı. Sonuçda çok paralar verilip alınan araçlar.
Biraz uzun oldu affola...
Allah cümlemize bereketli hayırlı işler olsun soylediklerinize kismen katılıyorum ama 10 15 hp artı güç bu serideki bir traktore zarar vereceğini dusunmuyorum çünkü üstündeki motor 45 55 60 serilerinde ayni motor sanziman dyna 4 yine 5400 serilerinde kullaniliyor traktör zaten kalip olarakta oldugu beygirim üstünde duruyor bundan dolayi 10 15 beygirin traktore cok bir zarar vereceğini sanmıyorum a bazi yazilim veya chiplerle 30 beygir gibi bir artis yapiyorlar o zarar verebilir. Ama karaduman yakitta asiri yukselme gibi seyler duydum ama yazilimdami oluyor chiplemi oluyor onu bilmiyorum kullanan varsa fikirlerini sormak istedim sizinde cevabıniz için cok teşekkürler
 
Komşumda 5455 var yazılımli.
Cekis performans iyi oldu fakat yakit tüketimi değişmedi diyor. 50 lili Aysan kullanmaya başladı. Bir derece yakit azaldı. Dolayısı ile ekipmanıda traktore göre seçmek gerekiyor. En az 3 yıldır yazılımli traktör de bir sorun yasamadi.

Yetkili serviste mı yaptırdı yoksa bu işi bireysel yapan chip tuning çiler mı yapti
 
Yetkili serviste mı yaptırdı yoksa bu işi bireysel yapan chip tuning çiler mı yapti
Yerel bir chip tuning firması yaptı. Yakit ta sürücü faktörü de fazla etkili. 5455 e tur bindiren 5455 [emoji16] resmi ekleyeyim . Eğer arkasında uyumlu ekipman yok ise gerçekten Yakıtı fazla bir traktor.
IMG_20201106_220330.jpg
 

Pulluk videolarında 2000 rpm motor devriyle 4 lü dönerli pulluk taşıyor.
Sürüm hızı 2 C-D viteslerde ek güç arttırımı bulunuyor.
+25 hp , +50 n.m. yazılım uygulamaları var.
Motor yükü tercihleri %60 olabilir , ön kepçe takılabilen bir seridir.
 
  • Beğen
Tepkiler: kirci02
YASAL UYARILAR
Ek elektroniklerin (ayar çipi) takılması, tarım makineleri için işletme ruhsatının sona ermesine, karayolu trafiğinde kullanıldığında sigorta kapsamının kaybına ve üreticinin garantisinin geçersiz olmasına ve ayarlamadan etkilenen satıcıya karşı garanti taleplerinin geçersiz olmasına yol açar.
Avusturya yasal kurallarına göre yukarıdaki sonuçları doğuruyor.

Claas Tucano 320 nin motor grafiğinde tork eğrisi ucu motor anma gücünü karşılamadığından iş gücü kaybına sebep olmaktadır.Benzer şekilde JD W540 ta yazılım gerekiyor.
Motor grafiklerinde tork eğrisinin boyu uzatılabilir , mekanik aksama zararı olmaz , aynı şekilde sabit güç aralığının boyu da uzatılabiliyor , hava fazlalık katsayısı 1,1 olduğu için %10 tork artışını mekanik aksam her halükarda kaldırır. Emisyon ölçümlerini tutturabilmek için düşük ayarlar var.
Motor durumuna göre turbo gereksinimleri ve yakıt pompası yetersizlikleri ortaya çıkabiliyor, ağır hizmet tipi şanzımanda Puma 165 , Puma 235 olabilir, mekanik aksam kaldırır sorun fazla çıkarmaz, hafif hizmet tipi şanzımanlarda da soft yazılım yapmakta fayda var.
Firmalar şanzıman seçeneğinin ne olduğunu tanıtım broşürlerinde belirtmelidir, ne aldığımızı bilelim.
Bu yazılım hizmetlerinin firma servisleri tarafından rodaj süresi içerisinde yapılması iyi olur, son kullanıcı olarak bize iş gücü kaybı demektir.
Tork artışı yapılmadan güç eğrisi düzenlenmesi gereken modellerde olabilir.
Yazılım konusunda nasıl bir mevzuat bulunuyor onu da bilmiyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: kirci02

Benzer Konular