Bir de benim fark ettiğim kadarıyla vites hızları değişmiş
Tarlada sürüm yaparken şanzımanın serileştirilmiş olmasını istemeyen sürücüler olabiliyor.
Motor devri 1700 rpm ile
Tarla 1. vites 4 km/h ,
Tarla 2. vites 5 km/h ,
Tarla 3. vites 6 km/h ,
Tarla 4. vites 7 km/h ,
Motor devri 2200 rpm ile de +1 km/h hıza sahip olmasını bekleriz.
Bu hızlara pullukta ihtiyaç oluyor.
Tarla 2. vites 6 km/h , 3. vites 9 km/h olursa yaş sürümlerde 2 vites pulluğa kalıyor, ara vites ihtiyacı oluyor.
Yol 1. vites ile arkada 15 ton römorku kaldırabilmesi gerekiyor.
T5 EC ile T5 DC seride motor gücü farkları var.
EC seride tarla vitesleri 4-10 km/h hız aralığında ,
DC seride tarla vitesleri 5-12 km/h hız aralığında ,
New Holland 'da 18F*6R, şanzıman seçeneği var.
İhtiyaç hasıl olan kişiler için opsiyonel olarak kullanılmasını tavsiye ederiz.
Motor gücü yükseldikçe vites aralarının hız boylarının açılmasını istemeyiz.
Uygun toprak işleme hız aralığı 4-9 km/h ' tir.
Şanzımanın 30 km/h hıza göre senkronize vitesler olmasını , klasik olarak 500 rpm motor devri değişiminde vites değişimi yapmayı , yol vitesine ihtiyaç olunca da yol vitesi konularak 19*6 şanzıman kullanılmasını bekleriz.
100-110 hp bir traktörün verimli çalışabilmesi için beklentidir.
1500 rpm max tork devri , 2300 rpm max güç devir olan motora uygun bir şanzıman 19*6 olabilir.
Motorun zamanlama kayıpları 800 rpm , vites araları da 500 rpm olursa gayet uyumlu tercih yapılmış olur.
12*12 şanzıman ihtiyaçları zor tarla sürümlerinde yeterince karşılamıyor.
İlgililerin bilgisine sunarız.