Case Farmall 85C Devirlenme !!!

Maşallah iyi devirleniyor. Sebeplerinden biri volanın hafif olması olabilir. Volan ağır olunca zor devirlenir ama devri o kadar da zor düşer. Volan ağırlığından dolayı çok enerji depolar bu sayede motor karekterini etkiler.
 
Maşallah iyi devirleniyor. Sebeplerinden biri volanın hafif olması olabilir. Volan ağır olunca zor devirlenir ama devri o kadar da zor düşer. Volan ağırlığından dolayı çok enerji depolar bu sayede motor karekterini etkiler.

Volanın ağırlığından dolayı devirlenmenin gözlegörülürderecede fark edeceğini sanmam.Hele volan ağırlığından dolayı devirin daha geç kaybetmesini anlayamadım.3-5 kg demirin ivmesi 85 hp nin gücünü pek etkileceğini zannetmem.Biraz açarsanız bilmediğimiz bir konuda bilgi edinmiş oluruz ?
 
Volanın ağırlığından dolayı devirlenmenin gözlegörülürderecede fark edeceğini sanmam.Hele volan ağırlığından dolayı devirin daha geç kaybetmesini anlayamadım.3-5 kg demirin ivmesi 85 hp nin gücünü pek etkileceğini zannetmem.Biraz açarsanız bilmediğimiz bir konuda bilgi edinmiş oluruz ?
Volanın ağırlığı motora göre değişir ama o kadar hafif olacağını sanmıyorum. 20-30kg civarı olacağını düşünüyorum. Volan dönme enerjisini depolar. Bu yüzden yüksek devirlerden biranda düşmesine az da olsa engel olur. Mesela 240 da stop edince motor bir süre sallanarak yavaşlayıp duruyor. Buna sebep olan volanın depoladığı dönme enerjisi. Volan da depolanan enerji ağırlık ve devirle doğru orantılı olunca aklıma acaba bunun da etkisi olabilir mi diye geldi. Hatta torkun korunmasında da etkili olabilir.
https://www.trakkulup.net/showthrea...-kutlesinin-buyuk-olusu-tork-dengesine-etkisi
 
Volanın ağırlığı motora göre değişir ama o kadar hafif olacağını sanmıyorum. 20-30kg civarı olacağını düşünüyorum. Volan dönme enerjisini depolar. Bu yüzden yüksek devirlerden biranda düşmesine az da olsa engel olur. Mesela 240 da stop edince motor bir süre sallanarak yavaşlayıp duruyor. Buna sebep olan volanın depoladığı dönme enerjisi. Volan da depolanan enerji ağırlık ve devirle doğru orantılı olunca aklıma acaba bunun da etkisi olabilir mi diye geldi. Hatta torkun korunmasında da etkili olabilir.
https://www.trakkulup.net/showthrea...-kutlesinin-buyuk-olusu-tork-dengesine-etkisi

Volan dönme enerjisini depolamaz debriyaj salıkken volan bütün sisteme bağlı bir bütündür.Ayrıca volanın gaz yemeylede hiçbir ilgisi yoktur.
 
Devirlenmenin iyi olması;
Piston içinin honlama yapılarak düzeltilmesi, özel metal kaplamalı segman, turbo besleme( atmosferik motor 1 atm basınçla silindir içine hava çeker, turbolar 1,5-3 atm basınçla silindiri doldurur.)Hava fazlalık katsayısı 1,2 olarak düzenlenir.Piston sıkışınca sıcaklık artar ve yakıt püskürtülür( 750-900 bar mekanik enjeksiyon, 1200-1600 bar elektronik kontrollü,2000-2500 bar CRD ) Basınç arttıkça karışım homojenliği, buharlaşma, (dengeli karışım) iyileşir.
Volanın görevi pistonları alt ve üst ölü noktalardan, dönme ataleti( eylemsizliği) ile geçirmek, devir daimi sağlamaktır.
Eylemsizlik; duran bir cismin durmak istemesi, hareketli bir cismin harekete devam etmek istemesidir.
Volan olmazsa pistonlar ölü noktalardan geçemez, motor büyüklüğüne göre de ağırlığı değişir.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt