Yazılım FPT 3,4 lt lik motorun sabit tork aralığını Fendth 942 modelde olduğu gibi dolgun hale getiriyor.
Steinbauer deki motor grafikleri ile benzer hale geliyor.
Motorun sabit tork aralığını 1400-1800 rpm den 1200-1800 rpm devirlere açar, sabit güç aralığını bir üst basamağa çıkarır.
Yazılım uygulamalarının çoğunda seri başı motora +30 hp , +100 n.m. artış yapılabiliyor.
Sabit tork aralığının 1000 rpm devirde bulunması motorun soğuk çalıştırılması durumlarını etkiler.
Çokta tavsiye edeceğimiz bir durum değildir, mühendislik olarak dizayn yapmayı güçleştirir.
Örneğin 800 rpm de rölanti gaz devri bulunan bir motor, soğuk çalıştırmada 200 rpm kadar devir yükselterek ve beyaz duman salarak kendini ısıtır.
Motor yeterli sıcaklığa gelince tekrardan kendini 800 rpm devire çeker.
Eski nesil motorlarda 550 rpm , 650 rpm , 700 rpm gibi rölanti devirleri vardı.
Sıkıştırma oranları 16:1 , 17,5:1 , 19:1 gibi oranlar kullanılırdı.
Yeni nesil motorlarda sıkıştırma oranları düşük kullanıldığından motor ilk çalıştırmada iki tam tur çevirerek rektefelik motor gibi çalışmaya başlıyor.
Otomatik jikle 200-300 rpm devir vererek motora yeterli avans veriyor.
Yük altında motorun başlangıç devirlerinin kullanılmaması gerekiyor.
Koltuğa oturduğumuzda rölanti gazın 200 rpm yükselmesi bu yüzdendir.
Rölanti devri 600 rpm devire alınsa karterde yeterli yağ basıncı oluşmayıp motor yağlaması gecikir, aşınma miktarları artar.
Tarımsal motor olarak 500 hp sınıfı motora ihtiyaç var mı?
Magnum 380 CVX model ile Fendth 942 model arasındaki fark,
ek güç üretiminde güç eğrisi tepe noktasının 1500 rpm devirde bulunmasıdır.
Fendth 828 de ise 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1800-2200 rpm sabit güç aralığı bulunmaktadır.
Mercedes 4140 kamyon motorunda ise 1500 rpm max tork tepesi , 1900 rpm max güç tepesi bulunmaktadır.
1900 rpm motor devrinde 400 hp güç veriyor.
Malzeme mukavemetleri , aşınmalar dikkate alınırsa motor anma gücünde optimum yağlama ve soğutmaya ayar verilebildiği gibi motorun max tork noktası 1500 rpm devirlere de optimum yağlama ve soğutma ayarları verilebiliyor.
Fendth 1050 Vario serisi ekstrem bir motor grafiği özelliği gösteriyor.
1100-1500 rpm sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi devirleri , 1500-1700 rpm sabit güç aralığı devirleri sunuyor.
Tek devir 1300-1400 rpm aralığında en az yakıt çukuru içinde 2400 rpm torkla çalışıyor.
+400 hp motoruda pulluk sürümünde 5,5 km/h hızda motora yüklenmeden kullanmak gerekiyor.
Az yakıt tüketen, günlük 10 hektar gibi alanı sürebilecek nitelik bulunuyor.
Fendth 1050, 400 000 dolars,
Optum 300 , 200 000 dolars,
Bir elin nesi var, iki elin sesi var.
300 hp sınıfında ise 1300-1700 rpm aralığında sabit tork ve güç aralığı bulunan modeller olduğu gibi
1000-1500 rpm sabit tork aralığı , 2000-2200 rpm sabit güç aralığı bulunan modellerde var.
Hangi tip motor grafiği kullanışlı olarak görülüyor.
Performans olarak 2400 n.m. %17 tork yedekli motorla , 1900 n.m. %30 tork yedekli motorun iş yapışında çok büyük fark olmayacaktır.
Motor grafiği Lamborghini R3.75 ile Fendth 942 , NH T5 115 çok benzer özellikte olduğundan 400 hp sınıfı daha cici görünüyor, efendim.