1-) Hatalı yükleme: Arka kısım boş iken gereksiz yere yükseltilmiş yük. Sağ sol dağılım da dengesiz.
2-) Hız: ilk andan olması gerekenden yüksek vitese hareket ediliyor. Hızın artması, yalpalama ve salınımı arttıran en büyük etken.
3-) Sabit kurt ağzı çeki: ilk iki etken römorkun devrilme sebebi. Bu etken ise sadece traktörün devrilme sebebi.
4-) hatalı romork tasarımı: dingil çok geride, artış daha yukarıda olmalı. O romork tandem dingil olsaydı, aynı şartlarda devrilmeden geçebilirdi.
5-) Tecrübesizlik: şoför, yüksek ve salınımlı, özetle riskli taşıma işleri konusunda çok ama çok tecrübesiz. Bu konuda en düşük tecrübesi olan insan, o kasise yaklaşırken:
a- romork tekerlerinin aynı anda yükselip alçalmaları için 'doğru açı' ile kasise girer
b- romorkun kasisten geçişi esnasında hız keser
c- kasisten geçiş esnasında arkaya dönüp römorku göz ile takip eder. Böylece riskli bir durumu, daha oluşmadan görüp engelleyebilir.
Not: tecrübeli bir şoför, aynı römorku çok ama çok daha riskli bir güzargahtan devirmeden geçirebilir.