Bu kazaya sebep olan hatalar zinciri sizce nelerdir?(Ali KOÇKAYA)


Ynt: Bu kazaya sebep olan hatalar zinciri sizce nelerdir?(Ali KOÇKAYA)

Geçmiş olsun. Aşırı ve dengesiz yükleme. Ayrıca romörk standartlara uygun olmayabilir.
İşallah şöför arkadaşta bir şey yoktur.
 
Ynt: Bu kazaya sebep olan hatalar zinciri sizce nelerdir?(Ali KOÇKAYA)

dustero link=topic=79744.msg944703#msg944703 date=1418221504' Alıntı:
Orda traktörün çekemeyeceği bir yük yok ilk denemede önleri bağlamamış, ikincisinde bağladı ama vitesi hala yüksekti motorunda ciğeri belli sorun buydu. Üçincü denemede vitesi düşürüyor ve sorunsuz bir kalkış yapıyor. O römorkta traktörün çekemeyeceği bir yük olsa tümseği atlayamazdı traktörün önüne binen kişi zaten boşuna binmiş en başından beri. Yük arkada olsa devrilme olasılığı oldukça düşerdi römorku esneten şey yükün tek bağlantıya daha yakın ve oldukça yüksek olması. Eğer yük arkada olsa römork zaten bukadar esnemezdi. Makas dayanır dayanmaz o ayrı konu burdan bunu bilmek zor ama makasa birşey olmadıkça römorkunda devrilme olasılığı düşüktü.


videoya iyi bakarsan gencim hele ki römorkun izlerine kalktığından itibaren yan yatmaya başlamış. birde arkadaşların yazdığı gibi römork tek tekerlek olunca iyice yatmaya mehillenmiş. üstüne üstlük birde yükü römorkun tekerlerine kaydırırsan oraya bile gidemeden yan yatacağı kesin. ha römorkun da makaslarının dayanmasını bırak olduğunu hiç zannetmiyorum.
 
Ynt: Bu kazaya sebep olan hatalar zinciri sizce nelerdir?(Ali KOÇKAYA)

2 tekerleklı bır romorku o kadar uzun yapıp calısmasını bekleyen usta sanırım kör müş:S 2 tekerleklı bır romorkun boyu en fazla 3,5 metre olur ondan fazlası rısktır. Daha uzun olacaksa 2 dıngıl ıle desteklenmelıdır.

bazı arkadaslar 4 tekerleklı kullanıyor. duz bolgelerde ozellıkle. Ancak ıkısınınde yerı ayrıdır. Bence tek dıngıllı romork 4 tekerlekten daha ıyıdır. traktore bastıgı ıcın hem frende hem cekıste 4 tekerleklıye oranla daha ıyıdır.

Kazaya gelecek olursak. Buyuk gecmıs olsun motorda daha yenıymıs yazık olmus:s Allah yardımcıları olsun.
 
Ynt: Bu kazaya sebep olan hatalar zinciri sizce nelerdir?(Ali KOÇKAYA)

FEHİM link=topic=79744.msg944714#msg944714 date=1418223362' Alıntı:
videoya iyi bakarsan gencim hele ki römorkun izlerine kalktığından itibaren yan yatmaya başlamış. birde arkadaşların yazdığı gibi römork tek tekerlek olunca iyice yatmaya mehillenmiş. üstüne üstlük birde yükü römorkun tekerlerine kaydırırsan oraya bile gidemeden yan yatacağı kesin. ha römorkun da makaslarının dayanmasını bırak olduğunu hiç zannetmiyorum.

Değerli Fehim abim römork çok uzun ve yük tek nokta bağlantıya yakın ve yük en çok orda yüksek olduğu için makasları bu denli esneten aslen ön taraf. Burdan kurtulsaydı bile o römorkun ana yolda taşıma vitesinde devrilmemesi işten bile değil. Yük arkada olsaydı ağırlık merkezi çift nokta bağlantı yani tekerleklere kaycağı için daha güvenli giderdi tümseğide sorunsuz atlatabilirdi. Ha dediğim gibi makas dayanmaz patlar römork gene yan yatar ayrı mesele. Burda kaş yapayım derken göz çıkarılmış resmen. bu uzunluktaki römorkta çift dingil olsaymış iyiymiş.
 
Ynt: Bu kazaya sebep olan hatalar zinciri sizce nelerdir?(Ali KOÇKAYA)

dustero link=topic=79744.msg944717#msg944717 date=1418224379' Alıntı:
Değerli Fehim abim römork çok uzun ve yük tek nokta bağlantıya yakın ve yük en çok orda yüksek olduğu için makasları bu denli esneten aslen ön taraf. Burdan kurtulsaydı bile o römorkun ana yolda taşıma vitesinde devrilmemesi işten bile değil. Yük arkada olsaydı ağırlık merkezi çift nokta bağlantı yani tekerleklere kaycağı için daha güvenli giderdi tümseğide sorunsuz atlatabilirdi. Ha dediğim gibi makas dayanmaz patlar römork gene yan yatar ayrı mesele. Burda kaş yapayım derken göz çıkarılmış resmen. bu uzunluktaki römorkta çift dingil olsaymış iyiymiş.
aynen abi 10 yasında yegenım var ona gosterdım bu romork boyle gıdermı dıye ? gitmez simdi devrilir dedi. demesıne kalmadan devrıldı.
 
Ynt: Bu kazaya sebep olan hatalar zinciri sizce nelerdir?(Ali KOÇKAYA)

Aşırı yük-sorumsuzluk-iş ve can güvenligini hiçe sayma-işi bitirme kaygısı... 2 tekerli römorklarda T demirine bağlı yan kollardan destekli çekiler kullanıldıgı zaman yük traktörün arka tekerlerine bassın diye yükü römorkun ön tarafına dogru yüklerler ne kadar dogru bilmem ama burada kullanılan çekinin kullanımı kolay fakat tehlikeli, Allahtan traktörün koruma demiri var... geçmiş olsun.
 
Ynt: Bu kazaya sebep olan hatalar zinciri sizce nelerdir?(Ali KOÇKAYA)

Zaten sallanıyordu yolda yük ,, çukura girince pamuk ipliğine bağlı denge iyice bozulmuş, bence zemin kuru da olsa o yükle o çukura girince yin aynı sonuç olması muhtemeldi.. Geçmiş olsun diyorum..
 
Ynt: Bu kazaya sebep olan hatalar zinciri sizce nelerdir?(Ali KOÇKAYA)

romorkun tekerler arası dar, tekerler sanki arkadan bakılınca sola kaymış gibi gözüküyor, yük dağılımındada sıkıntı var, dikkat edilirse arkadan bakılınca sağ teker daha çok gömülüyor, havale yük, bozuk zeminde biraz hızlı ilerleme, döner okun olmamaması sonuc ortada
 
1-) Hatalı yükleme: Arka kısım boş iken gereksiz yere yükseltilmiş yük. Sağ sol dağılım da dengesiz.

2-) Hız: ilk andan olması gerekenden yüksek vitese hareket ediliyor. Hızın artması, yalpalama ve salınımı arttıran en büyük etken.

3-) Sabit kurt ağzı çeki: ilk iki etken römorkun devrilme sebebi. Bu etken ise sadece traktörün devrilme sebebi.

4-) hatalı romork tasarımı: dingil çok geride, artış daha yukarıda olmalı. O romork tandem dingil olsaydı, aynı şartlarda devrilmeden geçebilirdi.

5-) Tecrübesizlik: şoför, yüksek ve salınımlı, özetle riskli taşıma işleri konusunda çok ama çok tecrübesiz. Bu konuda en düşük tecrübesi olan insan, o kasise yaklaşırken:
a- romork tekerlerinin aynı anda yükselip alçalmaları için 'doğru açı' ile kasise girer
b- romorkun kasisten geçişi esnasında hız keser
c- kasisten geçiş esnasında arkaya dönüp römorku göz ile takip eder. Böylece riskli bir durumu, daha oluşmadan görüp engelleyebilir.

Not: tecrübeli bir şoför, aynı römorku çok ama çok daha riskli bir güzargahtan devirmeden geçirebilir.
 
Ynt: Bu kazaya sebep olan hatalar zinciri sizce nelerdir?(Ali KOÇKAYA)

yılmaz kardeşimin dediklerine aynen katılıyorum .
her zaman kullandığım bir cümle vardır . herkez araç kullanır ama herkez şöför olamaz .
daha kalkışta hata yaptı . önleri bağlamadı sonra önleri bağladı . zaten iyi bir şöför o açı ile ve o havale yükle o hızla oraya girmez . bunun başka izahı yoktur .
 
Ynt: Bu kazaya sebep olan hatalar zinciri sizce nelerdir?(Ali KOÇKAYA)

lastikler bile farkeder bizim 2 tekerlekli esnediği anda giderdi eskiden çünkü yük tek tekere binince o lastik dayanamaz yazılırdı oda römorku dahada meyillendirip yatırırdı
tam düz girememiş onunla birlikte hızlı geçmiş en düşük vites seçilse sallanmazdı
inşallah bişey yoktur kimsede
tecrübesizlik felanda değil aslında oda biliyordur bunları ama yukarıda Hermiyas nickli abininde dediği gibi bize bişey olmazcılık tavrı var :)
 
Ynt: Bu kazaya sebep olan hatalar zinciri sizce nelerdir?(Ali KOÇKAYA)

1.si aynı traktörden kullanan biri olarak ayarlı çekiye bağlandıgı halde önünü tartan yük bu traktöre çok fazladır arka aksa çok yük biniyor.
2.l Nail abimin dediği gibi çok aşağıya ayarlamışlar çekiyi yukarda olsa deviremezdi.
3.sü o ne tipsiz römork yüklemedir arkadaş.
 
Ynt: Bu kazaya sebep olan hatalar zinciri sizce nelerdir?(Ali KOÇKAYA)

Ramörkü yapan usta Dingil uzunluğunu bi 20 santim cıvarı daha uzun yapsa ve 4 Teker yapsa daha iyi olurdu bence ikincisi düz baglantı yerine kanca baglantı yapsa daha iyi olurdu traktör ü riske etmezdi burada sorun bu Ramörk standart bir üretim deil ikincisi sürücü kasis e dengeli girmiyor şayet 2 tekeri dengeli soksaydı engebeye bu şekilde yük salanmazdı .
Ben olsaydım bu abilerin yerinde bu Ramörke biraz daha masraf eder 4 teker yapardım rahat ederdim.
Traktöre gelince Maşallah güzel çekiyor traktörde bir sorun yok sadece arkadaş yeni aldığı için olsa gerek fitezde biraz sorun yaşadı saten onuda ilerde kendisi çözerdiye düşünüyorum.
Tekrardan çok geçmiş olsun.
 

Ynt: Bu kazaya sebep olan hatalar zinciri sizce nelerdir?(Ali KOÇKAYA)

üstteki iki sıra çuvalı arkadaki boşluğa döşemek gerekiyor. sağ taraftaki çuvallar 10 cm balkon yapmış.sol taraf kasanın kenarından taşmıyor.yük çok havaleli olduğu için römorkun dengesini bozuyor.römorkun hafifçe yana esnemesi yukardaki sallantıyı kat kat artırır.devrilme kaçınılmaz oluyor
 
Ynt: Bu kazaya sebep olan hatalar zinciri sizce nelerdir?(Ali KOÇKAYA)

Bu sene ben 2 tane 4 teker Ramork a Yüklediğim Slaj toplarında aynı sorunla karşılaştım,Öndeki Ramorkun üstünde bulunan 2 Tane 500 Kilo cıvarı Top Ramorkun İlavelerine Dayandı Ramork yana doğru esnemeye başladı ,Hemen durdum üste baktım ilaveye iyice dayanmış düşme olasılığı yok ama Ortalama 1 Ton cıvarı basınçla Ramorkun dengesini bozuyordu hemen Traktörün Vİtesini iyice düşürdüm 10 Dakikalık yolu 30 Dakikada gittim adeta Karınca Misali sağsalim eve geldim ama Dokuz doğurdum gelesiye kadar.
 

Benzer Konular