Laverda 520 mısır biçiminde TC5070 den %50 yakıtta fazla yakıyor, tecrübe ile sabittir.
TC5070 rampa tırmanma konusunda çoğu makineden başarılı iş kaçırıyor.
TC5070 in sarsak krankı takozlu olanlar çabuk boşluk yapıyor, takozların lastikleri kaliteli olandan takılması gerekiyor veya sistemin bilyalı modele çevrilmesi gerekiyor. Tarla yüzeyi dalgalı olursa ve arka lastikler sert hamur ise darbeden krank kesiyor.
Motor temizliği zorlukları var, motorun altında 20 cm boşluk bulunuyor. Yıkama esnasında motorun altı zor temizleniyor.
Ağaçlık, orman kenarı çalışmalarda motorun üzeri ve altı yaprak, pelit v.s topluyor , motor sıcaklığından dolayı yangın çıkabiliyor, bazı biçer modellerinde motor üzerinde tozu çekebilecek ek fan bulunuyor, bazılarında ise motorun üzeri kapalı oluyor .
Yan ve rampa tarla biçimlerinde biçerin arkadan havalanma sıkıntıları olabiliyor. Ek ağırlık kullanılabilir.
Tablo yere sıfır indirilince alt sacı yiyiyor. Dingil mesafesi biraz arttırılabilir.
Depo içine tane boşaltan helezon deponun tam ortasına dökmesi gerekiyor, depo yarıyı geçince içine dalga kıran gibi saç yapılması gerekiyor.
Helezon kenara taneyi dökünce mazot deposu tarafı ve depo yükü dalgalanmadan dolayı tek tarafa 1 ton fazla yük verebiliyor, biçeri dengelemek için boşaltma borusunu açmak gerekiyor.
Biçerin kuyruğu ağaca çarparsa çabucak yamuluyor, iç destek profil koymak gerekiyor.
Tablonun toplama zinciri bir sezonda değişmek gerekebiliyor.
Elekler orijinalde temiz buğday biçecek gibi yapılmış, komple söküp attık, yeniledik.
Rüzgarlık çeviren kayış 3 kasnaklı olduğu zaman gece çalışmalarında 2 saat daha fazladan biçime yardımcı oluyor, buçuk vites görevi görüyor.
Tablo genişliği 5 m olursa 3 levye ile rahat biçim yapılabilir.
Katlamalı 6 sıra mısır tablosu 3 ton geliyor, makinenin ana direkleri çatlama veya patlak yapabiliyor, sağlam yapınız.
Depo doluyken tek tarafa fazla yüklenmelerde dayanmıyor.
5 sıralı tablo ile biçim yaparken makinenin tekerleri sıra çiğnediğinden sarsıntı fazla oluyor, hendek kenarlarında veya ağaç kenarı biçimlerde makine hendeğe kayabiliyor.
Özka lastikler 3 sezon sonunda değiştirmek gerekiyor.
Manevra olarak TC5070 operatörü çok fırıldak makinedir, diyor, her yerden dönermiş.
Yeni makine, 152 000 euro, borcu olmayan makinenin üzerine 1 taksit , 20 000 euro borçlanarak model gençleştirdik.
İşi hiç bilmeyen kişinin yeni makine alarak çalışması mantıklı görünmüyor.