BİÇER DÖVER ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİ..


Temiz bi 1545 işinizi görür
bakımı kolay, parçası bol işi öğrenirken zorluk çekmezsiniz 1545 de
valla hic kullanmadim bicerdover. madem bu isi yapiyoruz bicer dover sart oldu. kimse anasinin karninda ogrenmiyor. bi sekilde kullanir oğreniriz.kendi isimizi yapsak yeterli.eyvallah hocam saol.
 
Emsali makinalar arasında en fazla sarsak alanına ve en fazla eleme alanına sahip olduğundan aynı hızda biçim yapan emsallerine göre en az atan makinadır dane atması ayarları ve operatöre kullanımım yerine bağlı
 
Tablası cukurdur ve diğer biçerdöver lerin tabladan attığını bu okadar atmaz
Elekten kaçırdığı da biz yıllardır bictirdik atması gerekeni atar aşırı kayıp yoktur tabi herşey ayar
Yanlış hatırlamıyorsam sizde biçerciydiniz
yok hocam ben bicerci degilim. kendi isimizi yapmak icin dusunuyorum.hic kullanmadim dilindende anlamam .ama yapilmicak diyede bisi yok.dediginiz gibi bi bicer alsam altindan kalkabilirmiyim acaba.arpa ekiyoruz. bicer ha geldi ha gelecek derken arpa bugday yere geciyor. kazancimizi bide bicere veriyoruz. en iyisi kendi isini kendin gorcen
 
Laverda 520 mısır biçiminde TC5070 den %50 yakıtta fazla yakıyor, tecrübe ile sabittir.
TC5070 rampa tırmanma konusunda çoğu makineden başarılı iş kaçırıyor.
TC5070 in sarsak krankı takozlu olanlar çabuk boşluk yapıyor, takozların lastikleri kaliteli olandan takılması gerekiyor veya sistemin bilyalı modele çevrilmesi gerekiyor. Tarla yüzeyi dalgalı olursa ve arka lastikler sert hamur ise darbeden krank kesiyor.
Motor temizliği zorlukları var, motorun altında 20 cm boşluk bulunuyor. Yıkama esnasında motorun altı zor temizleniyor.
Ağaçlık, orman kenarı çalışmalarda motorun üzeri ve altı yaprak, pelit v.s topluyor , motor sıcaklığından dolayı yangın çıkabiliyor, bazı biçer modellerinde motor üzerinde tozu çekebilecek ek fan bulunuyor, bazılarında ise motorun üzeri kapalı oluyor .
Yan ve rampa tarla biçimlerinde biçerin arkadan havalanma sıkıntıları olabiliyor. Ek ağırlık kullanılabilir.
Tablo yere sıfır indirilince alt sacı yiyiyor. Dingil mesafesi biraz arttırılabilir.
Depo içine tane boşaltan helezon deponun tam ortasına dökmesi gerekiyor, depo yarıyı geçince içine dalga kıran gibi saç yapılması gerekiyor.
Helezon kenara taneyi dökünce mazot deposu tarafı ve depo yükü dalgalanmadan dolayı tek tarafa 1 ton fazla yük verebiliyor, biçeri dengelemek için boşaltma borusunu açmak gerekiyor.
Biçerin kuyruğu ağaca çarparsa çabucak yamuluyor, iç destek profil koymak gerekiyor.
Tablonun toplama zinciri bir sezonda değişmek gerekebiliyor.
Elekler orijinalde temiz buğday biçecek gibi yapılmış, komple söküp attık, yeniledik.
Rüzgarlık çeviren kayış 3 kasnaklı olduğu zaman gece çalışmalarında 2 saat daha fazladan biçime yardımcı oluyor, buçuk vites görevi görüyor.
Tablo genişliği 5 m olursa 3 levye ile rahat biçim yapılabilir.
Katlamalı 6 sıra mısır tablosu 3 ton geliyor, makinenin ana direkleri çatlama veya patlak yapabiliyor, sağlam yapınız.
Depo doluyken tek tarafa fazla yüklenmelerde dayanmıyor.
5 sıralı tablo ile biçim yaparken makinenin tekerleri sıra çiğnediğinden sarsıntı fazla oluyor, hendek kenarlarında veya ağaç kenarı biçimlerde makine hendeğe kayabiliyor.
Özka lastikler 3 sezon sonunda değiştirmek gerekiyor.
Manevra olarak TC5070 operatörü çok fırıldak makinedir, diyor, her yerden dönermiş.
Yeni makine, 152 000 euro, borcu olmayan makinenin üzerine 1 taksit , 20 000 euro borçlanarak model gençleştirdik.
İşi hiç bilmeyen kişinin yeni makine alarak çalışması mantıklı görünmüyor.
 
Laverda 520 mısır biçiminde TC5070 den %50 yakıtta fazla yakıyor, tecrübe ile sabittir.
TC5070 rampa tırmanma konusunda çoğu makineden başarılı iş kaçırıyor.
TC5070 in sarsak krankı takozlu olanlar çabuk boşluk yapıyor, takozların lastikleri kaliteli olandan takılması gerekiyor veya sistemin bilyalı modele çevrilmesi gerekiyor. Tarla yüzeyi dalgalı olursa ve arka lastikler sert hamur ise darbeden krank kesiyor.
Motor temizliği zorlukları var, motorun altında 20 cm boşluk bulunuyor. Yıkama esnasında motorun altı zor temizleniyor.
Ağaçlık, orman kenarı çalışmalarda motorun üzeri ve altı yaprak, pelit v.s topluyor , motor sıcaklığından dolayı yangın çıkabiliyor, bazı biçer modellerinde motor üzerinde tozu çekebilecek ek fan bulunuyor, bazılarında ise motorun üzeri kapalı oluyor .
Yan ve rampa tarla biçimlerinde biçerin arkadan havalanma sıkıntıları olabiliyor. Ek ağırlık kullanılabilir.
Tablo yere sıfır indirilince alt sacı yiyiyor. Dingil mesafesi biraz arttırılabilir.
Depo içine tane boşaltan helezon deponun tam ortasına dökmesi gerekiyor, depo yarıyı geçince içine dalga kıran gibi saç yapılması gerekiyor.
Helezon kenara taneyi dökünce mazot deposu tarafı ve depo yükü dalgalanmadan dolayı tek tarafa 1 ton fazla yük verebiliyor, biçeri dengelemek için boşaltma borusunu açmak gerekiyor.
Biçerin kuyruğu ağaca çarparsa çabucak yamuluyor, iç destek profil koymak gerekiyor.
Tablonun toplama zinciri bir sezonda değişmek gerekebiliyor.
Elekler orijinalde temiz buğday biçecek gibi yapılmış, komple söküp attık, yeniledik.
Rüzgarlık çeviren kayış 3 kasnaklı olduğu zaman gece çalışmalarında 2 saat daha fazladan biçime yardımcı oluyor, buçuk vites görevi görüyor.
Tablo genişliği 5 m olursa 3 levye ile rahat biçim yapılabilir.
Katlamalı 6 sıra mısır tablosu 3 ton geliyor, makinenin ana direkleri çatlama veya patlak yapabiliyor, sağlam yapınız.
Depo doluyken tek tarafa fazla yüklenmelerde dayanmıyor.
5 sıralı tablo ile biçim yaparken makinenin tekerleri sıra çiğnediğinden sarsıntı fazla oluyor, hendek kenarlarında veya ağaç kenarı biçimlerde makine hendeğe kayabiliyor.
Özka lastikler 3 sezon sonunda değiştirmek gerekiyor.
Manevra olarak TC5070 operatörü çok fırıldak makinedir, diyor, her yerden dönermiş.
Yeni makine, 152 000 euro, borcu olmayan makinenin üzerine 1 taksit , 20 000 euro borçlanarak model gençleştirdik.
İşi hiç bilmeyen kişinin yeni makine alarak çalışması mantıklı görünmüyor.
Hayırlı olsun hocam 5070 aldınız anladığım kadarıyla, hayirli bereketli sezon olur umarım
 

New holland CX8.70 , fpt f4he9687g*j104 motor koduna sahip tier 3 motor kullanıyor,
245 kw motor kullanıyor.
Ek egzoz donatıları ile euro 5 özellik gösteriyor.
Çeltik biçimi için uygun bir motor değildir.
Totalde aparatlı olarak 355 000 euro' ya alınmış.
Claas Lexion 780 , 370 000 euro fiyatla alınmıştı.
460 kw motor kullanıyor.
Jaguar 980, 300 000 euro ya alınmıştı.
Torum biçerdöver , 6 km/h hızda çeltik biçebiliyor.

Batak zeminlere girildiğinde 1m/sn , 3,6 km/h hızların altında yeter çeki gücü almak zorlaşır.
Makineyi ileri ve geri sallamak için güçlü motor gerekmez mi.
JD motorlu bir Çukurova ekskavatör toprağı aldı mı patinaja kalmadan alıp götürüyor.
Patinaja kalan modeller ile iş yapmak zorlaşıyor.
 


Kaç gresörlük daha takmak gerekir.
😂😂😂
Kim bu ya
Tek sezonluk makine, sonra al çöpe at diyo
Sebebi de kuru bilya olmasıymış
Poyra kapağında gresörlük olmadığı için dingili kesermiş, yaşı da genç, kapak atmadıktan sonra, yağı salmadıktan içine toz almadıktan sonra bir ömür aynı gresle gideceğini bilmeyecek toylukta
İnceleme değil kötüleme videosu çekmiş
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt