beklenmedik haller


Ynt: beklenmedik haller

Doğru 4 Teker römorkların bu tarz durumlarda sıkıntısı vardır ama o güçteki lastik durumu iyi marka farketmeksizin her çiftçeker yine de o yükü çıkarmalı bence. Şöför yavaş girmiş doğru ama belki de asvalta çıkarken devrilir diye _römork maşallah uzun boylu_ fazla hızlı girmedi.
 
Ynt: beklenmedik haller

biraz araştırmadan sonra elde ettiğim verilere göre.(az daha araştırsam lehçe öğrenecektim :D )
videodaki traktör-römork boy orantısına bakarsak ve eski kasa forterraların uzunluğunun 4,67 metre olduğundan yola çıkarsak römorkun kasası en aşağı 5 metre.
bu ölçüye uygun römork da kendi sitesinde şu : http://wielton.com.pl/products/wielton-agro-2/przyczepy-dwuosiowe-prs/prs-2-w14-ton/
17.6 metreküplük bir römork. 14 ton diye geçiyor ama üzerindeki yük tepeleme. biz bunu buğday kabul etsek en aşağı 15-16 ton. römorkun boş ağırlığı da 4,6 ton. toplamda en az 20-21 ton yük demek. peki forterranın ağırlığı ne kadar? 4,5 - 5 ton civarı. işte bu sebeple traktörün kıçına yük binmeden o az gördüğümüz eğimden çıkartması bu kadar zor. daha önce de dediğim gibi kaptırıp gelmeden veya çeki vurmadan o römorkla ne zetor olsa fayda eder, ne motor olsa fayda eder. ;)
 
Ynt: beklenmedik haller

Iste tandem farki.. bizim proxima 90 a -ki forterralarin bi gomlek alti- one tandem arkasina buyuk boy 4 teker taktik bu sene.. kepce dara toplam 30 tonu asan yuk..

Sadece zetoru ilk defa kullanan bugday sahibinin yorumu.. bunla kantara degil uzun yola gidilir.. yani bu videodakinden de fazla bi hareketli kutle vardi.. bana misin demedi..

Tum samimiyetimle o cikamadigi yerden cok cok dik ama 5-10 metre bi yeri takviyesiz.. 4x4 e almadan cikti..
 
Ynt: beklenmedik haller

Biraz önce Facebook da gördüm. Oradan yola paralel çıkması lazım,ki rahat çıksın. Bir kere römork tonajlı, ayrıyetten hem ok uzunmuş hemde rampa kısa ve biraz yüksek. Direk dikine çıkması hatalı olmuş,sanki römork teker önüne taş koymuşlar gibi bir etkiye maruz kalmış römork.
 

Benzer Konular