Avrupa ' da balık pazarının hakimi Türkiye
16 Ağustos 2013
Avrupa ' da satılan her 3 balıktan birini ihraç eden Türkiye, bu alandaki pazar payını artırmak istiyor.
Akdeniz Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Can Yamanyılmaz, su ürünleri ve mamulleri sektöründe yurtiçi ve yurtdışı talebin artırılması nedeniyle hem birliğin hem de hükümetin pazarlama stratejileri konusunda araştırma ve tanıtıma yönelik çalışmalara yoğunluk verdiğini söyledi.
Temmuz ayı itibarıyla ülke genelinde su ürünleri ve hayvansal mamul ihracatında yüzde 39 ' luk artış yaşandığını vurgulayan Yamanyılmaz, 2023 ' de 5 milyar dolar ihracat hedeflendiğini bildirdi.
Suriye ve Mısır ' da yaşanan olayların normale dönmesiyle Ortadoğu ' ya yapılan ihracatın daha da artacağını tahmin ettiklerini belirten Yamanyılmaz, sektöre yeni pazarlar kazandırma adına başlattıkları çalışmaların sürdüğünü ifade etti.
Su ürünleri ve hayvansal mamul sektörünün her geçen yıl üretim ve ihracat potansiyelinin arttığına dikkati çeken Yamanyılmaz, kültür balığı üretiminde Avrupa ' nın gözde ülkelerinden olan Türkiye ' nin, aynı zamanda kanatlı grubu üretiminde de trendinin yükseldiğini anlattı.
Türkiye ' nin su ürünleri ihracatının sürekli yükseldiğine işaret eden Yamanyılmaz, şunları kaydetti:
'Tesislerimiz, AB standartlarında üretim yapıyor. AB ülkelerine ihracatı yapılabilen tek hayvansal ürün olarak su ürünleri, ülkemiz ihracatında ayrı bir önem taşıyor. Gelişen teknolojiye ve su ürünlerine olan talebin artması, önemli bir potansiyel oluşturuyor. Su ürünleri ihracatımızda levrek, çipura, alabalık ve orkinos öne çıkıyor. Su ürünleri ihracatının büyük bölümünü taze soğutulmuş balıklar oluşturuyor. Bunun dışında çeşitli balıklar, yumuşakçalar ve işlenmiş deniz ürünleri de ihraç ediliyor. AB balık pazarında Türk ihracatçısı başarılı bir grafik çiziyor. Avrupa ' da satılan her 3 kültür balığından birini ihraç etmiş olmamız, bunun en büyük göstergesi. Hem lezzet hem de kalite açısında rakipleriyle kıyaslanmayacak su ürünleri ihraç eden Türkiye, bu pazardaki büyümesini sürdürecek.'
Su ürünleri ihracatının daha çok AB ülkelerine yapıldığını dile getiren Yamanyılmaz, şöyle devam etti:
'Bu ülkelerin başında İtalya, Yunanistan, Hollanda ve İspanya geliyor. Ortadoğu ' da ise İran, Irak, Lübnan, Mısır ve Sudi Arabistan ' a olan ihracatımızın artması için çalışmalarımız sürüyor. İhracatımızdaki artışın ana nedenleri arasında yüksek üretim kapasitesi, kalite, lojistik, gıda güvenliği ve işleme teknolojilerinde rakip ülkelere göre sahip olduğumuz üstün konum, başarılı tanıtım ve pazarlama faaliyetleri öne çıkıyor.'
16 Ağustos 2013
Avrupa ' da satılan her 3 balıktan birini ihraç eden Türkiye, bu alandaki pazar payını artırmak istiyor.
Akdeniz Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Can Yamanyılmaz, su ürünleri ve mamulleri sektöründe yurtiçi ve yurtdışı talebin artırılması nedeniyle hem birliğin hem de hükümetin pazarlama stratejileri konusunda araştırma ve tanıtıma yönelik çalışmalara yoğunluk verdiğini söyledi.
Temmuz ayı itibarıyla ülke genelinde su ürünleri ve hayvansal mamul ihracatında yüzde 39 ' luk artış yaşandığını vurgulayan Yamanyılmaz, 2023 ' de 5 milyar dolar ihracat hedeflendiğini bildirdi.
Suriye ve Mısır ' da yaşanan olayların normale dönmesiyle Ortadoğu ' ya yapılan ihracatın daha da artacağını tahmin ettiklerini belirten Yamanyılmaz, sektöre yeni pazarlar kazandırma adına başlattıkları çalışmaların sürdüğünü ifade etti.
Su ürünleri ve hayvansal mamul sektörünün her geçen yıl üretim ve ihracat potansiyelinin arttığına dikkati çeken Yamanyılmaz, kültür balığı üretiminde Avrupa ' nın gözde ülkelerinden olan Türkiye ' nin, aynı zamanda kanatlı grubu üretiminde de trendinin yükseldiğini anlattı.
Türkiye ' nin su ürünleri ihracatının sürekli yükseldiğine işaret eden Yamanyılmaz, şunları kaydetti:
'Tesislerimiz, AB standartlarında üretim yapıyor. AB ülkelerine ihracatı yapılabilen tek hayvansal ürün olarak su ürünleri, ülkemiz ihracatında ayrı bir önem taşıyor. Gelişen teknolojiye ve su ürünlerine olan talebin artması, önemli bir potansiyel oluşturuyor. Su ürünleri ihracatımızda levrek, çipura, alabalık ve orkinos öne çıkıyor. Su ürünleri ihracatının büyük bölümünü taze soğutulmuş balıklar oluşturuyor. Bunun dışında çeşitli balıklar, yumuşakçalar ve işlenmiş deniz ürünleri de ihraç ediliyor. AB balık pazarında Türk ihracatçısı başarılı bir grafik çiziyor. Avrupa ' da satılan her 3 kültür balığından birini ihraç etmiş olmamız, bunun en büyük göstergesi. Hem lezzet hem de kalite açısında rakipleriyle kıyaslanmayacak su ürünleri ihraç eden Türkiye, bu pazardaki büyümesini sürdürecek.'
Su ürünleri ihracatının daha çok AB ülkelerine yapıldığını dile getiren Yamanyılmaz, şöyle devam etti:
'Bu ülkelerin başında İtalya, Yunanistan, Hollanda ve İspanya geliyor. Ortadoğu ' da ise İran, Irak, Lübnan, Mısır ve Sudi Arabistan ' a olan ihracatımızın artması için çalışmalarımız sürüyor. İhracatımızdaki artışın ana nedenleri arasında yüksek üretim kapasitesi, kalite, lojistik, gıda güvenliği ve işleme teknolojilerinde rakip ülkelere göre sahip olduğumuz üstün konum, başarılı tanıtım ve pazarlama faaliyetleri öne çıkıyor.'