Avrasya Tarım Fuarı -Avrasya Hayvancılık Fuarı (23 Ocak 2014)


Ynt: Avrasya Tarım Fuarı -Avrasya Hayvancılık Fuarı (23 Ocak 2014)

ugudura9.jpg


Tambur sulama firmaları ordaydı ama hiç center pivot satıcısı görmedim. Eksiklik.

yza5e4us.jpg


ebe3ane6.jpg


Fuarda tahmin edemeyeceğiniz kadar çok (çoğunlukla da klasik tip) diskharrow vardı. İşte onlardan:

upuvyzud.jpg


ezy6e8an.jpg
 
Ynt: Avrasya Tarım Fuarı -Avrasya Hayvancılık Fuarı (23 Ocak 2014)

İşte Alpler ' in standından. Kalite buram buram:

3u5ezazu.jpg


enevegyt.jpg


yve2ymeq.jpg


8y9yvary.jpg


Bi de şöyle bişey var. Markayı hatırlamıyorum. Akıllı pulluk diyorlar. Bir pulluğun zeka seviyesi ne olabilir bilmiyorum ama Bizim çiftliğin düzündeki taşlı tarla bunun aklını 10 dakkada alır.

asugyry7.jpg
 
Ynt: Avrasya Tarım Fuarı -Avrasya Hayvancılık Fuarı (23 Ocak 2014)

stulu link=topic=72023.msg833149#msg833149 date=1390551440' Alıntı:
paylaşım için teşekkürler.


bilal tıraşçı link=topic=72023.msg833152#msg833152 date=1390552724' Alıntı:
Abi Güzel Ve Açıklamalı Yapmışsın.. Eline Sağlık.. :) Bide Yerli Tratörleri (Erkunt,Tümosan) Onların Resimlerinide Bekliyoruz.. ;)

Estağfirullah. Bilal traktörlerde ilgili daha da güzel foto ve yorumlar gelecek. Tatlıyı sona bıraktım :)
 
Traktör ve iş makinalarının bulunduğu Salon 2 ' den görünüm

5y5a4e6u.jpg



Fuardaydık bir diğer hayal kırıklıklarından biri de Çelmak ' tı. Sadece aşağıdaki sıra bağımsız silaj makinasıyla katılmışlar. Başka da hiçbir ürün yok. Yetkili arkadaşa sorduğumda (ki kendilerinden sürekli mal aldığımız için bizi tanımış. tanış çıktık yani) 'Abi biz yurtiçi fuarlara bayi bazında katılım gösteriyoruz. Firma sadece yurtdışı fuarlara katılıyor.' Açıklaması yaptı.

Iyi de fuar maliyetleri malum. M2 fiyatları 70-80 dolar civarlarında geziyor. Üstelik dahası var. Ürün tedariği, nakliye, yeni ürünler açısından bayiler hiçbir zaman yeterli donanıma ve mali güce sahip değil. Onlar da bu yükün altından kalkamadığından katılım olmamış. sonuç hüsran. Gerçi firma katılımı bazında aşağıda da bahsedeceğim şekilde ciddi eksikler mevcuttu ama bu çözüm değil. Aksine eksiklik. Fuar ' lar birçok firma tarafından er meydanı olarak görülüyor çünkü. Katılmayanlar, tüketiciler gözünde prestij kaybediyor.

Bahsettiğimiz silaj makinası. Aynı zamanda ot ve hububat da biçip silaj yapabiliyor:

arugu3u6.jpg


İlaçlama makinası ve turbo atomizer olarak da güzel ürünler vardı. İşte bazıları:

Güzel düşünülmüş, aspiratörlü bir bağ ilaçlama:

5y6u5uhy.jpg


uda8yvuh.jpg


zesuvudu.jpg


va5agyza.jpg


eve3y9e3.jpg


Dijital kontrollü turbo atomizer:

7y9ugu3u.jpg
 
Kutlucan - Fendt standı. Tam bir klasik. Ne fazla ne eksik. Herzamanki gibi geniş bir alan, en yeni, en güçlü ve en tütulan modellerin düzenli yerleşimi, konularında akademik seviyede bilgili (lakin geyik yada muhabbete gelmiş sıradan ziyaretçilere ilgisizken, gerçek müşterilere aşırı ilgililer. Ayrıca bu iki kesimi ayırt edebilme konusunda nasıl bu kadar başarılılar anlayabilmiş değilim. Adamın gözüne bakınca müşteri mi değil mi anlayabiliyorlar.)

Traktörlerin kapıları herzamanki gibi kilitli. Bu konuda onlara da hak veriyorum. Hesap makinesi kullanmaktan aciz tipler gelip 23.000€ değerinde TMS ' yi kurcalamaya başlıyor. Sabır da bir yere kadar.

Bendeniz ve yeni aldığım 828 vario (ciddiye alan falan olur, peşin peşin söyleyim yok öyle bişey, şaka yani:)

Benim boy 180. Ordan boyutu hesaplayın:

e6a6ere7.jpg


Traktör ve tarım ekipmanları konusunda bilgime güvenirim ama bazı elemanların ne işe yaradığını inanın çözemedim :)

nyhebyve.jpg


e4u9y5y5.jpg


yjerybyz.jpg


Bu da orjinal kepçelisi. Fuardaki bazı orjinal Beko-Loader ' lardan fazla kova yüksekliği var.

udu7u9yq.jpg


Yeni kompak tarla serisi. 120 hp:

qunu7ere.jpg


Ayıracak bütçem olsa alacağım traktör. 110 hp. Vario şanzıman. Düşük yakıt tüketimi. Kompak kullanım.

tudupany.jpg



Amazone kombine. Fuardaki çok traktörden pahalı.

a3y6apej.jpg



720 vario ' nun arkadan görünümü.

ydaqupuv.jpg


suqe3eje.jpg



Bu da bize hep önden gösterilen TMS ' nin arkadan görünümü. Baya kablo kalabalığı var:

eqamegu8.jpg
 
Ynt: Avrasya Tarım Fuarı -Avrasya Hayvancılık Fuarı (23 Ocak 2014)

İşte geldik kanımca fuarın en başarılı katılımcısına: Başak Traktörleri.

Neden?
- orta ve küçük çiftçiye hitap ediyorlar ve hem ürünleri hem de fiyatları bakımından tam hedef kitleyi dikkate alacak ürünler çıkartıyor. Örneğin klasik seri kabinsiz 4x4 2075 ' ler 50.000 lira. Zorlansa daha da düşürülebilir. Sağlamlığı kanıtlanmış bir traktör için çok uygun bir fiyat.

- satışlarının ciddi şekilde düşmesine sebep olan bir önceki kasalarını terkediyorlar. Onun yerine yerine geçecek yeni kasaları görücüye çıkarmışlar ki motor çok ama çok hoşuma gitti.
- 70, 80 ' ve 90 hp gücündeki bu modellerden birkaç foto:

ydybudur.jpg


ryry2ajy.jpg


ube3e2yg.jpg


8emasase.jpg


Kabin biraz dar ama herşey yerli yerinde. Sıradan başlamak gerekirse öncelikle traktör biraz cafcaflı, yani fazla renkli ama görünümü çok hoş. Klima kontrolleri pratik. Silecekler, yağmurlu havalarda görüşü arttırması için ön camın alt tarafına monte edilmiş. Şu an Fendt ' ten tutun claas ' a kadar tüm ithallerde aynı şekilde konumlandırıyor.

ujeda4ym.jpg


Ekranlar ve ön konsol çok şık. Shuttle yok. Aslında pek bekleyen de yok çünkü konduğu an fiyatın ne kadar yükseleceği aşikar. Levye olması gerektiği gibi hemen direksiyonun sol altında, ve yumuşak bir debriyajla kullanımı çok pratik.

3uqa5aza.jpg



12+12 zf şanzıman kullanmışlar. Debriyaj da oldukça yumuşak. Vitesler senkromeç olduğu için geçişi de kolay. Burda bir tek sorun var, o da büyük vitesin takviye, küçük olanın ise 1-2-3-4 yani kademe vitesi olması. Kullanımdan yana sorun çıkartmıyor, hatta küçük vites kolu pratik olarak daha kullanışlı ama alışmış olduğumuz stilden farklı.

Düğmelerin ve kolların ergonomisi ise tümosan 9115 tasarımcılarına ders verir nitelikte.

unuhamub.jpg


Bir traktörde kanımca en çok kullanılan düğmeler olan 4x4 ' e geçiş, differansiyel kilidi ve elektrolift işlemleri düğmeye yapılıyor. Düğmeler de oldukça güzel bir konuma yerleştirilmiş ve diğer gereksiz düğmelerden ayırılmış. Bu şekilde hem sadelik, hem de kullanışlılık yakalanmış.

qebe9ate.jpg


Koltuk oldukça rahar ve kabinin izolasyonu oldukça güzel. Kapıları kapattığınızda dışardan içeriye ses almıyor desem yeridir.

Bu yeni seri için gözüme çarpan tek kötü özellik ise cüssesi. 70 hp ' lik için yeterli olan bu cüsse, sadece ağırlık ve lastik ebatı değiştirilerek 80 ve 90 hp ' likler için de kullanılmış. Bu da traktörü olduğundan daha güçsüz göstermiş. Özellikle de birbirlerine yakın olan Fendt 209 vario ile kıyaslandığında aynı beygür gücünde olmalarına rağmen yanında yavrusu gibi kalıyor.
 

Ynt: Avrasya Tarım Fuarı -Avrasya Hayvancılık Fuarı (23 Ocak 2014)

Tümosan reyonu oldukça kalabalıktı. Özellikle de 9115 ' in başı. Forumda da çokça başlık ve paylaşım mevcut zaten. Kısa geçeyim:

yvahere9.jpg


nymu6u5a.jpg


uqytamam.jpg


Çamurluk üstü kontrollere biraz dikkat edince pto için de yerin hazır olduğu, ama monte edilmediği anlaşılıyor.

puhevumu.jpg


amuzu8yp.jpg


İç mekanın rengi kişinin zevkine göre iyi yada kötü denebilir. Tamamen zevkle alakmalıdır ama diğermarkalardaki örneklerde olduğu gibi en azından zeminin koyu olması gerekirdi diye düşünüyorum. Kubota bu konuda güzel bir örnek mesela.

e3aqesy3.jpg


9e7y4yva.jpg


Yolcu koltuğu için emniyet kemeri:

gu6y2uhu.jpg


Traktörün altındaki bir gösterge dikkatimi çekti, belki önemli bir işlevi vardır ama çamurda yada derin suda çok kolay darbe alabilecek bir yerde: traktörün çamura batıp oturduğunu düşünün:

muru2ybe.jpg


Herkez farklı noktalarından bahsetmiş ama bence traktörün en büyük sorun 'Döküm kalitesi' Neredeyse traktörün tüm döküm aksamları inceledim. Abartmıyorum çeliği sanki, kalıba değil de toprağa dökmüşsünüz gibi tamamen aşırı pürüzlü, metale elinizi sürdüğünüzde tamamen pütür pütür, kabuklu ağaç yüzeyine sürtüyormuşsunuz gibi. Ileride ne gibi bir sorun olur bilemem, teknik bilgim yok. Bilginiz olsun istedim.

jezasyja.jpg


epydeqym.jpg


ybupe3a5.jpg
 
Ynt: Avrasya Tarım Fuarı -Avrasya Hayvancılık Fuarı (23 Ocak 2014)

Paylaşım için teşekkürler. Bugün bende fuardaydım. Fuarı çok güzel özetlemişsiniz. Ne eksik, ne fazla. Yarında detaylı olarak incelemelerde site üyeleri olarak bulunacağız bakalım.
 
Ynt: Avrasya Tarım Fuarı -Avrasya Hayvancılık Fuarı (23 Ocak 2014)

arkadaşlar bende fuara dair tesbitlerımı sızlerle paylaşayım dedim. öncelikle tümosanın 2 yıldır baklenen traktorunden bahsedeyım kasa dizaynı hosuma gıttı, fakat ön ağırlıklardaki taşlama izleri hala duruyo,gövde dokum kalitesi çok zayıf asırı derecede putur var,kabin içi rahat değil konfor yok vıtesler koltugun altında kalmıs ve boyu kısa, yandaki komuta kollarının kullanımı bıraz guç daha ıyı bıyere konularak kullanımı kolaylaştırılabılınılırdı. Gelelim erkunta E serisine kompressör ve 4 hidrolik cıkısı koymaları güzel olmuş.Ve asıl bomba ülkemiz adına palazoğlundan gelmiş tahrıklı orman romorkunu yapmıslar üstune vınç te koyacaklar ama fuara yetıtırememışler. su an turkıyede bu ılk ve tek orman işi ile ugrasanların acayıp işine yarayacak ülkemıze hayırlı ollsun.
 
Ynt: Avrasya Tarım Fuarı -Avrasya Hayvancılık Fuarı (23 Ocak 2014)

alipasalierkan link=topic=72023.msg833585#msg833585 date=1390590030' Alıntı:
Paylaşım için teşekkürler. Bugün bende fuardaydım. Fuarı çok güzel özetlemişsiniz. Ne eksik, ne fazla. Yarında detaylı olarak incelemelerde site üyeleri olarak bulunacağız bakalım.

Asıl ben teşekkür ederim. Gidemeyecek arkadaşlara umarım yardımcı olur.


hüseyin5757 link=topic=72023.msg833654#msg833654 date=1390591456' Alıntı:
arkadaşlar bende fuara dair tesbitlerımı sızlerle paylaşayım dedim. öncelikle tümosanın 2 yıldır baklenen traktorunden bahsedeyım kasa dizaynı hosuma gıttı, fakat ön ağırlıklardaki taşlama izleri hala duruyo,gövde dokum kalitesi çok zayıf asırı derecede putur var,kabin içi rahat değil konfor yok vıtesler koltugun altında kalmıs ve boyu kısa, yandaki komuta kollarının kullanımı bıraz guç daha ıyı bıyere konularak kullanımı kolaylaştırılabılınılırdı. Gelelim erkunta E serisine kompressör ve 4 hidrolik cıkısı koymaları güzel olmuş.Ve asıl bomba ülkemiz adına palazoğlundan gelmiş tahrıklı orman romorkunu yapmıslar üstune vınç te koyacaklar ama fuara yetıtırememışler. su an turkıyede bu ılk ve tek orman işi ile ugrasanların acayıp işine yarayacak ülkemıze hayırlı ollsun.

Çok güzel tespitler. Ben de bir tespit ekleyim.

Traktörün üstündeyim, yaşlı bi amcam geldi. Belli, alıcı. Sordu bana: 'çatıl' var mı bunda diye? Dedim 'çatıl' ne? Hani var ya vitesi ileri geri yapıyo, dedi. Haaa 'shuttle' soruyon sen, dedim. (üzülerek ekleme yaptım) Yok amca koymamışlar buna, diye.

Amca ' dan gelen cevap: Oooo! Iyi iyi. Ne kadar teknolojik, o kadar dandik oluyo. Düz vitesliyse alınır bu, dedi.

Zihniyeti ortada. Buraya yazıyorum. Çok satacak bu motor. Sırf Türkiye ' de olduğu için.

Ha fiyat konusu daha da kötü. 105 diye duydum.
 
Ynt: Avrasya Tarım Fuarı -Avrasya Hayvancılık Fuarı (23 Ocak 2014)

nailyetek link=topic=72023.msg833922#msg833922 date=1390601598' Alıntı:
Fuara giriş ücretlimi? veya davetiye şartı var mı?

Nail abi yerinde soru. Daha once gittigim bazi fuarlar (evcil hayvan fuari, vs) ucretliydi ama bunda katilimci eksigi oldugu icin kendilerine tam guvenememisler. O yuzden ucretsiz.
 
Ynt: Avrasya Tarım Fuarı -Avrasya Hayvancılık Fuarı (23 Ocak 2014)

Fikrime göre fuardaki en büyük hayal kırıklığı Kubota standındaydı. Bunun sebebi kubota ' nın Türkiye Pazarı ' nda yeni satışa sunduğu M108X (115 hp) ve M130X (140 hp) modelleri.

Modeller dış görünüm, cüsse, ağırlık ve motor olarak oldukça tatminkar durumda lakin iş ergonomi ve teknolojiye geldiğinde sınıfta kalıyorlar. İşte modellerin dış görünümleri:

yhe8u3yt.jpg


ehuje9ah.jpg


qaqa6ujy.jpg


Baştan da söyledim. Dış görünümde sıkıntı yok. Asıl sıkıntı ergonomi ve teknolojide. Traktörde teknoloji adına olan tek şey shuttle ve power kademesi. Şimdi birçok kişi kişinin 'Daha ne isytiyon? Allah ' tan belanı mı? Bahsettiğin o şeyler, o kadar beklediğimiz Maxima ' da bile yoktu?' dediğini duyar gibiyim ama eksiklikleri sıraladığımda bana hak vereceksiniz:

İşte eksiklikler:
1-) Hidrolik kollar elektrohidrolik değil. Yani aynı Mf265 yada Fiat 640 ' taki gibi mekanik.
2-) Elektrolift yada lift-o-matik gibi yok. Yine Mf265 yada Fiat 640 ' taki gibi kelebek takozlarla ayar yapıyorsunuz. 2013 tasarımı bir traktör için, bir traktörde en çok en çok kullanılan aksamın bu kadar ilkel ve kadar kullanışsız yapılması hakikaten kabul edilir gibi değil.
İşte bahsettiğim hidrolik ayar kolları:

vaqybapu.jpg



3-) Kuyruk mili (PTO) da aynı şekilde mekanik kolla devreye sokuluyor. Dahası da var. Traktörde en çok kullanılan şeylerden biri olan bu pto çalıştırma levyesini öyle saçma, öyle alakasız bir yere koymuşlar ki, kubota 8540 yada 9540 ' ı yapan insanlar mı munu yapmış akıl almıyor. Aşağıdaki resimden de anlaşılacağı üzere pto kolu sürücü koltuğunun sağ arka tarafında ve arkanızı dönmeden çalıştırmanız zor. Üstelik kol kütük gibi. Çalıştırmak öyle kolay değil. Inanın tek elle zor devreye soktum.
4-) Hidrolik damper kolları da bir acayip. Aşağıdaki resimde de görüleceği üzere biri dik diğer ikisi yatay konulmuş. Malzeme dandik ve açıp kapatırken biryerlere sürtüyormuş gibi garip bir his var. Ayrıca yatay olanları kontrol etmek de zor. Şu kadarını söyleyim, 1989 yılında (25 sene önce) tasarlanmış MF398 ' in hidrolik kontrolleri hem ergonomi, hem de estetik bakımından bu motora 10 basar.

İşte bahsettiğim estetik / ergonomi yoksunu full mekanik sağ konsol (pto ve çeki-pozisyon levyelerine dikkat!):

apujugyt.jpg



3-) Daha bitmedi. Bu hayvani traktördeki differansiyel kilidi de mekanik. Aynı 1980 model Steyr 8073 ' lerdeki gibi sağ ayağınızın hemen arkasında ve yine sağ ayağınızla üstüne basarak çalıştırıyorsunuz. Birebir ondan esinlenilmiş. İki var:

1-) STEYR ' in differansiyel kilidinin daha insani ve kullanışlı olması. Çünkü STEYR ' de en azından bu kilit normal bir pedala benziyordu. Kubota mühendisleri buraya pedal yerine 'L' şeklinde bükülmüş 2 tane 16 ' lık inşaat demiri koymuşlar.
2-) Kubota buraya 2 pedal koymuş. 2. Pedalın ne işe yaradığını bilmiyorum ama tahminim ön differansiyel kilidi olması yönünde.

işte fotoğrafı:

a6uveveg.jpg


Son kötü özellik de el gazı. Yeri güzel ama o da pto kolu gibi aşırı sert:

4eja3y5a.jpg


İşte teknoloji namına olan özellikler de aşağıda. Shuttle, power (buçuk) ve yeni vites topuzu

ugu2ydup.jpg


agu2yryj.jpg


a4e7u6ed.jpg


Yorum sizin.
 

Benzer Konular