Ynt: Avrasya Tarım Fuarı -Avrasya Hayvancılık Fuarı (23 Ocak 2014)
Fikrime göre fuardaki en büyük hayal kırıklığı Kubota standındaydı. Bunun sebebi kubota ' nın Türkiye Pazarı ' nda yeni satışa sunduğu M108X (115 hp) ve M130X (140 hp) modelleri.
Modeller dış görünüm, cüsse, ağırlık ve motor olarak oldukça tatminkar durumda lakin iş ergonomi ve teknolojiye geldiğinde sınıfta kalıyorlar. İşte modellerin dış görünümleri:
Baştan da söyledim. Dış görünümde sıkıntı yok. Asıl sıkıntı ergonomi ve teknolojide. Traktörde teknoloji adına olan tek şey shuttle ve power kademesi. Şimdi birçok kişi kişinin 'Daha ne isytiyon? Allah ' tan belanı mı? Bahsettiğin o şeyler, o kadar beklediğimiz Maxima ' da bile yoktu?' dediğini duyar gibiyim ama eksiklikleri sıraladığımda bana hak vereceksiniz:
İşte eksiklikler:
1-) Hidrolik kollar elektrohidrolik değil. Yani aynı Mf265 yada Fiat 640 ' taki gibi mekanik.
2-) Elektrolift yada lift-o-matik gibi yok. Yine Mf265 yada Fiat 640 ' taki gibi kelebek takozlarla ayar yapıyorsunuz. 2013 tasarımı bir traktör için, bir traktörde en çok en çok kullanılan aksamın bu kadar ilkel ve kadar kullanışsız yapılması hakikaten kabul edilir gibi değil.
İşte bahsettiğim hidrolik ayar kolları:
3-) Kuyruk mili (PTO) da aynı şekilde mekanik kolla devreye sokuluyor. Dahası da var. Traktörde en çok kullanılan şeylerden biri olan bu pto çalıştırma levyesini öyle saçma, öyle alakasız bir yere koymuşlar ki, kubota 8540 yada 9540 ' ı yapan insanlar mı munu yapmış akıl almıyor. Aşağıdaki resimden de anlaşılacağı üzere pto kolu sürücü koltuğunun sağ arka tarafında ve arkanızı dönmeden çalıştırmanız zor. Üstelik kol kütük gibi. Çalıştırmak öyle kolay değil. Inanın tek elle zor devreye soktum.
4-) Hidrolik damper kolları da bir acayip. Aşağıdaki resimde de görüleceği üzere biri dik diğer ikisi yatay konulmuş. Malzeme dandik ve açıp kapatırken biryerlere sürtüyormuş gibi garip bir his var. Ayrıca yatay olanları kontrol etmek de zor. Şu kadarını söyleyim, 1989 yılında (25 sene önce) tasarlanmış MF398 ' in hidrolik kontrolleri hem ergonomi, hem de estetik bakımından bu motora 10 basar.
İşte bahsettiğim estetik / ergonomi yoksunu full mekanik sağ konsol (pto ve çeki-pozisyon levyelerine dikkat!):
3-) Daha bitmedi. Bu hayvani traktördeki differansiyel kilidi de mekanik. Aynı 1980 model Steyr 8073 ' lerdeki gibi sağ ayağınızın hemen arkasında ve yine sağ ayağınızla üstüne basarak çalıştırıyorsunuz. Birebir ondan esinlenilmiş. İki var:
1-) STEYR ' in differansiyel kilidinin daha insani ve kullanışlı olması. Çünkü STEYR ' de en azından bu kilit normal bir pedala benziyordu. Kubota mühendisleri buraya pedal yerine 'L' şeklinde bükülmüş 2 tane 16 ' lık inşaat demiri koymuşlar.
2-) Kubota buraya 2 pedal koymuş. 2. Pedalın ne işe yaradığını bilmiyorum ama tahminim ön differansiyel kilidi olması yönünde.
işte fotoğrafı:
Son kötü özellik de el gazı. Yeri güzel ama o da pto kolu gibi aşırı sert:
İşte teknoloji namına olan özellikler de aşağıda. Shuttle, power (buçuk) ve yeni vites topuzu
Yorum sizin.