Asfalt Rampada 5ton Römork Çekiminde Sizce Hangisi? Massey 265s - Fiat 640 - Steyr 8073...


4 tonluk su tankerinde 60 66S , 2001 model kullanmıştık.
Rampalı yol durumu nasıldır?
Sıcak asfalt köy yolu. Trafik az. Yol 20km, 6km'si yokuş, 1 km'lik kısmı oldukça dik ve virajlı. İnişte römork boş inecek, çıkarken dolu. Yaz aylarında bu şekilde su çekilecek. Asfalt kuru.
 
Masseyin freni demiş arkadaşlar da, biz de kullandık, ortası olmayan ya tutmayan ya kızaklayan bir freni var, risk oluşturabilir, pehlivanla rampa performansı güzel.
 
Bahsedilen işi, yani 5 ton yükü listedeki her traktör, hemen her yerde çeker.

Fiat 640, aşığı inişte iyi kasar kendini, lakin frenler zayıftır.

Fiat 60-56 bence 3 silindir olduğu için nakiyede daha az yakar, lakin yine 3 silindir motor diğer 4 silindir seçeneklerden daha çabuk bayılabilir.

265s bence hepsinden fazla yakar, iyi çeker, lakin yumuşak zeminde hepsinden biraz daha fazla patinaj yapar.

8073 Steyr çok iyi çeker, yakıt olarak güzel, frenler yeterli, lakin hepsinden daha çabuk hararete kalkar, birde yine yapacağınız işlerde kolay kolay olmaz belki ama yerine göre arıza çıkarma riski en yüksek motor bence.
 
Bahsedilen işi, yani 5 ton yükü listedeki her traktör, hemen her yerde çeker.

Fiat 640, aşığı inişte iyi kasar kendini, lakin frenler zayıftır.

Fiat 60-56 bence 3 silindir olduğu için nakiyede daha az yakar, lakin yine 3 silindir motor diğer 4 silindir seçeneklerden daha çabuk bayılabilir.

265s bence hepsinden fazla yakar, iyi çeker, lakin yumuşak zeminde hepsinden biraz daha fazla patinaj yapar.

8073 Steyr çok iyi çeker, yakıt olarak güzel, frenler yeterli, lakin hepsinden daha çabuk hararete kalkar, birde yine yapacağınız işlerde kolay kolay olmaz belki ama yerine göre arıza çıkarma riski en yüksek motor bence.
Yorumunuz için teşekkur ederim. Listeye JD 2130, 2040 ve 2030'u da eklersek bunlarla ilgili yorumunuz ne olur? Okuduklarımdan yola çıkarak frenlerinin çok iyi olduğu, tarla performansının da iyi olduğu ancakd yolda fazla yaktığı şeklinde. Gerçi baktığım modeller 80'li-90'lı yılların benzer 65-75 beygir traktörleri, yakitta aralarında muazzam farklar olacağını düşünmüyorum. Yanlişım varsa düzeltin lütfen.
 
Yorumunuz için teşekkur ederim. Listeye JD 2130, 2040 ve 2030'u da eklersek bunlarla ilgili yorumunuz ne olur? Okuduklarımdan yola çıkarak frenlerinin çok iyi olduğu, tarla performansının da iyi olduğu ancakd yolda fazla yaktığı şeklinde. Gerçi baktığım modeller 80'li-90'lı yılların benzer 65-75 beygir traktörleri, yakitta aralarında muazzam farklar olacağını düşünmüyorum. Yanlişım varsa düzeltin lütfen.
Teşekkürler, John Deere nin o serilerini çok seviyorum, fakat yakın çevremde kullanan yok, yakıtı var diyorlar, nakliye işinde ağır gelebilir. Frenler de zayıf diye duydum dediğiniz gibi. Onun haricinde pek bilgim yok.

Sizin listeye göre 60-56 yeterli bence, tarla işi yapmayı, yada ağır ekipmanlar ile sıklıkla çalışmayı düşünmüyorsanız, 5 ton yükün altından hemen her yerde kalkar bence, yakıt olarak da üzmez.
 
265 ve 640 kullandım. İkisi de dedemde var. 265 seri ve freni 640 dan iyi. Rampa çıkarken 640 biraz daha performanslı. Yine aynı şekilde inerken 640 daha rahat iniyor. 265 in de fren artısı var. 265 in arkası hafif olduğu için yükte yolda oturaklı gitmiyor pek sevmem. Yakıt olarak da 640 yükte daha az yakıyor. Tarlada 265 seri ve rahat diyorlar, tarlada sürmedim. Diğer arkadaşların da dediği gibi 265 in 2.vites güçlü. Ancak 2.vites ile 3.vites arasında hız farkı olduğu için eli alışkın olmayan dwvirden düşürmeden 2 den 3 e geçemez. Ama 640 vites geçişlerinde daha rahattır. Bizdeki 4 vites 265. Buçuklu olanları ayrıntılı kullanmadım. Bizim oralarda pehlivan çeki kullanılmaz. Bu konuda hangisi iyidir yorum yapamam. Köyde 8073 vardı güçlü olduğunu duymuştum. Ama yakıt vs konularında pek bilgim yok.
 
Geçmiş zamanda sahibi olarak 60-56 , 265S kullandım. Yazdıkların arasında düz yolda hiç biri 60-56 yı, yokuş yukarı da 265s i geçemez. Düz yolda 60-56 265s i de çok rahat geçiyor,( 5 ton pancar yükle 60-56 tarafından çok feci sollandım, Öndeki sağlam yokuşta yakalarım demeye kalmadan gitti ) Tarla işi de yapacaksan 265s sadece yolda yük işi ise 60-56.

Yazdığın traktörler arasında sadece tarla içinse 8073, ağır devir.

Bazıları 265'i anlatmış 265S diye, bazıları farklı model marka anlatmış, ilginç forum ilginç..
 
Son düzenleme:
MF 265 in motor gürültüsü çekilmez derecede fazladır, frenleri çok fena bağırır.
1 km ileriden sesi duyulur.
Steyr motor gürültüsü azdır.
JD 2130 gibi modeller , yolda 1500 rpm motor devriyle gitmek ister.
Yüksek devirlerde yakıtı resmen içer.
MF yolda 1800 rpm devirle , Fiat yolda 2000 rpm devirle , Steyr yolda 1800-2500 rpm devirle gider.
Steyr 1800-2500 devir arası gazlamalarda yol yakıtını artırmaz.
2500 rpm devire motor kapatılabilir.
Binaenaleyh, JD,MF,Fiat yol vitesi ister.
Steyr motor karakteristiğinden dolayı yol vitesi istemez.
Yol vitesi koyulacak traktörde motorun beygir sayısının arttırılması gerekir.
Taksi motorunda 150 n.m. 90 hp bir araç 170 km/h hıza çıkarken 150 n.m. 130 hp bir araç 230 km/h sürati görebilir.
Taksi motorunun vites hız boyları uzundur, beygir sayısı artırılarak yüksek hız elde edilir.
Traktör motorunda ise yol vitesinin iyi çalışabilmesi için motorun tork yedekleri arttırılıyor.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt