Asansör Çeki Pozisyonu Hk.


Traktörün önünü yerden kesmeden en fazla yükü çekebileceği çeki pozisyonu nerede olmalıdır?
Bu işin bir formülü ve matematiği varsa bilen aydınlatabilir mi.
Mantık ve fizik kuralları gereği yatay olarak gelen bir halat en az arka dingilin seviyesinde olmalı diye düşünüyorum ama net bir formül de bulamadım.
Yardımcı olur musunuz?
Konuyu açma sebebimse pancarda batan kamyonları çekmek için 6714'e üst çeki yaptıracağım.çekiyi tasarladım, amatör şekilde kalıbını çizdim.işin ehli bir prescide etli plakadan bastırıp yerine uygulayacağım.yükseklik poziyonununise arka dingil seviyesş olarak belirledim ama yeterli bir yükseklik olup olmadığına karar veremedim
 
  • Beğen
Tepkiler: h.ilerigiden
Steyr üst çeki yeri bu şekildeymiş.
Dingil hizasından az yüksekte
steyr bu çeki pozisyonuyla, sofralı römorkla 12-13ton yük çekerken köprü veya şarampol rampasında şahlanma yapar.
Bu durumda dingilden fazla yüksek olmaması lazım gibi görünüyor
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20230921_170742.jpg
    IMG_20230921_170742.jpg
    220.9 KB · Görüntüleme: 40
  • Beğen
Tepkiler: h.ilerigiden
Daha öncede sanırım sen açmıştın buna benzer konu ön süspansiyon hidrolik hassasiyet dengesi
Yine Bu konuda denge yönünden zor
Çift çeker de ben fazla yukarıyı tercih etmem yinede öndeki ağırlık durumu önemli bu konuda
Çeki pozisyonu gibi çok faktör var traktörün önünü kaldırmadan zıplatmadan patınaj yaptırmadan yere tutundurmak için

Zeminin durumuna görede hareket etmek önemli
Bunlar hep kullanıcı bilgisi tecrübesi
 
Steyr üst çeki yeri bu şekildeymiş.
Dingil hizasından az yüksekte
steyr bu çeki pozisyonuyla, sofralı römorkla 12-13ton yük çekerken köprü veya şarampol rampasında şahlanma yapar.
Bu durumda dingilden fazla yüksek olmaması lazım gibi görünüyor
6 tonluk sofralı römorkların arış yüksekliği ile aynı yükseklikte sayılır.
7056 nında asansör çeki yüksekliği Steyr ile aynı sayılır.
 
Daha öncede sanırım sen açmıştın buna benzer konu ön süspansiyon hidrolik hassasiyet dengesi
Yine Bu konuda denge yönünden zor
Çift çeker de ben fazla yukarıyı tercih etmem yinede öndeki ağırlık durumu önemli bu konuda
Çeki pozisyonu gibi çok faktör var traktörün önünü kaldırmadan zıplatmadan patınaj yaptırmadan yere tutundurmak için

Zeminin durumuna görede hareket etmek önemli
Bunlar hep kullanıcı bilgisi tecrübesi
Aynen hocam ön süspansiyonla hassasiyetin birlikte çalışamayacağı iddiasını ortaya atmıştım :)
Şahsen pulluk, dipkazan, çizel gibi aletlerle toprak altı işçiliği yaparken ön süspansiyonu kapalı pozisyonda kullanıyorum.
@h.ilerigiden arkadaşımızın yaptığı çizim sayesinde bu konu da gayet netleşti.
Eğerki çeki halatı ya da römorkun oku tam yatay değil de aşağıdan yukarıya doğru hafif de olsa açılı şekilde geliyorsa asansör çekinin dingil hizasında olması yeterli diye yorumladım.
Yaptıracağım çekiyi dingilin merkezinden 2-3 cm yukarı yaptıracağım, benim işimi rahatlıkla görecektir.7500kg makineyi şahlandırmak istemem.fazla zorlamak aks kesme gibi akla hayale gelmedik sorunlara yol açabilir.
 
Traktörün önünü yerden kesmeden en fazla yükü çekebileceği çeki pozisyonu nerede olmalıdır?
Bu işin bir formülü ve matematiği varsa bilen aydınlatabilir mi.
Mantık ve fizik kuralları gereği yatay olarak gelen bir halat en az arka dingilin seviyesinde olmalı diye düşünüyorum ama net bir formül de bulamadım.
Yardımcı olur musunuz?
Konuyu açma sebebimse pancarda batan kamyonları çekmek için 6714'e üst çeki yaptıracağım.çekiyi tasarladım, amatör şekilde kalıbını çizdim.işin ehli bir prescide etli plakadan bastırıp yerine uygulayacağım.yükseklik poziyonununise arka dingil seviyesş olarak belirledim ama yeterli bir yükseklik olup olmadığına karar veremedim
Ağırlık merkezi ile yük merkezi aynı şey değildir. Yükler hesap edilirken statik yük olarak hesap yapılmış oysaki hem traktör hemde kamyon hareket edecek hesaplar dinamik yük için yapılmalı o zaman sinüs, cosinus ve tanjant değerleri hesaba girer uzun ve zor hesap, Bez halat alın ön tanpona bağlayıp traktörün altından geçirip hidrolik kollarının üzerinden geçirip kamyona bağla pehlivan çeki yaptığında hem traktörün önü daha çok yere basar hemde arka aksa çok fazla yük biner. İthal gelen valtra A95 lerin asansörlü çeki olmayanların alt çekileri ve hidrolik kollarının bağlantısi bir aparat vasıtasıyla yük merkezine bağlanıyor onları da incelersen bir fikir verebilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Mmurat

Tarım makinelerinde bağlantı noktaları birden fazladır. Bunun amacı traktöre veya yapılan işe göre uygun birden fazla bağlantı yapmak. Pulluk cizel çekerken alt bağlantı kolları yere paralel olursa ön süspansiyon oldukça faydalı olur. Arka kollar genellikle arka dingilin merkezine yakın olur traktörün önündeki +- 15cm 3metre uzunlukta arka kollara 1cmden daha az ileri geri yaptırır. Esas etki orta kolda görülür orta kolu da doğru acı ile yani makine toprağa girdiğinde makine tarafından motora doğru acısı ön tekerleri hizalayacak şekilde yaparsan ön süspansiyon çalışırken çoğunlukla motorun önü değil tekerler yukarı aşağı oynayacaktır buda en uygun çalışma şekli. Zaten traktörler cat standartlarina göre bu şekilde tasarlaniyor. Önemli olan makinelerin traktöre uyumu. Teknik hesaplamalar için: https://www.google.com/url?sa=t&sou...4QFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw1vdKuewRf9ARoRL-uNaanY
 
  • Beğen
Tepkiler: h.ilerigiden
Tarım makinelerinde bağlantı noktaları birden fazladır. Bunun amacı traktöre veya yapılan işe göre uygun birden fazla bağlantı yapmak. Pulluk cizel çekerken alt bağlantı kolları yere paralel olursa ön süspansiyon oldukça faydalı olur. Arka kollar genellikle arka dingilin merkezine yakın olur traktörün önündeki +- 15cm 3metre uzunlukta arka kollara 1cmden daha az ileri geri yaptırır. Esas etki orta kolda görülür orta kolu da doğru acı ile yani makine toprağa girdiğinde makine tarafından motora doğru acısı ön tekerleri hizalayacak şekilde yaparsan ön süspansiyon çalışırken çoğunlukla motorun önü değil tekerler yukarı aşağı oynayacaktır buda en uygun çalışma şekli. Zaten traktörler cat standartlarina göre bu şekilde tasarlaniyor. Önemli olan makinelerin traktöre uyumu. Teknik hesaplamalar için: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://acikders.ankara.edu.tr/mod/resource/view.php?id=12895&ved=2ahUKEwi29ajB2q6CAxXJS_EDHcz5DZ4QFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw1vdKuewRf9ARoRL-uNaanY
muhteşem bir bilgi,
teşekkürler.
 

Benzer Konular