Alternatör -Akü- Watt İlişkisi


Merhabalar,
285 S 97 model kabinli MF traktörümüz var. Kabin üzerine aydınlatma için çalışma lambası takmak istiyoruz. Biraz güçlü olması için ön tarafa 2x 100 watt, arka tarafa 4x100 watt lık h3 tip flaman takmayı düşünüyoruz. İşin bu kısmı pek problem değil ama merak ettiğimiz şu, traktör çalışma halinde toplamda döner lamba,stop,sinyal vs. saymazsak sadece aydınlatma için 6x100W kabin + 2x70W'lık ön farlar için bir enerji tüketimi olacaktır. Bu da kabataslak dirençleri ihmal edersek 50-60A civarı bir amperaja tekabül ediyor.

Burada merak ettiğimiz alternatörün durumu, acaba bu kadar güç ihtiyacını karşılayabilecek mi veya akü boşalma durumuna geçtiğinde tekrar doldurmak için yetişebilecek mi? Bunun bir hesaplaması var mıdır alternatör-akü-güç uyum ilişkisi değerlerine bakarak? İlginiz ve bilginiz için şimdiden çok teşekkür ederim.

NOT: Led aydınlatma ürünlerini tercih etmiyoruz.
 
Merhabalar,
285 S 97 model kabinli MF traktörümüz var. Kabin üzerine aydınlatma için çalışma lambası takmak istiyoruz. Biraz güçlü olması için ön tarafa 2x 100 watt, arka tarafa 4x100 watt lık h3 tip flaman takmayı düşünüyoruz. İşin bu kısmı pek problem değil ama merak ettiğimiz şu, traktör çalışma halinde toplamda döner lamba,stop,sinyal vs. saymazsak sadece aydınlatma için 6x100W kabin + 2x70W'lık ön farlar için bir enerji tüketimi olacaktır. Bu da kabataslak dirençleri ihmal edersek 50-60A civarı bir amperaja tekabül ediyor.

Burada merak ettiğimiz alternatörün durumu, acaba bu kadar güç ihtiyacını karşılayabilecek mi veya akü boşalma durumuna geçtiğinde tekrar doldurmak için yetişebilecek mi? Bunun bir hesaplaması var mıdır alternatör-akü-güç uyum ilişkisi değerlerine bakarak? İlginiz ve bilginiz için şimdiden çok teşekkür ederim.

NOT: Led aydınlatma ürünlerini tercih etmiyoruz.
Şarz akü ilişkisini bilmem ama kabine extra olarak traktörün gövdesinden şase kablosu çekmelisiniz ilk önce. Kabinin şase alması biraz zayıf. Artı olarak takacağın lambalara role de kullanmalısın.
 
4x100W Far rölesi ve ara sigortalar ile önlem alacağım elbette, dediğinize katılıyorum kabinler boyalı/küflü olduğu için şase alması zayıflıyor. Buradaki problem alternatörü ve aküyü kestiremiyorum. Alternatör yetişemediğinde aküyü hızlı şarj-deşarj edeceğinden aküye de zarar verecektir.
 
Benim kabinsiz erkuntta 60a alternatör var aynı modelin kabinlisinde daha büyük alternatör var

Alternatör kaç amper 60 amper ise üretilen enerjinin tamamını harcadığınız için akü şarj olmaz

Birde bu değeri kaç devirde veriyor onu bilmek lazım rolantidemi son gazdamı yazılı enerjiyi üretiyor
 
Yanlış bilmiyorsam dizel motorlarda 2000-3000 Devir civarlarında alternatör pik seviyesine ulaşıyor. Bu aydınlatma yükte çalışma durumunda lazım olacağı için normal sürüş koşullarında zaten kullanılacak birşey değil. Yükte çalışması alternatörün daha hızlı şarj etmesi demek ama burda da şöyle bir sorun çıkıyor eğer yetişemezse alternatörün sargıları da ısınacaktır burda da ufak bir problem olabilir.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt