9 nisan ayçiçeğine start verdik


Merhaba Arkadaşlar,
Yazdan pullukla sürdüğümüz yerleri 80-66 ile ikiledik sonra yeni makina ile goble, aysan ve tırmık derken hazirladik yerleri.
Aysanlara merdanelerin arkasina hayraboludan aldigim bir sira tirmik duzenegi kurdum. Sanayide 1000 tl dedikleri duzenek bana 250tlye maal oldu. Çokta guzel oldu. Yapmamdaki amaç, aysanlarin kopardigi otlari merdaneler tekrar gomuyordu. Bu tirmiklar sayesinde tekrar toprak uzerine alip 2 gunde kurumasini sagliyor. 9 nisanda tamami ekildi. Çeşit olarakta tunca 5542 tercih ettik. Uzerinede en son dün stomp extra attım.
Sizin içinde birkaç görsel ayırdım tabi. Iyi seyirler, iyi forumlar herkese.

3ded8ef4c387d632bc0586ed9f1724b3.jpg


e74f44dc8027c1d12d9868c18cd56800.jpg


8d84f337897347d1b7d6aecfa7433721.jpg


f1c380743e56fc09a6cf9e8817d00e1a.jpg


1a04e6500cd25cafee1a3c4dd43c58a5.jpg


f70d9a4941ab123edefa43784553d94f.jpg


630e717a5d46f3efc8f3238898b4781b.jpg


95b68c2cf3525fde460b024720725675.jpg


0dc926a79f8416902eaadef90b799c59.jpg


https://youtu.be/-fj8coeVxTQ
 
Kolay gelsin.Küçük bir kolaylık.Mf 285S traktörde debriyajı yumuşatmak için çubuğun lamaya bağlandığı yerde lama üstüne somun kaynatılır,lama boyu 2-3 cm uzatılır.Göbek mili ile lama boyu uzatıldığı için mil daha kolay döner.Çubukla ayak konulan yer arasındaki boşluk yeterli geliyor.Çubuk boyuda ayarlanır.İyi çalışmalar.
 
Kolay gelsin.Küçük bir kolaylık.Mf 285S traktörde debriyajı yumuşatmak için çubuğun lamaya bağlandığı yerde lama üstüne somun kaynatılır,lama boyu 2-3 cm uzatılır.Göbek mili ile lama boyu uzatıldığı için mil daha kolay döner.Çubukla ayak konulan yer arasındaki boşluk yeterli geliyor.Çubuk boyuda ayarlanır.İyi çalışmalar.
Degerli oneri ve tavsiyeleriniz icin cok tesekkur ederim hocam. 285in bendeki omru en fazla 2 sene. Sınır tarla kredisi çektim. Ödemesi bitsin sira onda hocam.
 
Degerli oneri ve tavsiyeleriniz icin cok tesekkur ederim hocam. 285in bendeki omru en fazla 2 sene. Sınır tarla kredisi çektim. Ödemesi bitsin sira onda hocam.

Ben olsam saati 0'a çevirmeden elimden çıkarmam.Neden dersen,Bosch pompa(rölantide ve tek frende ekstra gaz verir.) Yağlı kavrama kuyruk mili,motor biter fren balataları bitmez yalnız fazla bağırır.Çelik senchromench,şanzıman arıza vermez.Vites atması olursa kapak açılır, ay çubukları ayarlanır.Devir daim ömrü 2500 saat değişir.Debriyaj balatası 3000 saat gider.Direksiyon boşluk yaparsa ayar pimleri çelik takılır.5000 saatte şanzıman yağı değişir.Hidrolikler kaçırıyorsa oring çektirip çift conta takarsın,kol dipleri boşluk yaparsa freze ve kafalar değişir.
Bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur.
 
Ben olsam saati 0'a çevirmeden elimden çıkarmam.Neden dersen,Bosch pompa(rölantide ve tek frende ekstra gaz verir.) Yağlı kavrama kuyruk mili,motor biter fren balataları bitmez yalnız fazla bağırır.Çelik senchromench,şanzıman arıza vermez.Vites atması olursa kapak açılır, ay çubukları ayarlanır.Devir daim ömrü 2500 saat değişir.Debriyaj balatası 3000 saat gider.Direksiyon boşluk yaparsa ayar pimleri çelik takılır.5000 saatte şanzıman yağı değişir.Hidrolikler kaçırıyorsa oring çektirip çift conta takarsın,kol dipleri boşluk yaparsa freze ve kafalar değişir.
Bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur.

Hocam 285 ile derin bir mazin var galiba :) altindan girdin ustunden ciktin guzel bilgiler icin tesekkurler bu kuyruk mili yagli balata hakkinda bilgi verirmisinn biraz. Nasil oluyor bu sistem avantaji dez avantaji nedir
 
Yağlı balata kuyruk milinin dedesi JD 2130 direksiyon altında turuncu çekmeli aparatı var.1996 yılında MF de yağ banyolu ,Same de yağ banyolu sistem kullanmaya başladı.
Eski traktörlerde tek baskı vardı,sonradan çift baskılı olanlar çıktı.Yağlı sistemler gelişti.
Tek baskıda debriyajın iki kavrama noktası vardır.İlk basışta vitesi ayırır,tam sonuna kadar basıldığında kuyruk milini ayırır, kumanda kolu geçirilince ve debriyaj bırakılınca kuyruk mili çalışır.Dönüm başlarında debriyaja basılınca kuyruk mili durur,işçilik zorlaşır.Ford 3000 mesela
Çift baskıda debriyaja basılınca kuyruk mili durmaz.Yalnız ayırmak için sonuna kadar basmak ister.
MF de debriyaj ile alakası hiç yoktur.Basıçlı yağ sistemi açar ve kapar.Debriyaja basmadan kolu çek çalışır,indir durur.Balata yağ sıkıştırması ile devreye girer.
Avantajı el debriyajı bırakılırken hızlı bırakılırsa kapma yapabiliyor.Yağlı sistemler yumuşak kavrama yapar.Kullanım konforu sunar.Sistem yağı eksik kullanılmamalıdır.
Sistem yağı eksik olursa pompalar zarar görebilir.Hidrolik beyin sıkıntı yapabilir.
Balatalar debriyaj balatası büyüklüğündedir.Kulanıma bağlı olarak vites değiştirirken ne kadar balata kullanılıyorsa kuyruk mili kullanımında da aynı durum vardır.Motor devamlı kuyruk mili çalışan işlerde kullanılırsa yaklaşık debriyaj balatasıyla aynı zamanlarda biter.Genelde kullanıcılar bu durumda plaka kısmının tamamını değiştirir.
Kul yapısı hepsinin bir ömrü var.
 
Hocam 285 ile derin bir mazin var galiba :) altindan girdin ustunden ciktin guzel bilgiler icin tesekkurler bu kuyruk mili yagli balata hakkinda bilgi verirmisinn biraz. Nasil oluyor bu sistem avantaji dez avantaji nedir

Çok gezen mi bilir çok okuyan mı?
Sanayide epey işim oldu,motor şanzıman topladık.Sahada gezdik,kullandık,tamir ettik,okuduk,deneyim var.:D
 
  • Beğen
Tepkiler: aaysberkk
Çok gezen mi bilir çok okuyan mı?
Sanayide epey işim oldu,motor şanzıman topladık.Sahada gezdik,kullandık,tamir ettik,okuduk,deneyim var.:D
Hocam 285e bi pompa ayari lazim. Hem birz yakiti fazla hemde biraz yag yakiyor. Gecen yaz 1 kutu rom koydum yag koruyucu yakmasin diye. Ona ragmen her sene 2.5 lt yag ilave ediyorum. Ama meret gavur gibi cekiyor. Tavsiyen nedir bu konuda?
 
Yağlı balata kuyruk milinin dedesi JD 2130 direksiyon altında turuncu çekmeli aparatı var.1996 yılında MF de yağ banyolu ,Same de yağ banyolu sistem kullanmaya başladı.
Eski traktörlerde tek baskı vardı,sonradan çift baskılı olanlar çıktı.Yağlı sistemler gelişti.
Tek baskıda debriyajın iki kavrama noktası vardır.İlk basışta vitesi ayırır,tam sonuna kadar basıldığında kuyruk milini ayırır, kumanda kolu geçirilince ve debriyaj bırakılınca kuyruk mili çalışır.Dönüm başlarında debriyaja basılınca kuyruk mili durur,işçilik zorlaşır.Ford 3000 mesela
Çift baskıda debriyaja basılınca kuyruk mili durmaz.Yalnız ayırmak için sonuna kadar basmak ister.
MF de debriyaj ile alakası hiç yoktur.Basıçlı yağ sistemi açar ve kapar.Debriyaja basmadan kolu çek çalışır,indir durur.Balata yağ sıkıştırması ile devreye girer.
Avantajı el debriyajı bırakılırken hızlı bırakılırsa kapma yapabiliyor.Yağlı sistemler yumuşak kavrama yapar.Kullanım konforu sunar.Sistem yağı eksik kullanılmamalıdır.
Sistem yağı eksik olursa pompalar zarar görebilir.Hidrolik beyin sıkıntı yapabilir.
Balatalar debriyaj balatası büyüklüğündedir.Kulanıma bağlı olarak vites değiştirirken ne kadar balata kullanılıyorsa kuyruk mili kullanımında da aynı durum vardır.Motor devamlı kuyruk mili çalışan işlerde kullanılırsa yaklaşık debriyaj balatasıyla aynı zamanlarda biter.Genelde kullanıcılar bu durumda plaka kısmının tamamını değiştirir.
Kul yapısı hepsinin bir ömrü var.

Peki bu caselerde pto servo nasil bir sistem hocam yag basinci. Ile mi balatayi ayiriyor
 

Benzer Konular