1983 ve sonrası modelleri kullanan kişi olarak soruları cevaplayalım.
4 m^3 yem karma için her 3 modelde kullanılabilir.
Steyr 768 , 70 hp, 215 n.m. tork bir motor kullanıyor.
Max tork , 1600 rpm , max güç 2500 rpm , çap/strok:100/100 mm , kare motor yapısındadır.
Motor yük dengeleme devirleri 1800 rpm ve 2500 rpm dir.
Termostat orijinalde 87 C dir , ılıman bölgelerde 71 veya 76 C tercih edilir, sıcak bölgelerde tamamen sökülebilir.
Radyatör ince tozları geçirmediğinden geniş gözlü takılması faydalı oluyor.
Hidrolik kapasite 2500 kg , 30 lt/dk debi bulunmaktadır,
Hassasiyet yayında kilit mekanizması takılı iken 3 metre bom ucunda 2 ton yükü rahat kaldırır, hidrolik indirme ayar civatası kısık tutulursa cm cm yükü indirebilir.500 kg balye makinesi haşpayı söküp takmada kullanışlıdır.
5 lik salyangoz su pompasında 1800 rpm motor devriyle çalışmak ister, saman bağlama ve silaj yapımında 2400-2500 rpm motor devrinde çalışır.
Kuyruk mili vitesleri , buğday ayıklama makinesinde, mısır efekleme makinesinde , bulgur öğütme makinesinde, jeneratörde kullanışlıdır.
Motor gücü düşük kaldığından zor alanlarda takviye 3 viteste motor silkelenir, gücü yetmez.
Kuyruk mili kullanımı :
Önce el debriyajı çekilir , çift baskılıdır. Traktörün debriyajına basılır, 540 devire kuyruk mili kolu çekilir , el debriyajı bırakılınca kuyruk mili çalışmaya başlar.
Traktör vitese takılınca ayak debriyajı bırakılır, traktör yürümeye başlar.
Durdurmak için el debriyajını çekmek yeterli olur.
Vitesle kullanmak için takviye vitesi boşa alınır, el debriyajı çekilir , 3. vitese takılır(yaklaşık 540 devire karşılık gelir) , ileri vitese takılır , el debriyajı bırakılınca kuyruk mili çalışır.
Vites çalışma oranları uzundur, güç kesintisi yapmaz , çabuk yavaşlayan viteslere sahiptir.Bu nedenle patinaj isteği en az olan traktördür.
Traktör kabinli ise hafiften patinaja kaçabilmesi için jant ağırlıklarının ortadaki sökülerek pullukta kullanılması iyi olur.
Traktöre buçuk vites kiti takıldığında 8073 ten daha dolu bir model oluyor, sadece senchromench olmadığından çift debriyaj, ara gazı vererek vites değiştirmek gerekiyor.
Servis masrafları olarak , motor ömrü ortalama 7000 saatlerdir , 4. vites dişlisi, pulluk vitesi olduğundan çabuk yıpranıp kırabiliyor, diferansiyel patinaj isteği az olduğundan fazla yüke maruz kalır, ötebilir , zamanı gelince bakım ister.Rot başları boşluk yapabilir , ön jant göbekleri boşluk yapabilir , ön takımda boşluk oluşabilir , bakım ister.Vitesler birbirine yakın durduğundan eğik kollu vites takılabilir, vites kolunun şanzımandaki ucu aşınabilir, kaynakla doldurulur veya değiştirilir.El freni ve debriyajı dibi boşluk oluşursa pul koymak gerekir.Marş motoru temizliği ve yağlaması gerekir, dinamo kömürleri değişir.
Çok tozlu ortam varsa kaputa delik açıp büyük hava filtresi takılabilir.Aküye ayrı sandık yapılır.Hidrolik direksiyon takılır.
Spesifik yakıt tüketimi 169 gr.kw/h ile nakliye işlerinde ekonomik kullanımı olan bir modeldir.Ağır işlerde kullanmak için fazla uzun ömürlü değildir.
Motor yağının 8 lt olması yeterli görülmez, 10 lt olması beklenir.Motor hacminin 3154 cm^3 olması, motorun ısıl kayıplarını arttırıyor ve çabuk hararete meylettirdiği kanısını oluşturuyor.1500 rpm e kadar olan iştahsız motor devirleri sevilmez.
Hidrolik, şanzıman ve diferansiyel yağları ayrıdır.Şanzıman yağının kapasitesi damperli römork kaldırmak için yeni modellerinde arttırılmıştır.
Eski modellerde kullanılan malzeme kalitesi ile 2000 li yıllardaki malzeme kalitesi birbirini tutmadığından genelde fiyatları birbirine yakın oluyor.