6145.4 Nasıl Traktör?

Motor gücü,
Nominal, 101,1 kw , maksimum, 105,9 kw, 663 n.m. tork , tork yedeği %33 olarak verilmiş.
1100-1900 rpm arası 800 rpm sabit tork aralığı dense de 1200-1800 rpm sabit tork aralığı çizgisi daha stabil duruyor.
Tork, güç eğrisi kesişim devri 1900 rpm de , gayet uygundur.
Max güç tepesi 1900 rpm de , max çalışma devri 2100 rpm de bitiyor gibi gösterilse de son çalışma devri 2400 rpm olur.
Sabit güç aralığı devirleri bulunmuyor.
6165.4 modelde ek güç arttırımı bulunuyor, max tork 699 n.m. tork yedeği %28 ,
Ek güç arttırımında 1900-2200 rpm sabit güç aralığı verebilecek şekilde motor haritası iyileşiyor.
50 Eco yol vitesi , 1969 rpm ve 1530 rpm , devir konumları iyi tercih edilmiş.
40 Eco yol vitesi , 1575 rpm ve 1224 rpm , devirler ekipman taşımada uygun tercih edilmiş.
Sabit tork aralığı 1200 rpm den sonra canlı çekiş olarak kendini gösterir.
Traktör genel ağırlığı olarak yüksüz 7080 kg olduğundan 6165.4 , nominal 120 kw , max 125,8 kw , 699 n.m. torku bulunan model uyumlu gibi duruyor.
Sulu tarım için 6185 TTV model daha uygun olabilir.
7250 TTV modelde tork eğrisi 1200 rpm de başlıyordu ama yay şeklindeydi, 1300-1500 rpm sabit tork aralığı olduğundan yol vitesinin devir konumunu 1400 rpm tercih etmiştik,
Nakliye çalışmalarında 6145.4 model , tork yeterli 663 n.m. gibi olsa da motorun beygir sayısı az olduğundan yüklü rampa çıkışlarda motor kesilebilir, güç kesintisi belki hissettirmez ama 5. yol vitesi ile düz yolda yüklü hızlanamamak gibi huyu olabilir.
Sabit güç aralığının olmayışı , katı gübre dağıtma römorkunda sinmelere neden olabilir , yem karma makinesinde ise daha tasarruflu yakıt tüketimi olabilir.
Helikopter ot toplama tırmığında, havalı mibzerde kullanım iyi olabilir.
Dip patlatan çekimlerinde ise traktörün pek yürüyebileceğini sanmıyoruz.
 
Motor gücü,
Nominal, 101,1 kw , maksimum, 105,9 kw, 663 n.m. tork , tork yedeği %33 olarak verilmiş.
1100-1900 rpm arası 800 rpm sabit tork aralığı dense de 1200-1800 rpm sabit tork aralığı çizgisi daha stabil duruyor.
Tork, güç eğrisi kesişim devri 1900 rpm de , gayet uygundur.
Max güç tepesi 1900 rpm de , max çalışma devri 2100 rpm de bitiyor gibi gösterilse de son çalışma devri 2400 rpm olur.
Sabit güç aralığı devirleri bulunmuyor.
6165.4 modelde ek güç arttırımı bulunuyor, max tork 699 n.m. tork yedeği %28 ,
Ek güç arttırımında 1900-2200 rpm sabit güç aralığı verebilecek şekilde motor haritası iyileşiyor.
50 Eco yol vitesi , 1969 rpm ve 1530 rpm , devir konumları iyi tercih edilmiş.
40 Eco yol vitesi , 1575 rpm ve 1224 rpm , devirler ekipman taşımada uygun tercih edilmiş.
Sabit tork aralığı 1200 rpm den sonra canlı çekiş olarak kendini gösterir.
Traktör genel ağırlığı olarak yüksüz 7080 kg olduğundan 6165.4 , nominal 120 kw , max 125,8 kw , 699 n.m. torku bulunan model uyumlu gibi duruyor.
Sulu tarım için 6185 TTV model daha uygun olabilir.
7250 TTV modelde tork eğrisi 1200 rpm de başlıyordu ama yay şeklindeydi, 1300-1500 rpm sabit tork aralığı olduğundan yol vitesinin devir konumunu 1400 rpm tercih etmiştik,
Nakliye çalışmalarında 6145.4 model , tork yeterli 663 n.m. gibi olsa da motorun beygir sayısı az olduğundan yüklü rampa çıkışlarda motor kesilebilir, güç kesintisi belki hissettirmez ama 5. yol vitesi ile düz yolda yüklü hızlanamamak gibi huyu olabilir.
Sabit güç aralığının olmayışı , katı gübre dağıtma römorkunda sinmelere neden olabilir , yem karma makinesinde ise daha tasarruflu yakıt tüketimi olabilir.
Helikopter ot toplama tırmığında, havalı mibzerde kullanım iyi olabilir.
Dip patlatan çekimlerinde ise traktörün pek yürüyebileceğini sanmıyoruz.
100 kW yada 110 kw Traktör için Maksimum Torku 1900 dd e üretmesi iyi değil.
Yüksek Beygirli Traktörlerde Nominal Güç 1600 dd olmalıdır.
Aksi Taktirde Yakıt Tüketimi Artacak ve iş verimi azalacaktır..
 
100 kW yada 110 kw Traktör için Maksimum Torku 1900 dd e üretmesi iyi değil.
Yüksek Beygirli Traktörlerde Nominal Güç 1600 dd olmalıdır.
Aksi Taktirde Yakıt Tüketimi Artacak ve iş verimi azalacaktır..
6145.4 modelin zaten 1200-1800 rpm sabit tork aralığı bulunuyor.
1900 rpm devirde max güç tepesi bulunuyor.
Yüksek beygirli traktörlerde nominal güç 1600 rpm devirde dizayn edilmez.
Kademesiz şanzımanların rahat kullanılabilmesi için motorun 1600-1900 rpm devir tepkilerine ayar verilebiliyor.
140 hp sınıfı 1 tonluk gübre çuvalı, balye taşıma gibi işlerde kullanıldığından utulity yardımcı traktör dizaynları var.
NH T6 140 , Deuthz 6145.4 , Landini Legend 135 TDi , MF 6614S
Çiftlik içi işlerde çalışacak gibi dizayn var.
NH TSA 135 , silindirik rulo balye bağlamada etkili bir model olur.
1950 rpm devirde tork-güç eğrisi kesişim devri ve 1900-2300 rpm sabit güç aralığı bulunuyor.
JD 6140R modelde benzer şekilde 1900 rpm devire tork güç eğrisi kesişim devri vermiş ve rulo balye makinesi için uygun olabilir.
Zetor 140 HSX modelde toprak işleme ve balye bağlamada başarılı olabilecek bir modeldir.
Maxxum 135 CVX modelde toprak işlemeye yönelik dizayna sahiptir.
1600 rpm devirde nominal güç verebilecek tek traktör modeli Fendth 1050 serisidir.
1500-1700 rpm aralığı sabit güç aralığı bulunuyor ama kullanımda
1100-1500 rpm sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi devirleri var, optimum 1300-1400 rpm aralığında en az yakıt çukuru, noktası bulunuyor.
NH T7 315 HD ve JD 7310R modelde 1300-1750 rpm sabit tork ve güç aralıkları devirleri var.
1600-1700 rpm devirlerde hem sabit tork ve motor tam gücü kullanılabilir.
Operatörlük devirleri 1200-1750 rpm aralığında yoğun basınçlı balye makinesi kullanabilmek için motor dizaynına sahiptir.
110 kw lık traktör modellerinin çalışılacak işe göre seçilmesi önem arz eder.
Fendth 828 modelde bile 1800-2200 rpm sabit güç aralığı devirleri var.
Yüksek beygir derken 300 hp+ modelleri örneklediniz sanırız.
Kademesiz şanzımanların çalışması için motorun sabit tork aralığı bölgesi içinde çalışması da bir dizayn tercihidir.
En az yakıt bölgesi devir aralığı motorun sabit güç aralığı devirleri içine verilip kademesiz şanzımanın çalışması sağlanabilir.
7310 R modelde böyle bir modeldir.
Motorda düşük devirlerde dizayn yapmak dizayn yapan kişiyi ve malzeme dayanımlarını etkiliyor.
1200-1750 rpm devirlere motor dizaynı yapmak yerine 7310R için 1300-1900 rpm devirlere dizayn yapmak motorun uzun ömürlü çalışabilmesi için tercih edilecek bir durum olabilir.
Devamlı alt devirlerde motor kullanmaya yönelik baskı oluşturulmaması gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Turker.Durmus
6145.4 modelin zaten 1200-1800 rpm sabit tork aralığı bulunuyor.
1900 rpm devirde max güç tepesi bulunuyor.
Yüksek beygirli traktörlerde nominal güç 1600 rpm devirde dizayn edilmez.
Kademesiz şanzımanların rahat kullanılabilmesi için motorun 1600-1900 rpm devir tepkilerine ayar verilebiliyor.
140 hp sınıfı 1 tonluk gübre çuvalı, balye taşıma gibi işlerde kullanıldığından utulity yardımcı traktör dizaynları var.
NH T6 140 , Deuthz 6145.4 , Landini Legend 135 TDi , MF 6614S
Çiftlik içi işlerde çalışacak gibi dizayn var.
NH TSA 135 , silindirik rulo balye bağlamada etkili bir model olur.
1950 rpm devirde tork-güç eğrisi kesişim devri ve 1900-2300 rpm sabit güç aralığı bulunuyor.
JD 6140R modelde benzer şekilde 1900 rpm devire tork güç eğrisi kesişim devri vermiş ve rulo balye makinesi için uygun olabilir.
Zetor 140 HSX modelde toprak işleme ve balye bağlamada başarılı olabilecek bir modeldir.
Maxxum 135 CVX modelde toprak işlemeye yönelik dizayna sahiptir.
1600 rpm devirde nominal güç verebilecek tek traktör modeli Fendth 1050 serisidir.
1500-1700 rpm aralığı sabit güç aralığı bulunuyor ama kullanımda
1100-1500 rpm sabit tork aralığı ve en az yakıt bölgesi devirleri var, optimum 1300-1400 rpm aralığında en az yakıt çukuru, noktası bulunuyor.
NH T7 315 HD ve JD 7310R modelde 1300-1750 rpm sabit tork ve güç aralıkları devirleri var.
1600-1700 rpm devirlerde hem sabit tork ve motor tam gücü kullanılabilir.
Operatörlük devirleri 1200-1750 rpm aralığında yoğun basınçlı balye makinesi kullanabilmek için motor dizaynına sahiptir.
110 kw lık traktör modellerinin çalışılacak işe göre seçilmesi önem arz eder.
Fendth 828 modelde bile 1800-2200 rpm sabit güç aralığı devirleri var.
Yüksek beygir derken 300 hp+ modelleri örneklediniz sanırız.
Kademesiz şanzımanların çalışması için motorun sabit tork aralığı bölgesi içinde çalışması da bir dizayn tercihidir.
En az yakıt bölgesi devir aralığı motorun sabit güç aralığı devirleri içine verilip kademesiz şanzımanın çalışması sağlanabilir.
7310 R modelde böyle bir modeldir.
Motorda düşük devirlerde dizayn yapmak dizayn yapan kişiyi ve malzeme dayanımlarını etkiliyor.
1200-1750 rpm devirlere motor dizaynı yapmak yerine 7310R için 1300-1900 rpm devirlere dizayn yapmak motorun uzun ömürlü çalışabilmesi için tercih edilecek bir durum olabilir.
Devamlı alt devirlerde motor kullanmaya yönelik baskı oluşturulmaması gerekir.
Beş Yıldır John Deere 6115M Kullanıcısıyım. 24+24 Auto Command Şanzuman 45 km hız Vites grubu.
En ağır işlerde Mesela Ünlünün 18 inç Izgarakulak Dönerli Pulluğunda ve üç metrelik Alabora / Dik Freze Çekiminde B-3 yada 4 ile veya C-1 ile 6 km hızla iş çıkarmaktayız.
Benim traktörümde Cruz Control olduğundan Ayarı 16 gaz ( 1600) Dd ayarlıyoruz ve Sağlam bir Performan Alıyoruz.
Ben Diğer Marka Traktörlerin Performansını Bilemem.
Ama Benim kullandığım Makina Aldığım Sonuç Değerler Bu.
Yakıt Olarakta Dekara 4 litre Gibi Bir Yakıtla Saatte 8 dekar gibi bir iş çıkarıyor 4 lü 18 inç ızgarakulak dönerli pullukta.
ve ben bu durumdan çok memnunum..
DEUTZ 6145,4 Nasılbir Performans Çıkarır Onu Bilemem.
Onuda Kullananlar Yazsın Bizde Bilgi Sahibi Olalım..
iyi çalışmalar.
Kolay gelsin.
Bereketli bir Sezon Dilerim.
 
Beş Yıldır John Deere 6115M Kullanıcısıyım. 24+24 Auto Command Şanzuman 45 km hız Vites grubu.
En ağır işlerde Mesela Ünlünün 18 inç Izgara kulak Dönerli Pulluğunda ve üç metrelik Alabora / Dik Freze Çekiminde B-3 yada 4 ile veya C-1 ile 6 km hızla iş çıkarmaktayız.
Benim traktörümde Cruz Control olduğundan Ayarı 16 gaz ( 1600) D/d ayarlıyoruz ve Sağlam bir Performans Alıyoruz.
Ben Diğer Marka Traktörlerin Performansını Bilemem.
Ama Benim kullandığım Makina Aldığım Sonuç Değerler Bu.
Yakıt Olarakta Dekara 4 litre Gibi Bir Yakıtla Saatte 8 dekar gibi bir iş çıkarıyor 4 lü 18 inç ızgara kulak dönerli pullukta.
ve ben bu durumdan çok memnunum..
DEUTZ 6145,4 Nasıl bir Performans Çıkarır Onu Bilemem.
Onu da Kullananlar Yazsın Bizde Bilgi Sahibi Olalım..
iyi çalışmalar.
Kolay gelsin.
Bereketli bir Sezon Dilerim.
JD 6115 M ,
Nominal 85 kw,115 hp , max 89 kw, 121 hp, 519 n.m. tork , %35 tork yedeği ,
1300-1500 rpm sabit tork aralığı, 1900 rpm max güç tepesi , 1500 rpm tork, güç eğrisi kesişim devirleri olan bir modeldir.
Motora yazılım uygulandığında, + 35 kw, +100 n.m. tork verilebiliyor.
Max 120 kw, 160hp, 620 n.m. tork motor gücüne sahip olabilir.
Traktör yüksüz ağırlığı 5200 kg olduğundan ve tork yedekleri %35 olduğundan gayet atik özellikler gösterir.
Motorun 1600 rpm devirde 215 gr.kw/h gibi spesifik yakıt tüketim değerleri var.
Powermix değerleri 272 gr.kw/h ile ortalama değerlerde bulunuyor.
Ek güç üretimi bulunmayan bir modeldir.
Motor gücü yönetimi farları olarak,
6115 M , nakliye esnasında 1900 rpm den 1500 rpm devire düşünce vites düşmek ister.
Yani motor max güç noktasından max tork noktasına düşer ve vites değişir.
Deuthz 6145 modelde ise 1200-1800 rpm aralığında en az yakıt bölgesi devirleri olduğundan vites değişimleri bu aralıkta yapılır.
Bu durum Fiat ve Ford sürücüsüne farklı gelir, motorun sabit güç aralığı devirleri aktif kullanılamaz.
Same Explorer 80 ile balye bağlarken 2200 rpm devirle çalışırız, sıra dönüşleri 1600 rpm devirle yaparız.
Deuthz 6145 , MF 3000 serisi gibi motor tepkileri vermez, 1000-1600 rpm arasında çekişli değildir.
Güçlü çekiş devir konumları 1200-1800 rpm devir aralığına taşınmıştır.
 
JD 6115 M ,
Nominal 85 kw,115 hp , max 89 kw, 121 hp, 519 n.m. tork , %35 tork yedeği ,
1300-1500 rpm sabit tork aralığı, 1900 rpm max güç tepesi , 1500 rpm tork, güç eğrisi kesişim devirleri olan bir modeldir.
Motora yazılım uygulandığında, + 35 kw, +100 n.m. tork verilebiliyor.
Max 120 kw, 160hp, 620 n.m. tork motor gücüne sahip olabilir.
Traktör yüksüz ağırlığı 5200 kg olduğundan ve tork yedekleri %35 olduğundan gayet atik özellikler gösterir.
Motorun 1600 rpm devirde 215 gr.kw/h gibi spesifik yakıt tüketim değerleri var.
Powermix değerleri 272 gr.kw/h ile ortalama değerlerde bulunuyor.
Ek güç üretimi bulunmayan bir modeldir.
Motor gücü yönetimi farları olarak,
6115 M , nakliye esnasında 1900 rpm den 1500 rpm devire düşünce vites düşmek ister.
Yani motor max güç noktasından max tork noktasına düşer ve vites değişir.
Deuthz 6145 modelde ise 1200-1800 rpm aralığında en az yakıt bölgesi devirleri olduğundan vites değişimleri bu aralıkta yapılır.
Bu durum Fiat ve Ford sürücüsüne farklı gelir, motorun sabit güç aralığı devirleri aktif kullanılamaz.
Same Explorer 80 ile balye bağlarken 2200 rpm devirle çalışırız, sıra dönüşleri 1600 rpm devirle yaparız.
Deuthz 6145 , MF 3000 serisi gibi motor tepkileri vermez, 1000-1600 rpm arasında çekişli değildir.
Güçlü çekiş devir konumları 1200-1800 rpm devir aralığına taşınmıştır.
Reis bu değerler ezberinde mi var herseferinde araştırıp mı yazıyosun hayret içerisindeyim acaba ne işle uğraşıyorsunuz merak ediyorum doğrusu
 
  • Beğen
Tepkiler: Turker.Durmus
Reis bu değerler ezberinde mi var her seferinde araştırıp mı yazıyorsun hayret içerisindeyim acaba ne işle uğraşıyorsunuz merak ediyorum doğrusu
Bu değerler ezberimizde var, ayrıca motor haritalarının tamamı ezberimizde var.
DLG testlerinin çoğunluğu da ezberimizde var, gram farkları ayırabiliriz.
Çiftçilikle uğraşıyoruz.
 

Benzer Konular