5410 sürümde


Kimse kimseyi kandırmasın. Öyle 5410 da 105 beygire çıkarmak yok. Sadece pompa ayarı ile 85-90 Hp oluyor. İntercool'un ise HP ile alakası yok. Bende 5410 var. İntercool ve pompa ayarı yaptırdım.
 
İntercooler soğuk hava değilmi ! Soğuk havadaki oksijen miktarı daha fazladır oda eşittir fazla yanıcı madde oda eşittir kalitelı ve yüksek yanma ısısı oda eşittir fazla basınç ve sonuç yüksek basınç daha fazla itme gücü daha yüksek tork.
 
İntercooler soğuk hava değilmi ! Soğuk havadaki oksijen miktarı daha fazladır oda eşittir fazla yanıcı madde oda eşittir kalitelı ve yüksek yanma ısısı oda eşittir fazla basınç ve sonuç yüksek basınç daha fazla itme gücü daha yüksek tork.

Yanma odasina giren havanin belli bir oraninda yakitida arttirman gerekir. Ornek vermek gerekirse 18:1 hava yakit oraniyla calisan bir motora, intercooler eklenmek suretiyle yanma odasina giren hava %18 arrtirilsin. Yakitida %1 oraninda arttirman gerekir. Motorun tasarimindan gelen hava yakit oraninin korunmasi gerekir. Korunmadigi taktirde hele ki fazla hava ile calisan motor mekanik arizalara yol acar.

Bu ve bunun gibi islemler ya cok egitimli profesyonel biri olacak, test labaratuari olacak test edip uygulayacak. Yoksa sanayi dukkaninda neyi test edip hesap edecekler.
 
Motorların en ideal karışım oranı 1/15 dir motorda 1/ 14 olursa zengin karışım olur bu karışım oranı 13,12,11 lere kadar değişebilir.motorun ani güç ihtiyaçlarına cevap verebilmesi için bu şekilde zengin karışıma ihtiyaç olur yol pozisyonunda 1/16 veya 17 lere doğru değişebilir hatta yokuş aşağı pozisyonlarda 1/ 20 leri bile geçebilir.hani kompresör yapma durumları olursa işte o zaman anlık yakıt değeri en aşağı iner.buna da fakir karışım denir.
 
Motorların en ideal karışım oranı 1/15 dir motorda 1/ 14 olursa zengin karışım olur bu karışım oranı 13,12,11 lere kadar değişebilir.motorun ani güç ihtiyaçlarına cevap verebilmesi için bu şekilde zengin karışıma ihtiyaç olur yol pozisyonunda 1/16 veya 17 lere doğru değişebilir hatta yokuş aşağı pozisyonlarda 1/ 20 leri bile geçebilir.hani kompresör yapma durumları olursa işte o zaman anlık yakıt değeri en aşağı iner.buna da fakir karışım denir.

Bize öğretilen belirtilen oranları korumak. Aksi halde piston kolu eğilmesi, sibop eğilmesi vb. durumlar ortaya çıkıyormuş. Valla hocalarin yalancisiyim.

Mantıkende icerde kurulu duzenin en verimli çalistiğı orani kullanmak gerekir. Burda intercooler takip sürekli fakirde kalirsa son derece tehlikeli bir durum. O oranları anlık tolere edebilir ama sürekli o şartlarda çalışırsa sıkıntı çıkacağı kanaatindeyim
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt