5245-İmkanın sınırlarını bilmek için İmkansızı denemek lazım:)

Ynt: 5245-İmkanın sınırlarını bilmek için İmkansızı denemek lazım:)

Umut bunlar olmayacak işler, nasıl oluyor da kendisi batmadan kamyonu filan çekebiliyor, ben merak ediyorum. Bu ZETOR lardaki özellik nedir. Diğerlerinden farkı ne ? Şanzumandan mı, difransiyelden mi, silindir pistondan mı ? Bilmek istiyorum. Ben 2 ay evvel 640 fiatla battım, 3 traktör zor çıkardı :)
 
Ynt: 5245-İmkanın sınırlarını bilmek için İmkansızı denemek lazım:)

kayserideki 10641 ' e benden eski zetorcu bi abimiz alıcı gözle baktı ve beğenmedi.. demekki alınmaz:)

***

zetora gelince.. sırrını bilim adamları araştıryo abi:) şaka bi yana.. bu zetor ÇEK malı ve tek kelime ile ÇEK-MEK için üretilmiş..

adamlar 'tractor is zetor, since 1946' (motor zetordur) diyo avrupanın göbeğinde var bişe demekki abi..

teknik-veri olarak çok şey var konuşulacak.. öncelikle ve EN önemlisi zetor orjinal-safkan bi traktör.. verilerden çok ben sahadan-icraattan yanayım.. bizzat 90 ' lıkla kamyonda-hidromekte kurtardım gerisi teferruat benim için.. her petrolden ayrılırken yüzüm gülüyomu gülüyo.. bitmiştir olay..

kendi adıma 3 senedir 3 değişik modelini bizzat kullandım ve sınırlarını baya zorladım.. yük altında, zorda.. bu kadar rahat bi makine görmedim, bi insan 3 senedir bindiği motorun videolarını şaşırarak izlermi, zetorsa izler.. öyle diyim abi..

1 kere alıcı gözle inceleyen, test eden kolay kolay unutamaz öyle bi motor..
 
Ynt: 5245-İmkanın sınırlarını bilmek için İmkansızı denemek lazım:)

ek olarak;

buna benzer bi olay çorumda yaşanmış bikaç farklı kişiden dinledim.. köyde tır/kamyon batıyo.. muhtar yada kimse özellikle zetoru çağırıyo.. 64 bg.. zetor çekip kurtarıyo.. kamyoncu soruyo bu kaç bg diye.. zetorcu 64 diyo.. kamyoncu şaşırıp inanamıyo..

daha sonra aynı kamyoncu özellikle gidip zetor bayine soruyo.. bu motor kaçlık diye.. bayi de 64 diyince anca inanıyo..

bizim burda sattığımız 74 bg zetorada nasıl oluyo 100 ' lük motorun pulluğunu bu kadar rahat çekiyo.. olamaz diye epey yanıma gelip sordular.. hatta 'bunun üstüne 74 yazıyo aslında 100 ' lük olmasın' vs dediler ciddi ciddi.. hala da inanmayanlar var..:)
 
Ynt: 5245-İmkanın sınırlarını bilmek için İmkansızı denemek lazım:)

eline sağlık başkan..
eninde sonunda bizi zetorcu edecen.. :)
hızı ve iş temposu ayrıca torku hp ' sine göre en iyi ayarlanmış ender markalardan biri zetor..
 
Ynt: 5245-İmkanın sınırlarını bilmek için İmkansızı denemek lazım:)

UÖZKAN.77 link=topic=83975.msg1003295#msg1003295 date=1432315892' Alıntı:
kayserideki 10641 ' e benden eski zetorcu bi abimiz alıcı gözle baktı ve beğenmedi.. demekki alınmaz:)

***

zetora gelince.. sırrını bilim adamları araştıryo abi:) şaka bi yana.. bu zetor ÇEK malı ve tek kelime ile ÇEK-MEK için üretilmiş..

adamlar 'tractor is zetor, since 1946' (motor zetordur) diyo avrupanın göbeğinde var bişe demekki abi..

teknik-veri olarak çok şey var konuşulacak.. öncelikle ve EN önemlisi zetor orjinal-safkan bi traktör.. verilerden çok ben sahadan-icraattan yanayım.. bizzat 90 ' lıkla kamyonda-hidromekte kurtardım gerisi teferruat benim için.. her petrolden ayrılırken yüzüm gülüyomu gülüyo.. bitmiştir olay..

kendi adıma 3 senedir 3 değişik modelini bizzat kullandım ve sınırlarını baya zorladım.. yük altında, zorda.. bu kadar rahat bi makine görmedim, bi insan 3 senedir bindiği motorun videolarını şaşırarak izlermi, zetorsa izler.. öyle diyim abi..

1 kere alıcı gözle inceleyen, test eden kolay kolay unutamaz öyle bi motor..
Acaba o traktörün neyini beğenmemiş bir sorsaydın, kimileri fiyatı az pahalı geldiğinde, şayet mal sahibide boyun eğmediyse, söylenecek tek şey, o motor iyi değil, yaramaz.....Umut bu konularda çok dümenler dönüyor. Senin usta onu alacaksa zamanını bekliyordur. Kİmseye güvenme.
 
Ynt: 5245-İmkanın sınırlarını bilmek için İmkansızı denemek lazım:)

sagalassos link=topic=83975.msg1003298#msg1003298 date=1432316489' Alıntı:
Sen 74 lük Zetora kaç numara kaçlı pulluk takıyorsun ?

abi 74 ' e burda Nh-100 ' e takılan 5-10 taktılar seri 3 ile gitti (ama 6 vites).. bi video var orda çektiğim eski motorculardan bi abimiz söze 'şerefsizim yok böyle motor' diye başlıyo:) arkasında pullukla ayağımı gazdan çekiyom, bi daha basınca aynen gidiyo nasıl oluyo anlamadım diye soruyo bana.. hatta umut bunun içi 100 ' lük olmasın bi gariplik var diyo..

o gün 20-30 motor meraklısı bindi indi.. hepsi 'bu ne malı-üstünde ne motoru var' diyerek indi..

abi o ağır devir zetor 74 ' e benden önceki sahibi 5-14 takıyomuş çorumda.. hatta pulluğu 5-14 ' ü rahat çekemeyen 5-12 alan bi 100 ' lük motorcudan almışlar.. adam 74 ' lük motora aldıklarını öğrenince biraz küsmüş-kırılmış zetorculara:)

bu yaşıma kadar gücüne göre gördüğüm EN etkileyici-iyi motordu.. bizim seri devir 90 ' lıktan da çok etkilendim o motordan.. tekerlerini görme paletli sanırsın o kadar diyim anla abi..

daha anlat dersen kafanı şişiririm.. çok hikaye-macera var.. çoğunu foruma/youtube attım zaten..
 

Ynt: 5245-İmkanın sınırlarını bilmek için İmkansızı denemek lazım:)

o abimiz 10641 ' e ciddi talipti.. elinde 80 var zaten.. hala 10641 arıyo bugün görüştük.. ama çok titizdir.. şu saatten sonrada başka motora binmem gari diyecek kadar meraklı zetorcu.. mutlaka beğenmedi yoksa alırdı..

eski kasa 8441 ' i vardı anlata anlata bitiremez.. başka bi zetorcuya verdi biraz da pişman oldu.. şimdi 10641 yada gelirse yanilerden forterra 120-150 bakıyo işte..
 
Ynt: 5245-İmkanın sınırlarını bilmek için İmkansızı denemek lazım:)

abi bilmeyene bedava versen, tipine bakınca almaz:) ama bildiğin atom karınca mübarek.. hep diyom zetor küçüldükçe büyüyo.. küçük modelleri akla mantığa sığmayacak işler yapıyo.. sabahtan beri 5245 videosu izliyom hala dibini bulamadım:)


arkadaki Nh kaçlık acep:)

https://youtu.be/uJ-k-Tcgag0
 
Ynt: 5245-İmkanın sınırlarını bilmek için İmkansızı denemek lazım:)

abi 3 senedir zetor hakkında bulduğum herşeyi inceledim.. bildiğim kadarıyla; zetor halen bağımsız ve orjinal bi motor 1946 ' dan beri.. (ilk günden beri EN büyük korkum küreselleşen dünyada zetorunda DEV bi firma içinde kaybolup gitmesi!)

halen kendi motorunu, difransiyel, şanzımanını üretiyo.. çamurluğunda paspasında Zetor yazıyo.. ÇEK malı ve malum çek-alman kapı komşusu.. zaten almanya-ingiltere başlıca zetor pazarları..


SADECE bu sene DEUTZ ile 2.9 ve 6.1 litre motorlarda bi anlaşma yaptı.. kendi 4.2 litre motorunun yanında onları da bazı en alt ve en üst modellerde kullancak..

başkaca zetorun bi ortağı, benzeri, işbirliği yok.. ama zetordan lisans alıp üretilmiş dünya genelince biçok firma, motor var.. paylaştım forumda.. linkini atayım..

http://www.trakkulup.net/muhabbet-teknik-bilgiler-214/powered-by-zetor/

http://www.trakkulup.net/muhabbet-teknik-bilgiler-214/zetor-deutz-motorla-anlasti/

http://www.trakkulup.net/muhabbet-teknik-bilgiler-214/ilk-deutz-motorlu-zetor-major-60-80/
 
Ynt: 5245-İmkanın sınırlarını bilmek için İmkansızı denemek lazım:)

abi kapitalizm-küreselleşme.. orjinal-özgün ne varsa sonunu getiriyo.. ve herşey birbirinin benzeri olmaya başlıyo ne yazıkki.. ama inşallah öyle olmaz..
 
Ynt: 5245-İmkanın sınırlarını bilmek için İmkansızı denemek lazım:)

ercan sağolasın türkiyeye gelsinler yeter başka bişe istemiyom..:)

parçayı daha öncede dinlemiştim, 1 kere binse sözleri çok başka olurdu:)