4X4 TRAKTÖRDE ÖN FREN SİSTEMİ


Traktörünüz ile 30km hızla gidiyorsunuz arkanızda boş yada fazla yüklü olmayan bir romork yada ekipman çiftçekere de takmadınız 10km yolculuk yaptığınızı düşünün malüm köy yolları kasisler yola çıkan hayvan v.s. en az 20 kere frene basarsınız ve bu sırada traktörünüz 4x4 girer ve çıkar bunun mantığını çözebilen varmı? Traktörü yavaşlatmak için 4x4 sistemi kullanılır mı? Bunu sağlıklı buluyormusunuz?
 
Yukariya doğru nasıl 4 teker cekis onemliyse aşağıya inerken yine 4 teker fren sistemi önemli
Aşağıya inerken 4 teker fren sistemi cok daha onemli
4 ceker traktor önlerde fren yada ceker baglantisi yokken asagiya doğru romork tutamaz romark tutma kapasitesi çok düşer
Bayir inerken 2 ceker ve 4 ceker traktoru zor şartlarda kullanmis biri olarak on teker fren kiymetini iyi bilirim
Ama bu fren sistemi bazi markalarda değişik
Tam bu noktada traktorde frene basinca onlerde frenlesin isterim
 
  • Beğen
Tepkiler: landini_ankara
4 tekerde de fren sistemi olan traktör tercih edeceğiz. 2004 model Landini kullanıcısıyım ve 4 tekerde fren var. Adam 13 yıl önce bunu koymuş 68 hp traktöre.
Sadece fren için 4 çekerde gitmek veya her frene bastığında önlerin otomatik bağlanıp frenlemesi bencede son derece mantıksız.
 
  • Beğen
Tepkiler: landini_ankara
Traktörde güvenlik çok önemli şimdiki romorklar çok büyük ve ağır 4x4 traktörüm var nasıl olsa diye kahramanlık yapılıyor ama traktörün size verdiği komprosör yavaşlatma yani ayağını gazdan çektiğindeki dayanma gücü aynı o yüzden bağımsız ön fren sistemi şart özellikle rampalı tarlası olan çiftçiler bunu istemeli. Bakın bu konunun diğer bir yanıda çiftçekere geçişi düğmeli olan traktörlerde elektirik ağırzası nedeni ile bazen geçişlerde sıkıntı oluyor. lamba yanıyor ama traktör 4x4 geçmiyor.Traktörde 4x4 düğmelide olsa benim tafsiyem tecrübem traktörü durdurmadan 4x4 almayın. düğme evet bir kolaylık ama fizik kuralıda diye birşey var yerli bir traktörde bunu sürekli yapan insan kendini serviste bulur.
 
  • Beğen
Tepkiler: ismailozmen74
Türkiye piyasasındaki traktörlerin frenleme sistemi: 4 çekerin manüel ya da ayak frenine bağlanan elektronik devre ile aktifleşmesiyle 4 tekerden frenleme yapmasıdır.
Bu durumda arka lastiklerde sağlıklı bir frenleme yapılır fakat ön lastikler için aynı şey söz konusu değildir. Ağır yüklenmelerde ön aktarım sistemi ciddi zararlar görebileceği gibi devre dışı kalmasida güvenlik için tehlikelidir.
Esas olan bağımsız frenleme sistemidir.
 
Türkiye piyasasındaki traktörlerin frenleme sistemi: 4 çekerin manüel ya da ayak frenine bağlanan elektronik devre ile aktifleşmesiyle 4 tekerden frenleme yapmasıdır.
Bu durumda arka lastiklerde sağlıklı bir frenleme yapılır fakat ön lastikler için aynı şey söz konusu değildir. Ağır yüklenmelerde ön aktarım sistemi ciddi zararlar görebileceği gibi devre dışı kalmasida güvenlik için tehlikelidir.
Esas olan bağımsız frenleme sistemidir.
Bencede bağımsız frenleme sistemi daha iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: landini_ankara
Traktörünüz ile 30km hızla gidiyorsunuz arkanızda boş yada fazla yüklü olmayan bir romork yada ekipman çiftçekere de takmadınız 10km yolculuk yaptığınızı düşünün malüm köy yolları kasisler yola çıkan hayvan v.s. en az 20 kere frene basarsınız ve bu sırada traktörünüz 4x4 girer ve çıkar bunun mantığını çözebilen varmı? Traktörü yavaşlatmak için 4x4 sistemi kullanılır mı? Bunu sağlıklı buluyormusunuz?
ABS sistemi gibi güvenlik amaçlı çok güzel birşey
 
SDF nin almanlar ile ne işi var firma italyan firması deutz almanyada üretilen serisinde bu sistemler yok düz ovada çiftçilik yapan adam ne yapsın ön freni italyada dağlarda çiftçilik ön fren landini ve sdf nin işi tarlası olmayan japon tarımı hiç sıcak olmayan iskandinav ülkalerinin traktörleri merak ettiğiniz traktörün hangi topraklarda çiftçilik yapıldığını düşünmek lazım. dimi ama ?
 
Deutz hepsi almanyada uretilir ve c serisi alman montajdir. G seriri italyan montaj ancak oda alman sonucta yag banyolu disk fren standart sunuluyo duz ovayi bilmem ancak icanadoluda saglam fren sart bazen olur ki bos traktoru zaptedemezsin madem romorklar buyuyor fren sistemide degismeli
 
  • Beğen
Tepkiler: tenta90
SDF nin almanlar ile ne işi var firma italyan firması deutz almanyada üretilen serisinde bu sistemler yok düz ovada çiftçilik yapan adam ne yapsın ön freni italyada dağlarda çiftçilik ön fren landini ve sdf nin işi tarlası olmayan japon tarımı hiç sıcak olmayan iskandinav ülkalerinin traktörleri merak ettiğiniz traktörün hangi topraklarda çiftçilik yapıldığını düşünmek lazım. dimi ama ?

Hocam haklı olduğunuz ve haksız olduğunuz yer var. Öncelikle verdiğiniz örnekler öok güzel fakat sdf nin almanlarla işinin olmadığını söylemek bir bayi sahibi heleki polatlıdaki hemşerim olarak söylemenizi doğru bulmuyorum. Ortak bir şirket firma her ne olursa olsun alman katkısı italyanlardan çok çok fazladır. Ve yerli montaj deuztlarda bile 4 tekerde yağ banyalu disk fren mevcut
 
  • Beğen
Tepkiler: ismailozmen74

Deutz hepsi almanyada uretilir ve c serisi alman montajdir. G seriri italyan montaj ancak oda alman sonucta yag banyolu disk fren standart sunuluyo duz ovayi bilmem ancak icanadoluda saglam fren sart bazen olur ki bos traktoru zaptedemezsin madem romorklar buyuyor fren sistemide degismeli

Kesinlikle haklısınız hocam
 
Ön tekerleklerdeki fren arkadakilere göre çok daha etkilidir. Bisiklet ya da motosiklet kullananlar bunu çok iyi bilirler. Bilinçli bir kullanımla rampa aşağı giderken frenleme etkisi için düğmeyle 4x4 e geçmek sorun değil. Çok kişi balata ömrünü uzatmak için bu yöntemi kullanıyor. Yüke ve yol koşullarına bağlı. Bilinçsizce römorkun ve traktörün kapasitesinin çok üstünde yük atarsanız ne 4x4 ne de ön fren sizi kurtaramaz. Haddinizi aşıp 4x4 e geçerseniz bir yerler tabii ki kırılabilir. Traktörü limitleri dahilinde kullandıktan sonra sıkıntı olmaz.
 

Benzer Konular