480 s8 duzden takviyeye geçerken tak diye ses geliyor neden ?


İsmail abi sana bisey sorcam.
Simdi bizim 480 s8 1964 model bu kaç bg gücü vardır bir bilgin varmı ? Bilen arakadaslarda varsa söyleyin lütfen
Şimdiden teşekkürler.
 
İsmail abi sana bisey sorcam.
Simdi bizim 480 s8 1964 model bu kaç bg gücü vardır bir bilgin varmı ? Bilen arakadaslarda varsa söyleyin lütfen
Şimdiden teşekkürler.
Sorunu traktörün broşür ve teknik veri tablosunu içeren bir foto ile cevaplayabilirim Atahan..

Fotoğraf net değil, internetten alıntıdır.

763c4ac25515cb84c096cbd2605315d0.jpg


Fiat 480s8

48hp, 3 silindir, 2600cc

84 model olanlarda halk arasında binen adıyla 'tapalı' olanlar da var onlar daha daha iyi ve güçlü kabul ediliyor. Pratikte fazla denemedim ama. Tapalı bir Fiat fotoğrafı atıyorum, yağ seviye çubuğunun sağ taraftaki altıgen somun başına dikkat.

cf8cbbce836c78d060cef21cb4321383.jpg
 
Abi biz bu traktör hakkında bilmediğimiz bisey varmi veya dikkat etmemiz gereken bir konu veya ilerde sıkıntı çıkaracak bi sıkıntı yapacak biseyi varmı senin bildiğin ?
 
Abi biz bu traktör hakkında bilmediğimiz bisey varmi veya dikkat etmemiz gereken bir konu veya ilerde sıkıntı çıkaracak bi sıkıntı yapacak biseyi varmı senin bildiğin ?
Ön takım hidrolik direksiyon değilse ilk fırsatta taktır bence. Fırsat dediğimde ön takım ilk dağıldında. Ön takım sıkıntısı yaşayan oldu 83 model 480 de.

Yine traktörün önü çok hafif, ağır ve uzun ekipmanda çabuk kalkıyor. Ön ağırlık yada tampon önüne çuval koyabilirsin, sıkıntı hallolur.

Yine arka çeki oku klasik Fiat oklu çekişi ile tek dingil römorkta sıkıntı olabilir bazen. Tavsiye destek lama ekletmek yada asansör çeki. Yalnız asansör çekide römork turu azalabilir. Yine kuyruk mili üstü sabit çeki işe yarayabilir bu durumda.

Orta kol hassasiyet yayı mandalı açık değilse aç, pullukta traktörü tutar.

Hatırlayınca yazarım yine.

Whatsapp numaram
0537 973 1597

Sormak istediğim birşey olursa beklerim.
 
86 da tapalılar çıkmış ... 84 model tapasız s8 aslında 54 bg dir ancak ruhsatlara kaydedilmemiş biz sıfır almışız zamanında... Aydın bayisi öyle demiş babama ... Ancak tapalılar ile arasında 5 bin tl fiyat farkı var... S8 in en sorunlu yeri askı kollarının dengesinin çabuk bozulmasıdır aletleri römorka yüklerken bozldu sonra pek dikiş tutmadı... Vitesler kilitlenirdi bazen viteste yokuşta bırakmıştım boşa almadan çalışmıyordu çalıştıramadm haliyle çözüm sağ yanda bi yer var tornavida ile şasa yaptırdk öyle çalıştı aklında bulunsun . Türk fiat eski kalitesinde olsa tupturuncu rengine vurulup alacak bi çok insan var iyidir sağlamdır s8 ... Kolay gelsn

mTalk'tan gönderildi
 

Bu tarz turuncu kaporta Fiat traktörlerin bir diğer sıkıtısı da kışın soğukta çalıştırmaktır. Bunu önlemek için ilk önce kızdırma sisteminin bakımlı olması lazım tabiki. İkinci olarak ise Akünün En az 135ah olmalıdır. 135'il akü zaten ön kaput içine radyatör önüne tam uyuyor. Kızdırma sistemleri 2 farklı tip. Bazısında sinyal anahtarının solundaki düğmeden kızdıryor, bazısı ise marş anahtarını yarım çevirince. Marş anahtarı ile kızdırma yapmak için -tabiki o sistem mevcutsa- önce kontak açlıp takviye kolu boşa atılır. Marş durumunda olduğu gibi. Sonra ise marş anahtarı yarım çevrili tutulup birkaç dakika bu vaziyete beklenir. Traktörden kızdırma tamamlandığında 'tok' diye bir röle atma sesi gelmesi beklenir. Sonra marşa basılır.

Şarj dinamosununda bakımını yaptırabilirsiniz oto elektrikçiye giderseniz. 400 Watt'lık dinamo vardır çoğunda. Bunları 600 Watt dinamo ile değiştiriyorlarmış diyorlar, şarj olarak beni fazla memnun etmiyor bizim 640. Oto elektrikçiye sorun isterseniz.
 
Biz traktörü dayimdan aldık motor sağlam ama us kapak ,sağ cer dişli bilye sıkışmış ses geliyordu .16 bin TL aldık ve bize 20 bin TL maal oldu ama şimdi bi 10 sene gider gözü kapalı diye dusunuyoz
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt