Hocam bu abi sattığı traktörün özelliklerini çok güzel anlatmış ayrıntıları ile şuan üretilen traktörlerin hepsi bir kaçı hariç aynı özellikte fakat çıkıpta kimse traktörünü böyle anlatmıyor hatta çoğu bayi ne özellikte olduğunu bile bilmiyor.
Hatta bizim köyde MF alan birine bayi abi bunda adblue var abi bunun çekişi daha iyi felan demiş. Bende yok abi adblue cevre için zararlı gazları azaltıyor dedim
Adam iptal edelim o zaman niye boşuna para veriyoruz diyor
Adamlar satıyor ,özelliği biliyor ama ne işe yarıyor diye açıp okumuyor yada işine öyle geliyor bilmiyorum.
Hocam bana maximum devri ayarlayıp traktörün kendi kendine gaz vermesi daha iyi gibi geldi çünkü tarlanın sert yerleri geldiğinde gaz artıyor saatte yakılan mazot seviyesi de artıyor yumuşak yerde düşüyor.
Ekli dosyayı görüntüle 71726
Steyr tipi benim hoşuma gidiyor.
Fiat 7056 , 2200 rpm motor devrinde 52,5 kw ,
Fiat 7066 , 2000 rpm motor devrinde 50,5 kw , kuyruk mili gücü var.
Balye makinesinde haşpaylı saman bağlama da güç farkı anlaşılabiliyor.
Önceki seri JD 6215 R , 1004 + 100 n.m. torka sahipti, yaklaşık 100 kg.m - 110 kg.m , 10 ton traktör genel ağırlığı diyelim.
Yeni nesil JD 6215 R , 1025 n.m. + 100 n.m. tork verebiliyor, yaklaşık 102 kg.m - 112 kg.m ,
Traktör genel ağırlığına göre 2 kg.m lik tork farkı nerdeyse hissedilmez olur.
Eski seri Deuthz 7250 TTV , 940 n.m. (94 kg.m.) , yeni nesli 1000 n.m. (100 kg.m) ,
60 n.m. , 6 kg.m lik tork farkı traktör üzerinde hissedilebilir.
NH T7070 AC ta 1000 n.m. , 100 kg.m torka sahip bir modeldir.
JD 6115 M , stok motor 50 kg.m , yazılımlı halde 70 kg.m tork verebiliyor.
MF 5612 , yazılımla 60 kg.m. tork verebiliyor.
MF 5713 S , 54 kg.m. torka sahiptir.
Puma 160 , 78 - 87 kg.m torka sahipken Fendt 716 Gen6 , 70 kg.m. torka sahiptir.
Yeni nesil motorlar eski nesillerine göre motor gücü olarakta çok fark verecek özellikte değildirler.
Devasa torku var, sözüne fazla itibar etmeyiniz.
Uyumlu motor gücü yönetimi var mı konusunu araştırmamız gerekiyor.
10 ton traktör genel ağırlığı için 100 kg.m tork, moment gayet olması gerektiği şekildedir.
Yürüyende 1 vites fark oluşması için 10 kg.m değişiklik gerekir, fakat traktörün patinaj ortalamalarını değiştireceğinden böyle değişimlere gidilmez. Uyumlu motor gücü tercihi yapılır.
Euro6 tır motorları , beygir sayıları bir tık yüksek , torkları eski serilerden bir tık düşük olduğundan araç sollamalarında biraz hantal kalabiliyor.
Maximum devir tercihini nasıl yapacağız ,
En az yakıt bölgesi devir konumlarını ve motor yükü bilgilerini bilmemiz gerekiyor.
MF 5455 , 2000 rpm motor devriyle 4 döner pulluk kullanırken ,
JD6430 Premium , 1900 rpm motor devriyle 4 döner pulluk kullanır.
MF %60 motor yükü verileri iyiyken JD'de ise %90 motor yükü spesifik yakıt tüketimleri iyidir.
İki traktörde 520 n.m. , 52 kg.m torka sahiptir , tork yedekleri birbirine yakındır.
Mısır ve pancar arazisinde çalışabilecek nitelik gösteriyorlar.
Kara toprak tarla için JD bize cazip görünüyor.
Konuya extra sorularında gelmesini bekleriz.