Değerli arkadaşlar merhabalar,
2021 yılı Ana Regülasyon ve Emisyon değişiklikleri ile ilgili bilgiler aşağıda yer almaktadır.
2021 yılı için ülkemizde traktör üretimine dair bazı şartnamelerde ve motor emisyon değerlerinde değişikliğe gidilmesine karar verildi.
Bildiğiniz gibi tüm dünyada çevre ve doğanın korunmasına karşın adımlar atılmakta. Tabi bazı ülkeler traktör üretiminde emisyon değerini çoktan euro4 – 5 gibi emisyon değerlere geçmiş bulunuyor şuan ülkemizde Euro3A emisyon değeri en alt üretimi oluşturuyor. Bunun yanında Euro3B ve Euro4 normda üretimlerde mevcuttur. Bunun yanında ülkemizde değişim şartnamelerinden bazıları aşağıda maddeler halinde mevcuttur, bu sayı şartname koşullarına göre değişiklik gösterebilir.
2021 yılı Türkiye traktör pazarında 3 farklı büyük değişiklik yaşanacaktır. Bu değişiklikler marka bağımsız tüm firmaları aynı şekilde etkileyecektir.
Operatörün ve çevresindeki kişilerin güvenliğini arttıracak olan yeni regülasyon ile birlikte devreye girecek olan bazı değişiklikler aşağıda belirtilmiştir.
Yapılacak Bazı Değişiklikler
Traktörün Maksimum Hızı 30 km/h üzerinde ise;
Stage 3B / Tier 4A emisyon geçişi -56 Kw altı
01/04/2021 itibarı ile
Emisyon geçişinin ilk bölümü 01 Nisan itibari ile devreye girecektir. 51 ile 75 HP arası tüm modelleri etkilecektir.
Bu emisyon seviyesini yakalamak için mekanin motor yerine Common-Rail enjeksiyon sistemine sahip elektronik motor kullanılacaktır. Ayrıca EGR( Exhaust gas recirculation) ve DOC(Dİesel oxidation Catalyst) ünitelerinin eklenmesi.
Stage 4 / Tier 4 Final emisyon Geçişi – 56 Kw üstü
01/09/2021 itibarı ile
Emisyon geçişinin ikinci bölümü 01 Ekim itibari ile devreye girecektir. 75 HP ve üzeri tüm modelleri etkileyecektir. Bu emisyonu yakalamak için mekanik motor yerine Common Rail enjeksiyon sistemine sahip elektronik motor kullanılacaktır. Ayrıca EGR( Exhaust gas recirculation) , DOC(Dİesel oxidation Catalyst) ve SCR(Adblue) eklenmiştir.
50 HP ve altı mekanik motor olarak devam edecektir.
2021 yılı Ana Regülasyon ve Emisyon değişiklikleri ile ilgili bilgiler aşağıda yer almaktadır.
2021 yılı için ülkemizde traktör üretimine dair bazı şartnamelerde ve motor emisyon değerlerinde değişikliğe gidilmesine karar verildi.
Bildiğiniz gibi tüm dünyada çevre ve doğanın korunmasına karşın adımlar atılmakta. Tabi bazı ülkeler traktör üretiminde emisyon değerini çoktan euro4 – 5 gibi emisyon değerlere geçmiş bulunuyor şuan ülkemizde Euro3A emisyon değeri en alt üretimi oluşturuyor. Bunun yanında Euro3B ve Euro4 normda üretimlerde mevcuttur. Bunun yanında ülkemizde değişim şartnamelerinden bazıları aşağıda maddeler halinde mevcuttur, bu sayı şartname koşullarına göre değişiklik gösterebilir.
2021 yılı Türkiye traktör pazarında 3 farklı büyük değişiklik yaşanacaktır. Bu değişiklikler marka bağımsız tüm firmaları aynı şekilde etkileyecektir.
- Değişiklik Regülasyon değişiklikleri(TMR)
Operatörün ve çevresindeki kişilerin güvenliğini arttıracak olan yeni regülasyon ile birlikte devreye girecek olan bazı değişiklikler aşağıda belirtilmiştir.
Yapılacak Bazı Değişiklikler
Traktörün Maksimum Hızı 30 km/h üzerinde ise;
- Otomatik devreye giren 4WD sistemi,
- Koltuktan kalktıktan sonra otomatik duran kuyruk mili,
- Ağırlık sensörlü koltuk,
- Çamurluk üzerine tutamak,
- Platformlu modellere ikinci ayna,
- Ön ropsun kolay açılır kapanır hale getirilmesi,
- Traktör hızının ölçülmesi ve göstergeye yansıtılması,
- Kabin içi kumanda revizyonları,
- Tüm kabinlere havalandırma sistemi eklenmesi,
- Kilitli kaporta çalışması,
- Hareketli parçaların korunması ve keskin köşelerin köreltilmesi,
Stage 3B / Tier 4A emisyon geçişi -56 Kw altı
01/04/2021 itibarı ile
Emisyon geçişinin ilk bölümü 01 Nisan itibari ile devreye girecektir. 51 ile 75 HP arası tüm modelleri etkilecektir.
Bu emisyon seviyesini yakalamak için mekanin motor yerine Common-Rail enjeksiyon sistemine sahip elektronik motor kullanılacaktır. Ayrıca EGR( Exhaust gas recirculation) ve DOC(Dİesel oxidation Catalyst) ünitelerinin eklenmesi.
Stage 4 / Tier 4 Final emisyon Geçişi – 56 Kw üstü
01/09/2021 itibarı ile
Emisyon geçişinin ikinci bölümü 01 Ekim itibari ile devreye girecektir. 75 HP ve üzeri tüm modelleri etkileyecektir. Bu emisyonu yakalamak için mekanik motor yerine Common Rail enjeksiyon sistemine sahip elektronik motor kullanılacaktır. Ayrıca EGR( Exhaust gas recirculation) , DOC(Dİesel oxidation Catalyst) ve SCR(Adblue) eklenmiştir.
50 HP ve altı mekanik motor olarak devam edecektir.