2012 T480 Turuncu kötü yorumlar


Arkadaşlar merhaba. Tam çiftçi olmamakla birlikte hobi amaçlı 2012 T480 Turuncu satın aldik 1485 saatte. Sınırlı ekipman ve saatte (2 yılda 120 saat) kullandık ve gayet memnunuz. Yorumları okudum. Çoğunlukla olumsuz yorumlar mevcut. Bunun nedeni nedir? Bu motorlar bu kadar kotu müdür?
 
  • Beğen
Tepkiler: mahmutünaldı
Motor Japon Shibaura N844L 2.2 lt hacminde atmosferik motor. CNH grubunda bir çok modelde kullanilmis. Şanzıman ve diğer teknik akşam zaten NH. Ucuzluk konusuna gelince ne ile ölçüldüğü önemli. Bana göre fiyat/performans ve ikinci el durumu önemli. Varsa kronik problem yasayan arkadaşlar yazarsa memnun olurum. Zira bizde malımızın zayıf yanlarını öğrenmiş oluruz :)
 
Motor Japon Shibaura N844L 2.2 lt hacminde atmosferik motor. CNH grubunda bir çok modelde kullanilmis. Şanzıman ve diğer teknik akşam zaten NH. Ucuzluk konusuna gelince ne ile ölçüldüğü önemli. Bana göre fiyat/performans ve ikinci el durumu önemli. Varsa kronik problem yasayan arkadaşlar yazarsa memnun olurum. Zira bizde malımızın zayıf yanlarını öğrenmiş oluruz :)
İki senedir burada gördüğüm tek turuncu t 480.sin arastirman güzel
Bi ara lafı oluyordu sandık motormu falan sanki aklımda o kaldı
İşini görüyorsa keyfine bak bende de yardımcı olarak çin Mallı var işimi goruyo
 
  • Beğen
Tepkiler: serdaroglufatih
engines-s773-ism-shibaura(1).jpg

N 844L, motor gücü; 33,5 kw , N 844lL-T, 40,8 kw
Max tork 2600 devir, max güç 2600 devirde bulunuyor, turbo eklenirse 40,8 kw motor gücü elde edilir.
Bu traktörler, çeltik yerinde rotovatör çalışması için kullanılıyor.Çamur zemin, paletli teker kullanışlı olur.
Uzak doğu motorları genelde stabil tork eğrisi ve 2600 devirde max gücü veriyor, max gücü bulmak için zamanlama kayıpları artıyor, sürüş dinamikleri değişir, ortalama 700 devir olan max tork ve güç aralığı 1200 devir civarlarına çıkıyor.
JD 2130, sürsek, 1500 max tork, 1900 max güç, tık vites değiştir. :)
Case JX75C, 2300 devirden 1500 devire düş, tık vites düş. :)
Steyr 768, 1600 devir max tork, 2500 devir max güç,
İşbora 1700 tork iyileşir, 2700 devir max güç veriyor.
Max gücün yerini bulamıyorlar.
 

Aslında tam çeltikçi motorudur, devir verdikçe tork ve güç hafif olarak artacak, rotovatör traktörü ileri itecek, sandal gibi çamurda traktör yüzecektir.
Çok fazla bilgim yok küçük traktör.çeltikte demir tekerlek çok kullandık onlarla keşan yapardık(düzlerdik)en kralı 2130 jd , eski 480 daha iyidir.bizde eski 480 ciyiz .ben bebeyken, ..
 
Ön sıyırgı tarlayı kaba tesviye yapıyor, rotovatör inceltiyor.
Debriyaj ıslak kavrama olduğu için sıkıntı çıkarmaz.
Rotovatör kullanan yok mu, traktörü ileri ittirme niteliği var.
Kuruda halledilemeyen tarlalara önce su salınır L bıçaklı rotovatör çekilir ondan sonra sıyırma yapılır, hidrolik fazla salınırsa bayağı derine batıyor, sonrasında paletli biçerler batabiliyor.önceliğimiz laser kuruda toprağı ufalamak, mecbur kalmadıkça çamura bulaşmak istemiyoruz.bazı köylerimiz çamurda işini hsllediyor, çünkü tarlalar ekime yetişmiyor, hersene aynı yere yapmaktan tarlalar kurumuyor.
 
Anladığım kadarıyla forumda böyle küçük traktor sahipleri pek yok. Daha çok belli bir güç üstü arkadaşlar var. Birebir sorun yaşayan birini bulamadık :)
Kardeş merhabalar. Biz 1978 den beri IHI-Shibaura SD4000A-0 modeli japon malı traktör kullanıyoruz. Çiftçiliği büyük oranda bıraktık ve traktör Amasya' da köyde garajda. Bahsi geçen modeli (T480) duydum ama görme ve kullanma fırsatım olmadı. Eğer söylendiği gibi shibaura N844L-D motor varsa Türkiyede parça bulmak zor olabilir. NewHolland markası parça tedarikinde yardımcı olur muhtemelen ancak satılan bir ürünün 10 yıl gibi bir süre yedek parça sağlama zorunluluğu vardır firmaların. Sonrasında tek başına kalırsın. Mevcut eski Shibaura'ların yedek parça üretim lisansı İzmir' de üretim yapan Boraautomotiv firmasındadır ve hemen her parçasını (belki sabit hız mafsalı Japonya'dan getiriliyordur) tedarik edebilirsin. Ancak onlarda LEP854 A motor kullanılıyor. N844L-D biraz daha nazik bir motor. Traktör 2012 modelse parçası 2022 ye kadar bulunabilir belki. Bir de Ankara'da İren Limited Şirketi var, onlar Shibaura'nın halihazırda Türkiye Distribütörü. Getirdikleri traktörler peysaj ve çim biçme modelleri. Eğer satmayı düşünmüyorsan mutlaka en az bir adet silindir kafası (cylinder head) yedekle. En hayati parçası odur.LEP854 A larda Bosch lisanslı DieselKiki(şimdiki Zexel) pompa kullanılıyordu ve 12SD12 numara meme vardı. Yenilerde yine sıravari Bosch var. Yanma odaları da Türbülanslı tip(Swirl chamber) daha iyi. Eskiler 2133cc idi yeniler 2216cc hacimli.Ancak eskilerde sıkıştırma oranı 21 iken yenilerde 22.5 verim olarak daha iyi ,ömür olarak daha kısa ve hassas.Eskilede ön tekerlek mafsalı olarak NTN japon CVJ (constant velocity joints) kullanılıyordu yenilerde konik dişli sistemi var.Aşağıdaki ihi-shibaura.com adresinde traktör ve diesel engine modellerinin özelliklerini inceleyebilirsin. Bu traktörler yardımcı traktör olarak kullanıldığı ve dikkatli olunduğu taktirde çok performanslıdır. Ülkemiz iklimine uygun olmadığı kesin ama sıcakta sıkıştırılmadığı sürece ve bilinçli bir kullanıcı elinde uzun yıllar kullanılır. Lakin bizim Türk insanı onu bir Utility traktör gibi görüp bilinçsizce zorluyor. Fransızların mantığıyla anlatırsak; erkek adamın bir karısı bir de metresi olacak, karısından beklediğini metresinden, metresinden beklediğini de karısından beklemeyecek:)
 
Kardeş merhabalar. Biz 1978 den beri IHI-Shibaura SD4000A-0 modeli japon malı traktör kullanıyoruz. Çiftçiliği büyük oranda bıraktık ve traktör Amasya' da köyde garajda. Bahsi geçen modeli (T480) duydum ama görme ve kullanma fırsatım olmadı. Eğer söylendiği gibi shibaura N844L-D motor varsa Türkiyede parça bulmak zor olabilir. NewHolland markası parça tedarikinde yardımcı olur muhtemelen ancak satılan bir ürünün 10 yıl gibi bir süre yedek parça sağlama zorunluluğu vardır firmaların. Sonrasında tek başına kalırsın. Mevcut eski Shibaura'ların yedek parça üretim lisansı İzmir' de üretim yapan Boraautomotiv firmasındadır ve hemen her parçasını (belki sabit hız mafsalı Japonya'dan getiriliyordur) tedarik edebilirsin. Ancak onlarda LEP854 A motor kullanılıyor. N844L-D biraz daha nazik bir motor. Traktör 2012 modelse parçası 2022 ye kadar bulunabilir belki. Bir de Ankara'da İren Limited Şirketi var, onlar Shibaura'nın halihazırda Türkiye Distribütörü. Getirdikleri traktörler peysaj ve çim biçme modelleri. Eğer satmayı düşünmüyorsan mutlaka en az bir adet silindir kafası (cylinder head) yedekle. En hayati parçası odur.LEP854 A larda Bosch lisanslı DieselKiki(şimdiki Zexel) pompa kullanılıyordu ve 12SD12 numara meme vardı. Yenilerde yine sıravari Bosch var. Yanma odaları da Türbülanslı tip(Swirl chamber) daha iyi. Eskiler 2133cc idi yeniler 2216cc hacimli.Ancak eskilerde sıkıştırma oranı 21 iken yenilerde 22.5 verim olarak daha iyi ,ömür olarak daha kısa ve hassas.Eskilede ön tekerlek mafsalı olarak NTN japon CVJ (constant velocity joints) kullanılıyordu yenilerde konik dişli sistemi var.Aşağıdaki ihi-shibaura.com adresinde traktör ve diesel engine modellerinin özelliklerini inceleyebilirsin. Bu traktörler yardımcı traktör olarak kullanıldığı ve dikkatli olunduğu taktirde çok performanslıdır. Ülkemiz iklimine uygun olmadığı kesin ama sıcakta sıkıştırılmadığı sürece ve bilinçli bir kullanıcı elinde uzun yıllar kullanılır. Lakin bizim Türk insanı onu bir Utility traktör gibi görüp bilinçsizce zorluyor. Fransızların mantığıyla anlatırsak; erkek adamın bir karısı bir de metresi olacak, karısından beklediğini metresinden, metresinden beklediğini de karısından beklemeyecek:)
Dediklerine katılıyorum. Fakat bana göre bazı haksız yorumlar var. Mesela 4 silindir olması nedeni ile 2.9 lt lik turbolu 2014 ten sonra bu modellerde makyaj ile kullanılmaya başlanan cnh motorun bu motordan az yakması gibi. Bu bana saçma geliyor. 2.2 lt 4 silindir atmosferik motorun çektiği hava hacmine göre gönderilmesi gereken yakıt belli, 2.9 lt 3 silindir turbo motorun çektiği hava hacminden ve yakittan çok olmamasi gerekir. birçokları bunun tersini iddaa ediyor. Bu kullanımla alakalı. Yüksek devir kullanımı seçersen çok yakar. Ben şahsen 1500-2000 rpm aralığında kullandigimda 1.5 lt/saatleri geçmedim. Bu normal değil mi?
 
Dediklerine katılıyorum. Fakat bana göre bazı haksız yorumlar var. Mesela 4 silindir olması nedeni ile 2.9 lt lik turbolu 2014 ten sonra bu modellerde makyaj ile kullanılmaya başlanan cnh motorun bu motordan az yakması gibi. Bu bana saçma geliyor. 2.2 lt 4 silindir atmosferik motorun çektiği hava hacmine göre gönderilmesi gereken yakıt belli, 2.9 lt 3 silindir turbo motorun çektiği hava hacminden ve yakittan çok olmamasi gerekir. birçokları bunun tersini iddaa ediyor. Bu kullanımla alakalı. Yüksek devir kullanımı seçersen çok yakar. Ben şahsen 1500-2000 rpm aralığında kullandigimda 1.5 lt/saatleri geçmedim. Bu normal değil mi?
Kullanımla alakalı olduğu konusunda çok ama çok haklısın. Yalnız şunu hemen belirteyim yakıt tüketimi konusunda silindir hacmi kıyaslaması yanıltıcı olabilir. Burada bir çok faktör devreye girer, çıplak motorun özgül yakıt tüketimi değeri, tork ve güç başta olmak üzere motor karakteristik eğrileri, traktörün kütle ve boyutları (Wheel base ve iz genişliği hatta lastik ebatları), şanzıman vites aralıkları ,kam mili kam profili bile bunlar arasındadır. Ben hep şunu özlemini çektim, keşke traktör gösterge ekranına tork , güç ve özgül yakıt tüketimi eğrilerinin resmini ve bunlar üzerinde kayan devir sayısı kadranını (radyolardaki gibi) koysalar ve anlık olarak değerleri kenara bir yere dijital olarak yazsalar. İnsan hangi değerlerde çalıştığını bilir hiç olmazsa. Hatta şunu bile hayal ettim, yüksek devirlerde çalışıldığında yetersiz yanmayı azaltmak için oksijen tüpünden yakıcı gaz takviyesi. Tüketim ve maliyet göz önünde tutulduğunda saçma gibi geliyor ama bir fikir nihayetinde. Bir de motora giren havayı azot gazından hızlıca ayrıştırıp vermek vardı aklımda zira azot ısı enerjisinin büyük kısmının eksozdan boşa atılmasında büyük rol oynuyor, ancak azotu kısa zamanda ayrıştırmak imkansız(şimdilik). Common Rail (ortak hat) ve VVT( variable valf timing) yani değişken supap zamanlaması olumlu sonuçlar veriyor. Yalnız iyi bir kontrol yazılımı Engine management system ve Tractor manegement system şart. Deutz Germany ve Fendt bu konuda başarılı. Çalışma devir aralığı soruna gelince bu yapılan işe,çalışılan arazinin topoğrafyasına ve toprak yapısına göre değişir, bazen 2200 lere hatta daha yukarıya çıkman gerekebilir. Yamaç yerde mibzerle ekim yapan arkadaşlar bilir bazen sınırları zorlamak gerekir. Ama çift sürerken traktör bağırtılmamalı mümkünse sabit seste çalışılmalıdır. Görülecektir ki daha az yakıt yakılmış. Ancak bir pancar yeri hazırlıyorsan durum değişir. Yakıt tüketimi en kötü durumda bile 2.5lt/dönümü geçmemelidir bence. 1.5 ila 1.8 litre tüketim ideal aralıktır normal kullanımda. Dönüme 1.5 litrenin altındaki tüketim işçilikte kusur belirtisidir çift sürmede bence. İlk çıkan TT50 ler hakkaten çok güzeldi, yenileri nasıl bilmiyorum. Bir de çift çeker bir traktör hele new holland sa en az 60 hp olmalı aşağısı kendine çalışıyor. Aşağıya bakarsın bir ara.
 
  • Beğen
Tepkiler: serdaroglufatih

Benzer Konular