çalıştırırken arkadaki kuyrukmili topuzunu yavaşça aşağı doğru indereceksiniz çalıştıktan sonrada tekrar kaldıracan kuyruk mili topuzunu. zaten anlayamdığınız bi sorun olduğunda tarlada batmama veya çekmeme gibi sorunlarda hemen bayiyi ararsanız size açıkça yardımcı olurlar. HAYIRLI OLSUNFERHAT AYDIN link=topic=48817.msg479164#msg479164 date=1322674181' Alıntı:pazartesi günü teslim aldık traktörü ben işim dolayısıyla afyondayım babam motoru çalıştıramamış çalıştırırken neler yapmalıyız...belli başlı bir düğmesi felan va mı.
FERHAT AYDIN link=topic=48817.msg478697#msg478697 date=1322604944' Alıntı:teşekkür ederim.Biz ilk ddefa böyle donanımlı bir motor kullanacağız açıkcası.motorumuz 2011 tt 55 tek çeker.Hiç bir bilgimiz yok.ama inşallah öğreniriz.Nadas ederken hangi viteste kullanmalı.derinlik ve lift otomatik ayarını nasıl yapmalı hiçbir bilgimiz yok.toprak yapısı konya da biraz sert ve taşlı.nasıl bir pulluk almalıyız..ve bu gibi motoru düzgün kullanmayla ilgili bir sürü bilmediğimiz konu var.
yeniş TT serilerinde kuyruk mili deprajini elle az çekin öyle çalışır yoksa çalışmaz (emniyet için yapmışlar galiba)vites deprajinede basın tabiki,Benimki çift çeker tek çkermiş sizinki o zaman 3lü 10 ile deneyin derim nadasta ağır takviye 3 ideal vites (hızlı gidip dengesiz nedas yapacağınıza ağır gidip düzgün bir sürüm yapın bence) Normalde fiat (56-66) serilerinde ve td,tt serilerinde 2 kol var kısa olan hassas,pullukta teker varsa derinliği onula ayarlayıp hassası tam salın derim ve ana derinliği uzun kolla ayarlayın pulluk hiç batma-çıkma yapmaz ama teker yoksa pullukta uzun kolu salıp hassasla ayarlama yapın,Birde aklınızda kalsın nadasa başlamadan orta kolun üzerinde yaymandalı pimi var onu çıkarmanız gerek yoksa nadas yapamassınız.FERHAT AYDIN link=topic=48817.msg479164#msg479164 date=1322674181' Alıntı:pazartesi günü teslim aldık traktörü ben işim dolayısıyla afyondayım babam motoru çalıştıramamış çalıştırırken neler yapmalıyız...belli başlı bir düğmesi felan va mı.
hacı abey vites geçişleri 1-2 aya kadar düzelir merak etme akrabamda almıştı geldiği gün 1. vitese zor takmıştık vitesleri en başlarda zor geçiyor sonradan yumuşuyor..hacimmet link=topic=48817.msg477861#msg477861 date=1322513010' Alıntı:Öncelikle hayırlı olsun kardeş,bende yakınlarda tt55 aldım 2012 model daha öncesindede td65d vardı,seri olarak daha küçük traktör ama ben çok memnun kaldım artılarıda var eksileride var ,3lü 11 ilede nadas yaptım 4 lü 11 ilede nadas yaptım bölgenize göre toprak yapınıza göre değişir ama ben 4 lü 10 lu pulluk alacağım tt55 için ,yakıtı çok iyi baya az yakıyor manevrasıda çift çekerlere göre daha pratik,nadasta hassas kolu tam salın ve derinliği pulluk tekeriyle ayarlayın ,ozaman çok düzgün nadas ediyor,konfor olarak td serilerinden daha konforsuz birde kabin çok toz alıyor,vites geçişleri iyi değil
hacimmet link=topic=48817.msg479188#msg479188 date=1322675769' Alıntı:yeniş TT serilerinde kuyruk mili deprajini elle az çekin öyle çalışır yoksa çalışmaz (emniyet için yapmışlar galiba)vites deprajinede basın tabiki,Benimki çift çeker tek çkermiş sizinki o zaman 3lü 10 ile deneyin derim nadasta ağır takviye 3 ideal vites (hızlı gidip dengesiz nedas yapacağınıza ağır gidip düzgün bir sürüm yapın bence) Normalde fiat (56-66) serilerinde ve td,tt serilerinde 2 kol var kısa olan hassas,pullukta teker varsa derinliği onula ayarlayıp hassası tam salın derim ve ana derinliği uzun kolla ayarlayın pulluk hiç batma-çıkma yapmaz ama teker yoksa pullukta uzun kolu salıp hassasla ayarlama yapın,Birde aklınızda kalsın nadasa başlamadan orta kolun üzerinde yaymandalı pimi var onu çıkarmanız gerek yoksa nadas yapamassınız.
Ali abi yazımı dikkatli okursanız 3lü 10 lu pulluk denemesini önerdim vede pullukta teker yoksa hassasla sürüm yap dedim teker pulluğa has değil sonrada takılabilir tekerlek performans ve yakıt tasarrufu yapıyor bence mutlaka olması gerek,sert tarlada (çiğnenmiş pancar yeri,yonca yeri vs) hassası nekadar ayarlasanız ayarlayın dalmaçıkma yapar en güzeli (sabit derinlik demeye çalıştığım)tekerle derinlik ayarıTT 55 link=topic=48817.msg479215#msg479215 date=1322677004' Alıntı:yazdıklarından anladığım kadarıyla seviye tekeri olan pulluklarda traktörün hassasiyet kumandasının tamamen indirilip sıfır pozüsyonuna getirmeyi tavsiye ediyorsun.
bir kere 3 lü pulluklarda bahsettiğin teker yok.tek çeker tt 55 hassasiyeti sıfıra indirdiğinde çekmez.tek çeker tt55 4 lü pulluğu da çekmez.sanırım senin traktör çift çeker olduğu için çekiyor.
3 lü 10 lu pulluğu 1 nci vitesle 15-17 gazla ideal çekiyor.fazla hızlı gidildiğnde devir artacağından yağ pompasının debiside artıyor.pulluk yüze çıkabiliyor. bunu engelleyecek mekanizma benim eski ford 3610 da vardı.mf lerde de vardır.TT de göremedim.
pulluğun yüze çıkma problemi için;pulluğu traktörün çekebileceği kadar gömdükten sonra pozisyon kumandası ile bu derinliği sabitliyorum.hassiyet kumandasını da yavaş yavaş pozisyon kumandasına doğru indiriyorum.sürüm esnasında.pulluğun yüzeye çıkmasına neden olan aşırı hassiyet durumu ortadan kalkınca hassasiyet kolunu o pozisyonda bırakırım.ayarları sabitler iş bitene kadar dokunmam.
ne motormuş bee öve öve bitiremedin her konuda senin traktörden bahsediyorsun neymiş bu traktör marka model çok merak ettim...Dqn link=topic=48817.msg479278#msg479278 date=1322679958' Alıntı:Valla bence 2011 tt serisi benim 77 model traktörümdeki hassasiyeti hala tutturamadı. Tarlaya gidiyorum. yapacağım sürümün derinliğine göre tekeri ayarlıyorum. hassasiyeti fazla olan kolu bir yazı var oraya indiriyorum. tamamdır. zaten hidrolik beyin yayı var. pulluğun hareketlerine göre hidrolikler kendi kendine hafif hafif kalkıp iniyor..