Ynt: 2009 MODEL ERKUNTLARA DEVAM
dün konya tv de sang yong diye kore malı bir arabanın ana baayisi ve yüklenicisi araçlarını anlatıyordu.satış ve servis konusundaki 2.el konusundaki uygulamalarını anlatıyordu.dinledim demekki ülkedede böyle şeyler oluyormuş dedim.araçların satış oranlarında hiç bir indirim yok önceki sattıkları araçlar deger kaybına ugramasın diye.2 el alım garantisi veriyorlar yazılı belgeli.plaka, hasar kaybını, yıpranma kaybını,arça bedelinden %10 gibi degerlendirip araçlarını geri alıyorlar.bu aracın %35 i mercedes firmasına aitmiş.
konu bizim erkunt da gelerse lüks diye 63 binliraya aldık.şuan 55 bin belki daha aşagıya verenler var.şimdi benim elimdeki 2008 model lüks düştü 30 bine şimdi eskiyi verip yeni alacagım katiyen düşünmüyorum.şu ortamda ama gerçek bu .zaten yerli üretimdeki başak tümosan erkunt ençok 2.el ve servis sisteminden artı yedek parça sisteminin fabrika tekelinde olmasından geri plana düşüyorlar.son tercih oluyorlar.ama MF bir fıat oturmuş bir pazar ve 2.el degeri var.cumhuriyet altını gibi al heryerde bozdur.bugün jondere ithal olmasına ragmen uzeli boşlugunu çok iyi doldurdu.yedek parçası çok ucuz ben geçen bir arkadaşa hava filitresi aldım 5725 modelinin iç ve dış orjinal bayisinden 26 lira erkunt yerli, başak yerli, tümosan yerli, hava filtresi 80 lira ben ilk zamanlarada 100 liradan aldım içdış.yerli üretim cumhuriyet altını olacaksa servis,yedek parça ,2.el degerlendirme olanagı, kafalardaki kuşkuları yenmesi lazım.her iki yılda bir bir yılada bir bayiler degişiyor bırakıyor servisler birakıyor sa demekki bir sorun var.yerli üretim ilk tercih olmalı ama çiftçinin de hakkını vermeliler.
NAİLYETEK ARKADAŞA katılıyorum.çok karmaşık bir durum.
bu araada yeni erkunt güzel daha canlı caanlı görmedik ama heyacan yarattığı gerçek.