1999-2000 Model Deutz-Fahr Agrotron K100

Volkan aynen bende 1999 model k100 almak üzereyim. Araştırıyorum ama bu seriyi çok fazla bilen ve kullanan yok herhalde. Biraz araştırdım. Üzerindeki motor mf 3085 serilerinde kullanılan motorun aynısı. 4 ana vitesi var. Ayrıca ileri geri düğmeli .
Birde düğmeli buçuk var. Herhalde bir vitesi 3 e bölüyor.

100 bg gücünde yazıyorlar ama 95 bg diyen de var. Zamanına göre oldukça teknolojik motorlar.


İnşallah bir tane k100 var. Hafta sonu nasipse bakmaya gideceğim selamlar
 
Arkadaşlar selam
Bahsettiğim traktörü hafta sonu aldım. Fotoğrafları vs yükleyeceğim. Şuan serviste eksiklerini tamamlamaya çalışıyoruz.
Ancak 99 model k100 kullanmış olan veya halen kullanmakta olan arkadaşların yardımına ihtiyacım var.
Bazı soracağım konular var
Aşağıdaki telefondan ulasirlarsa menim olacağım.
Saygılar.
05322131346
 
  • Beğen
Tepkiler: filizma
selam arkadaşlar bu modelllerden elinde olan yada daha önce kullanan arkadaş varmıdır. İlgimi çekiyor ve almayı düşünüyorum bilgi,deneyim,tecrübe ve önerilerinizi bekliyorum teşkkürler.

Güzel traktör yalnız parça sorunu var 75 gün serviste parça bekledi

Same 3.85'ten önce bende bu modele bayağı ilgi duymuştum
 

Resimler ve ekler

  • IMG-20220209-WA0010.jpeg
    IMG-20220209-WA0010.jpeg
    136.3 KB · Görüntüleme: 54
  • IMG-20220209-WA0008.jpeg
    IMG-20220209-WA0008.jpeg
    148 KB · Görüntüleme: 51
  • IMG-20220207-WA0020.jpeg
    IMG-20220207-WA0020.jpeg
    144.2 KB · Görüntüleme: 48
  • IMG-20220207-WA0022.jpeg
    IMG-20220207-WA0022.jpeg
    172.9 KB · Görüntüleme: 49
  • IMG-20220207-WA0018.jpeg
    IMG-20220207-WA0018.jpeg
    148.4 KB · Görüntüleme: 58
Arkadaşlar selam
Bahsettiğim traktörü hafta sonu aldım. Fotoğrafları vs yükleyeceğim. Şuan serviste eksiklerini tamamlamaya çalışıyoruz.
Ancak 99 model k100 kullanmış olan veya halen kullanmakta olan arkadaşların yardımına ihtiyacım var.
Bazı soracağım konular var
Aşağıdaki telefondan ulasirlarsa menim olacağım.
Saygılar.
05322131346
hayırlı olsun güle güle kullanın
 

Arkadaşlar selam
Bahsettiğim traktörü hafta sonu aldım. Fotoğrafları vs yükleyeceğim. Şuan serviste eksiklerini tamamlamaya çalışıyoruz.
Ancak 99 model k100 kullanmış olan veya halen kullanmakta olan arkadaşların yardımına ihtiyacım var.
Bazı soracağım konular var
Aşağıdaki telefondan ulasirlarsa menim olacağım.
Saygılar.
05322131346

Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin
 
Arkadaşlar selam
Bahsettiğim traktörü hafta sonu aldım. Fotoğrafları vs yükleyeceğim. Şuan serviste eksiklerini tamamlamaya çalışıyoruz.
Ancak 99 model k100 kullanmış olan veya halen kullanmakta olan arkadaşların yardımına ihtiyacım var.
Bazı soracağım konular var
Aşağıdaki telefondan ulasirlarsa menim olacağım.
Saygılar.
05322131346
Hayırlı uğurlu olsun.
 
Maşallah cok donanimli bir traktor .
Sıfır yerli traktor almak yerine temiz düzgün ikinci el avrupa montaj traktor almak daha mantıklı diye dusunuyorum bu benim kendi düşüncem.
Ama ikinci el avrupa traktor de arıza çıkartırsa öyle 3 lira 5 lira ile sınırlı olmuyor 10 ve 10 liranın katları şeklinde masraf çıkartıyor.
Kullanım rahatlığı ve teknik özellik olarakda aşırı keyif veriyorlar.Hayirlisi olsun güle güle kullanın insallah.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hayat1 ve filizma
Allah razı olsun arkadaşlar. Herkese teşekkür ederim.

Henüz traktörü getirdik. Traktörün şanzımanında sorun var. Kabin tirimi çok kötü. Elektrik sorunları var. 8500 saatte.

Detayları ve sorunları buradan paylaşacağım ara ara.

Bu arada gerek parça ve gerekse kullanım ve tecrübe bilgisi olan arkadaşların hepsinin yardımına ihtiyacımız var.

Mesela bugün debriyaj üst merkezinde sorun vardı. Oring bozulmuş. Üst merkezin kendisini bulamadığımız için tamir takımı yada oring arayışına girdik.

Özellikle elektrik aksamı tamamen elden geçmeli ama anlayan kimse yok.

Önce traktörü yürüyelim sonra o kısma geleceğiz. Tekrar ediyorum. Tecrübe ve bilgilerinize ihtiyacımız var.

Herkese hayırlı akşamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

Agrotron serilerinde kullanılan motor MF 3000 serilerinde kullanılan motorların aynısı değildir.
Linklerden görüldüğü üzere ,
K90 , 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 372 n.m. tork , %35 tork yedeği ,
K100 , 1250-1600 rpm sabit tork aralığı , 396 n.m. tork , %30 tork yedeği ,
K110 , 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 418 n.m. tork , %30 tork yedeği ,
1800-2300 rpm sabit güç aralığı kullanmaktadır.
K120 , 1400-1600 rpm sabit tork aralığı , 447 n.m. tork , %40 tork yedeği , 1700-2300 rpm sabit güç aralığı devirleri kullanabilmektedir.
MF 3105 , (DIN normu) , 81 kw , 420 n.m. tork , %35 tork yedekleri bulunmaktadır.
1000-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı devirlerine sahiptir.
Deuthz 5120C , 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı devirleri kullanır.
Yazılım dahi kullanılsa sabit tork aralığı devirleri 1400-1800 rpm olabilmektedir.
Ayrıca motorların en az yakıt bölgeleri devir konumları arası farklar mevcuttur.

Saman balyesi bağlamada Erkunt 110 Powerboost (Güçlü) modelde 1400 rpm devir araması yerine 1800 rpm de sap bağlanmasını tercih ederdik.
TSi araba sürücüleri ve minibüs sürücüleri , sabit tork aralığı devir başlangıcının az üzerinde yakıt diyagramında en az yakıt devri olduğundan düşük devir kullanım tercihi yapar.

TFSi araba motorlarına benzer bir motor haritasına sahiptir.
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4400-6400 rpm sabit güç aralığı devirleri vardırlar.

Profi paket bir K120 çok kullanışlı görünüyor.
Sabit tork aralığı başlangıç devrinin 1200 rpm olması motorun soğuk iklimde çalışabilmesi için yapılan bir dizayn tercihidir.
Rölanti devri 800-850 rpm gibi olduğundan ilk çalıştırmada motor yumuşak bir başlangıç yapar ve 300 rpm kadar devir yükseltir, beyaz duman salar, ısınınca normal devri 900 rpm gibi devirlere döner.
Atmosferik motorlarda sabit tork aralığı başlangıç devri 1000 rpm tercih edilebiliyor.
Motorda turbonun yağ ihtiyacı olmadığından veya turbo olmadığından bu şekilde dizayn yapılması doğaldır.

Kuyruk mili devir konumları , sabit tork aralığı devir sonu 1600 rpm, 540 E seçilmiş ve yerinde bir tercih olmuş.
Normal 540 kuyruk mili sabit güç aralığı devirleri içinde 2100-2200 rpm tercihi de kullanışlı olmuş.
Kuyruk mili güçleri, 83,90,95,102 hp.
Motorun soğutma gurubu dizaynı çok hoş olmuş, temizliği pratik olur.
Dingil mesafesi 242 cm , uygun duruyor.

Hidrolik debi , 55 lt/dk ile standartlarda ,
yağ kapasitesi 26 lt ile çok düşük kalmış, 10 tonluk römork pistonu için 40 lt yağ gerekir , ek depo koymak gerekebilir.
180 bar hidrolik basıncı gayet yerinde standart olarak iyidir.

500 saat motor yağı bakım aralığı mevcuttur, 10W40 veya 15W40 motor yağı kullanılıyor.

Traktörün dönüş açısı 52 derece , biraz zayıf duruyor.

It doesn't drink , smoke , and gives you all the power you need .
O (traktör), (yakıtı) içmez, tüttürmez (duman atmaz) , ihtiyaç duyduğunuz bütün gücü size verir.
Spesifik yakıt tüketim değerleri 208 gr.kw/h ile fena sayılmaz hani. :cool:
180 lt yakıt deposu olunca alıcıları da korkutacak gibi duruyor. :)

See you again, later. 🙏
 

Agrotron serilerinde kullanılan motor MF 3000 serilerinde kullanılan motorların aynısı değildir.
Linklerden görüldüğü üzere ,
K90 , 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 372 n.m. tork , %35 tork yedeği ,
K100 , 1250-1600 rpm sabit tork aralığı , 396 n.m. tork , %30 tork yedeği ,
K110 , 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 418 n.m. tork , %30 tork yedeği ,
1800-2300 rpm sabit güç aralığı kullanmaktadır.
K120 , 1400-1600 rpm sabit tork aralığı , 447 n.m. tork , %40 tork yedeği , 1700-2300 rpm sabit güç aralığı devirleri kullanabilmektedir.
MF 3105 , (DIN normu) , 81 kw , 420 n.m. tork , %35 tork yedekleri bulunmaktadır.
1000-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı devirlerine sahiptir.
Deuthz 5120C , 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı devirleri kullanır.
Yazılım dahi kullanılsa sabit tork aralığı devirleri 1400-1800 rpm olabilmektedir.
Ayrıca motorların en az yakıt bölgeleri devir konumları arası farklar mevcuttur.

Saman balyesi bağlamada Erkunt 110 Powerboost (Güçlü) modelde 1400 rpm devir araması yerine 1800 rpm de sap bağlanmasını tercih ederdik.
TSi araba sürücüleri ve minibüs sürücüleri , sabit tork aralığı devir başlangıcının az üzerinde yakıt diyagramında en az yakıt devri olduğundan düşük devir kullanım tercihi yapar.

TFSi araba motorlarına benzer bir motor haritasına sahiptir.
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4400-6400 rpm sabit güç aralığı devirleri vardırlar.

Profi paket bir K120 çok kullanışlı görünüyor.
Sabit tork aralığı başlangıç devrinin 1200 rpm olması motorun soğuk iklimde çalışabilmesi için yapılan bir dizayn tercihidir.
Rölanti devri 800-850 rpm gibi olduğundan ilk çalıştırmada motor yumuşak bir başlangıç yapar ve 300 rpm kadar devir yükseltir, beyaz duman salar, ısınınca normal devri 900 rpm gibi devirlere döner.
Atmosferik motorlarda sabit tork aralığı başlangıç devri 1000 rpm tercih edilebiliyor.
Motorda turbonun yağ ihtiyacı olmadığından veya turbo olmadığından bu şekilde dizayn yapılması doğaldır.

Kuyruk mili devir konumları , sabit tork aralığı devir sonu 1600 rpm, 540 E seçilmiş ve yerinde bir tercih olmuş.
Normal 540 kuyruk mili sabit güç aralığı devirleri içinde 2100-2200 rpm tercihi de kullanışlı olmuş.
Kuyruk mili güçleri, 83,90,95,102 hp.
Motorun soğutma gurubu dizaynı çok hoş olmuş, temizliği pratik olur.
Dingil mesafesi 242 cm , uygun duruyor.

Hidrolik debi , 55 lt/dk ile standartlarda ,
yağ kapasitesi 26 lt ile çok düşük kalmış, 10 tonluk römork pistonu için 40 lt yağ gerekir , ek depo koymak gerekebilir.
180 bar hidrolik basıncı gayet yerinde standart olarak iyidir.

500 saat motor yağı bakım aralığı mevcuttur, 10W40 veya 15W40 motor yağı kullanılıyor.

Traktörün dönüş açısı 52 derece , biraz zayıf duruyor.

It doesn't drink , smoke , and gives you all the power you need .
O (traktör), (yakıtı) içmez, tüttürmez (duman atmaz) , ihtiyaç duyduğunuz bütün gücü size verir.
Spesifik yakıt tüketim değerleri 208 gr.kw/h ile fena sayılmaz hani. :cool:
180 lt yakıt deposu olunca alıcıları da korkutacak gibi duruyor. :)

See you again, later. 🙏
Bilgiler için teşekkürler hocam 🤗
 

Benzer Konular