1000 TAM PUANLIK UZMANLIK SORUSU....


Ynt: 1000 TAM PUANLIK UZMANLIK SORUSU....

Hermiyas link=topic=61337.msg679337#msg679337 date=1357339765' Alıntı:
188, 3075 de değil MF ' nin sadece 6475 we üstü tamamen bu şekilde....Alt modellerin hiç birinde yok...Tümosanda da yok....
ben 3075 de olduğunu kendi gözlerimle gördüm.neden diye sorarsanız o traktörde fimaksın tek sıra makinası kullanıyordu baca sistemi komple kepçe valfi gibi 2 kolluydu.çift damper jakı takılıp çalışması için her zaman yağ basıncına ihtiyaç vardı.traktör yağı hem slaj makinası valfine hemde kendi hidroliğine veriyordu.yani hem sistem çalışıyordu hemde hidrolik kalkıyordu.bende o sistemi 8175 e taktım bi türlü randımanlı kullanamadık her seferinde hidroliği kaldırmak için valfi devreden çıkarıyordum öyle kaldırıyordu ama 3075 de öyle sorun yoktu bende orda görmüştüm.
 
Ynt: 1000 TAM PUANLIK UZMANLIK SORUSU....

Cihan_özece link=topic=61337.msg679342#msg679342 date=1357340173' Alıntı:
ben 3075 de olduğunu kendi gözlerimle gördüm.neden diye sorarsanız o traktörde fimaksın tek sıra makinası kullanıyordu baca sistemi komple kepçe valfi gibi 2 kolluydu.çift damper jakı takılıp çalışması için her zaman yağ basıncına ihtiyaç vardı.traktör yağı hem slaj makinası valfine hemde kendi hidroliğine veriyordu.yani hem sistem çalışıyordu hemde hidrolik kalkıyordu.bende o sistemi 8175 e taktım bi türlü randımanlı kullanamadık her seferinde hidroliği kaldırmak için valfi devreden çıkarıyordum öyle kaldırıyordu ama 3075 de öyle sorun yoktu bende orda görmüştüm.

Doğru olabilir ya da farklı bir akuple bir şey de olabilir. Bilemiyeceğim lakin ben üreticilerin o modelleri için werdikleri bilgilere göre demek istemiştim...
 
Ynt: 1000 TAM PUANLIK UZMANLIK SORUSU....

en basit test hidroliği indirip kaldırırken pistonlu orta kolu açıp kapamak.eğer orta kol açılırken hidrolik kolları durmuyorsa kapalı sistem oluyormuş demek.
phantomerkunt link=topic=61337.msg679343#msg679343 date=1357340333' Alıntı:
evet benim 100 lükte de ayrı ayrı depolar var biri şanzıman biri hidrolik bu olunca kapalı mı oluyor ???
Hermiyas link=topic=61337.msg679344#msg679344 date=1357340396' Alıntı:
Doğru olabilir ya da farklı bir akuple bir şey de olabilir. Bilemiyeceğim lakin ben üreticilerin o modelleri için werdikleri bilgilere göre demek istemiştim...
buna en iyi cevabı 3000 serisi kullanan arkadaşlar verebilecek herhalde.
 
Ynt: 1000 TAM PUANLIK UZMANLIK SORUSU....

phantomerkunt link=topic=61337.msg679343#msg679343 date=1357340333' Alıntı:
evet benim 100 lükte de ayrı ayrı depolar var biri şanzıman biri hidrolik bu olunca kapalı mı oluyor ???

Hayır KAPALI demek olmuyor, Bu sadece dümenleme we hidroliklerin ayrı ayrı haznelerden beslenmesini sağlıyor. Ki olması gerekende bu zaten yaklaşık olarak bütün GLOBAL üreticiler bu 3lü, Direksiyon, EH Kaldırıcı we Şanzıman hidroliklerinin ayrı ayrı olması sistemi kullanıyor...
 
Ynt: 1000 TAM PUANLIK UZMANLIK SORUSU....

Cihan_özece link=topic=61337.msg679346#msg679346 date=1357340488' Alıntı:
en basit test hidroliği indirip kaldırırken pistonlu orta kolu açıp kapamak.eğer orta kol açılırken hidrolik kolları durmuyorsa kapalı sistem oluyormuş demek.buna en iyi cevabı 3000 serisi kullanan arkadaşlar verebilecek herhalde.

Üretici werilerine göre bütün 3000 serisi AÇIK sistem ama hidrolik sıvı haznesi 3lü olabilir...
 
Ynt: 1000 TAM PUANLIK UZMANLIK SORUSU....

bizim jd 5615 in 3 ü 1 aradaydı.sadece bi yere yağ koyuluyordu :)
Hermiyas link=topic=61337.msg679347#msg679347 date=1357340556' Alıntı:
Hayır KAPALI demek olmuyor, Bu sadece dümenleme we hidroliklerin ayrı ayrı haznelerden beslenmesini sağlıyor. Ki olması gerekende bu zaten yaklaşık olarak bütün GLOBAL üreticiler bu 3lü, Direksiyon, EH Kaldırıcı we Şanzıman hidroliklerinin ayrı ayrı olması sistemi kullanıyor...
 
Ynt: 1000 TAM PUANLIK UZMANLIK SORUSU....

Cihan_özece link=topic=61337.msg679346#msg679346 date=1357340488' Alıntı:
en basit test hidroliği indirip kaldırırken pistonlu orta kolu açıp kapamak.eğer orta kol açılırken hidrolik kolları durmuyorsa kapalı sistem oluyormuş demek.buna en iyi cevabı 3000 serisi kullanan arkadaşlar verebilecek herhalde.
ben de hem 3085 var hem kudret var bunu deneyecem en kısa sürede
Hermiyas link=topic=61337.msg679347#msg679347 date=1357340556' Alıntı:
Hayır KAPALI demek olmuyor, Bu sadece dümenleme we hidroliklerin ayrı ayrı haznelerden beslenmesini sağlıyor. Ki olması gerekende bu zaten yaklaşık olarak bütün GLOBAL üreticiler bu 3lü, Direksiyon, EH Kaldırıcı we Şanzıman hidroliklerinin ayrı ayrı olması sistemi kullanıyor...
ayrı sistem şu ana kadar hayatımızda yoktu çoğunda şanzıman ve hidrolik aynı ben ilk kullandıklarım arasından erkuntta gördüm
 

Ynt: 1000 TAM PUANLIK UZMANLIK SORUSU....

mf lerde aynı anda hem damper valfinin çalışıp hem hidrolik kollarının inip kalkmasının sebebi 2 ayrı birbirinden bağımsız hidrolik pompası olmasıdır.Biri önde motora akuple biri arka şanzımanın içindeki alt pompa olmak üzere 2 pompa var ,alt pompa mf nin her traktöründe standart olarak kullandığı hidrolik kollarını hareket ettiren pompa diğeri öndeki ,hem direksiyona güç sağlayan hemde spool valflere basınç veren pompa bunlar birbirinden bağımsızdır o yüzden aynı anda 2 si de çalışır
mesela 3060 ile aynı anda hem çizel çekip hem bağların diplerini hidrolikle çalışan yan çapa ile sürüyorum
 
Ynt: 1000 TAM PUANLIK UZMANLIK SORUSU....

Bi akrabam da 285 massey vardı 98 model kare far ikiside çalışıyordu hidrolik ve tamper aynı anda kullana biliyordun hatta bi ara hidrolik kaldırmadı şanzımandaki pompadanmış yaptırmıştık. Bi arada şanzımanın altında filitre var o dolmuş direksiyon dönmüyor tamper kaldırmıyordu hidrolik çalışıyordu her daim..
 
Ynt: 1000 TAM PUANLIK UZMANLIK SORUSU....

Cihan_özece link=topic=61337.msg679346#msg679346 date=1357340488' Alıntı:
en basit test hidroliği indirip kaldırırken pistonlu orta kolu açıp kapamak.eğer orta kol açılırken hidrolik kolları durmuyorsa kapalı sistem oluyormuş demek.buna en iyi cevabı 3000 serisi kullanan arkadaşlar verebilecek herhalde.
MF nin 3.000 serisi traktörlerinde iki tane hidrolik sistem kullanılmıştır. 1. sistem; daha önceki tüm MF modellerinde kullanılan ve hidrolik pompasının şanzumanın içinde yeralıp daldırma tip olanı. Bunda damper sistemini kullanmak çok zordur. Ayrıca debriyaja tamamen basınca hidrolik pompası hareket almaz ve sitem çalışmaz, 2 kademe debriyaj kullanılmasının nedeni de budur. 2. sistem; motordan hareket alan ve hidrolik direksiyon pompası ile bitişik pompa(tandem) kullanılarak damper valflerine ayrı yağ akışı sağlamak için yapılan sistemdir. Bunun hidrolik kollarının kaldırma kuvvetine hiçbir etkisi yoktur ve çok seri bir çalışma sağlar. Hangisi kapalı hangisi açık sistemdir, onu bilemem.:)
 
Ynt: 1000 TAM PUANLIK UZMANLIK SORUSU....

erkuntla kepçeyle pancar yüklerken kepçeyi pancara saplayınca önce kepçenin pistonundan yeteri kadar kaldırıyorum, daha sonra kamyona geri geri yaklaşırken e-lift i kullanıyorum bu aradada kepçenin ağzını açma işlemini düğmeye bastıktan hemen sonra yapıyorum dolayısıyla hidrolik kolları daha tam kalkmamışken kepçenin ağzını açmaya kalktığımdan dolayı hidrolik kollarının kalkması ben elimi damper kolundan çekene kadar duruyo, keğçenin ağzı açılıyo pancar dökülüyo elimi damper kolundan çekince kepçe birazdaha kalkıyo bu sayede pancar balıksırtı yığılıyo :D Otomatik ;D
 
Benzer Konular
alipasalierkan 2 440
alipasalierkan 2 450
alipasalierkan 3 680
E 7 659
alipasalierkan 0 1K
alipasalierkan 0 876
alipasalierkan 0 2K
alipasalierkan 3 1K
alipasalierkan 3 1K
alipasalierkan 1 1K
Burak.K59 2 772
S 2 736
Dogukanturgut 0 1K
K 32 11K
D 25 8K

Benzer Konular