100 Hp 7 Farklı Traktörün Testi


Ynt: 100 Hp 7 Farklı Traktörün Testi

dustero link=topic=85987.msg1028397#msg1028397 date=1445466726' Alıntı:
Torkun ivme ile hiçbir bağlantısı yok tork pistondaki itme gücüdür dirençtir. İvme doğrudan beygir ile alakalı. Dizel arabalar 1750-2000 devirleri arasında maksimum torka sahiptir o devir motorun en dirençli olduğu aralıktır ama o aralıkta hızlanmaz 2000 deviri geçtikten sonra arkaya yaslamaya başlar ortalama 3000 devirde maksimum güce ulaştığı andır 3000 e doğru buyüzden yaslar yani torktan değil beygirden, 3000 bandından sonrada ivme yavaşça kesilmeye başlar.

Yüksek devirde tork düştüğü için motorun direnmeside azalır buyüzden çabuk bayılır. Bunu bir tempo gibi düşünebilirsin hızlı bir koşuyla 5 km durmadan koşman mümkün olmayabilir ama bacaklarına uygun bir frekansta koşarsan çok daha fazla yol yapabilirsin pistonlar yüksek devirde frekansını aştığı için bayılmada çabuk gerçekleşir. Yüksek tempoda birim zamanda daha çok koşarsın ama daha çokta terleyip yorulursun daha fazla enerji harcarsın aynı mesafede. Bunuda yakıtla özdeşleştirebiliriz.

Traktör ürettiği gücü en uzun süre sürdüğü zamana tork diyemeyiz dediğim gibi tork bacakların sürekli yorulmadan dirençli çalıştığı frekans seni en fazla mesafeye en az yorgunlukla götüren yükü en çok taşıyabilen frekans, gücü en uzun süre koruduğu zaman nominal devirdir. Güç eğrisinin zirvesini düşün ivme gücünün en doygun olduğu an hareket gücünü en uzun sürdürdüğü o andır. Kuyruk mili devirlerini düşün neden kuyruk mili devirleri marka ve modelin nominaline göre değişiklik göstermekle beraber 2000 devir civarına ayarlıdır ?

En cuzel torq döytüz torq :D
motorum ürettiği döndürme gücünün şanjımanda ne yaptığıda torka etki eder..
bazı aynı hp ' ye ama ayrı ayrı torklara sahip iki motor seçenekleri şanjımandan geçtikten sonra aynı tork yani döndürme kuvvetine sahip olabilir..
yani torku sadece motora bağlamayın.. olaya şanjımanın etkilerinide katmak lazım
 
Ynt: 100 Hp 7 Farklı Traktörün Testi

YUSUFTUYLUOGLU link=topic=85987.msg1028401#msg1028401 date=1445467976' Alıntı:
motorum ürettiği döndürme gücünün şanjımanda ne yaptığıda torka etki eder..
bazı aynı hp ' ye ama ayrı ayrı torklara sahip iki motor seçenekleri şanjımandan geçtikten sonra aynı tork yani döndürme kuvvetine sahip olabilir..
yani torku sadece motora bağlamayın.. olaya şanjımanın etkilerinide katmak lazım

Yusuf abi motorun ürettiği tork ile şanzımanın hiçbir ilgisi yok. Motorlar fabrikadan üstünde etiketiyle paket motor çıkar Landini kullanır , Hattan kullanır , Erkunt kullanır vesaire.. Bu motorun aktarmadan sonrada tekerleklere sağlayabildiği güç Erkunt ' u , Hattat ' ı , Landini ' yi bağlar. motorun ürettiği torukun şanzımanla birebir hiçbir ilgisi yok ha şöyleki birşey tarla sürüyosunuz diyelim düz 1 ile traktör çekmedi taviye düştünüz bu elbetteki sizin torkunuzu katlar. Her vites düştüğünüzde motor rahat çalışabildiği için birnevi tork katlanıyor gibide düşünülebilir ama motorun ürettiği torka şanzımanın bir etkisi yok.
 
Ynt: 100 Hp 7 Farklı Traktörün Testi

dustero link=topic=85987.msg1028371#msg1028371 date=1445459896' Alıntı:
:) Tork ivmelenme değil momentum, yani çevirme kuvveti yani sürdürebilirlik. İvmelenme ise güçle ilgili motor son devirlere yaklaştıkça daha seri gaz açar. 1400 devirden itibaren hissettiğin ivme motorun gücünün 2200 devire doğru yaklaştıkça gücünün artması ile ilgili. Motorun en çabuk bayıldığı gaz 2500 çünkü orda tork ölü güçte ters eksende hafif düşüşte. En az bayıldığı yada bayılmasının iyice yavaşladığı an 1500 devir. Sebebi tork maksimum yani dönme kuvveti diğer bir deyişle pistonlara itme kuvveti zirvede. Bu hissiyatı tam gazda hissedemezsin tam gazdayken devir çabuk düşer 1600 1700 e gerilerken düş artık vites der 1500 de bir süre sabit kalır devir arttıkça çekişin azalmasının özeti bu. Kubota ' da bu iki kutup birbirine daha yakın örneğin diğer traktörler farazi konuşuyorum 1500 devirde maks torkunda 60 hp güç sağlayıp 2000 devirde 100 hp ye ulaşırken Kubota 1200 devirde maks torkunu yakalayıp tork diğer traktörler gibi 2000 e doğru belirgin şekilde düşmeyip daha az oranla torku düşüp daha yüksek oranda beygir sunuyor bu da çekişe ve yakıta doğrudan etki ediyor. Bunun dez avantajı yüksek devire çıktığında ciddi yakıt artışı.
Abi arkada yük asfaltta bayıra gelince devir 2500den 1700e düşüyor mesela, ama 1700den aşağı düşmüyor. Geneldede traktörlerin en fazla torku verdiği devirler 1400-1800 arasıdır.
Devirin 1700den aşağı düşmemesini traktörün en fazla torku 1700 devirde vermesinemi bağlıyoruz???
 
Ynt: 100 Hp 7 Farklı Traktörün Testi

Turkiyede de traktorleri arka arkaya baglayip cekmeye calismak yerine birbirine yakin gucte ornek 75 beygir 4x4 ve 4x2 olmak uzere en cok kullanilan markalari detayli testlerden gecirsekte artik Ciftcilerimiz pehlivan gibi su cekistirme inadindan vaz gecseler fena olmaz Hala bir makina digerini cesitli sebeplerden agirlik ,su dolu lastik gibi dolayi asiliyorsa iyi zanneden kesim var.
 
Ynt: 100 Hp 7 Farklı Traktörün Testi

Sinan5858 link=topic=85987.msg1028408#msg1028408 date=1445476347' Alıntı:
Abi arkada yük asfaltta bayıra gelince devir 2500den 1700e düşüyor mesela, ama 1700den aşağı düşmüyor. Geneldede traktörlerin en fazla torku verdiği devirler 1400-1800 arasıdır.
Devirin 1700den aşağı düşmemesini traktörün en fazla torku 1700 devirde vermesinemi bağlıyoruz???

Genel olarak traktör en fazla torku 1500 bandında veriyor 1700 den aşağı düşmemesi yani senin yaşadığın tork bandına yaklaşmasıyla beraber baygınlığını yitirmesiyle ilgili. Ama 1700 de takılı kalması tamamen vitesin yükü yenmesi ile ilgili. Örneğin 3 ton daha yük olduğunu varsayarsak 1500 e kadar düşer o sırada kararlı kalır dahada düşürmesiyle beraber vites küçültmek ister. 1700 de değil asıl 1500 de düşmez. Kullandığın traktörün torku nerde verdiği ile ilgili.
 
Ynt: 100 Hp 7 Farklı Traktörün Testi

Bir motorun (traktor değil, üzerindeki motorun) torku ölçümü dogrudan krank mili üzerinden yapılır. Bu tork motorun torkudur.

Tork: dairesel itme kuvveti

Not: dairesel donen her seyin bir torku vardır. Bisiklet tekerleğinden, değirmen tasına kadar her seyin.

Not 2: tekerleğin torku ile motorun torku tamamen birbirinden bağımsız seyler. Tekerlerin torku, vitesler ile yükseltilip alcaltilabilir. En dusuk vites, tekerlegin en yüksek torku sahip olduğu durumdur.

Not 3: ornegin motorun torku 300 ise, tekerlekteki tork 4. Viteste 800nm, 3. viteste 1500 nm, 2. viteste 2200 nm, 1. Viteste 4000 nm olabilir. (rakamlar örnektir)

Not 4: motorun krank milini dogrudan bir tekerleğe bağlarsanız, iste o zaman tekerlek ile motorun torku aynı olur.

Not 5: tork ile devir çarpımı, motorun beygir gücünü ortaya koyar.
 
Ynt: 100 Hp 7 Farklı Traktörün Testi

dustero link=topic=85987.msg1028405#msg1028405 date=1445471567' Alıntı:
Yusuf abi motorun ürettiği tork ile şanzımanın hiçbir ilgisi yok. Motorlar fabrikadan üstünde etiketiyle paket motor çıkar Landini kullanır , Hattan kullanır , Erkunt kullanır vesaire.. Bu motorun aktarmadan sonrada tekerleklere sağlayabildiği güç Erkunt ' u , Hattat ' ı , Landini ' yi bağlar. motorun ürettiği torukun şanzımanla birebir hiçbir ilgisi yok ha şöyleki birşey tarla sürüyosunuz diyelim düz 1 ile traktör çekmedi taviye düştünüz bu elbetteki sizin torkunuzu katlar. Her vites düştüğünüzde motor rahat çalışabildiği için birnevi tork katlanıyor gibide düşünülebilir ama motorun ürettiği torka şanzımanın bir etkisi yok.
300 nm tork üretebilen bir motoru
iki ayrı tasarıma sahip şanzımandan sonra ölçersen
torkun motorda değil daha çok şanzımanda önem kazandığını görürsün sülo..
bunu anlatmaya çalıştım..
yani Torku iyi kullanamayan şanzıman nm ' yi düşürür
ama bu tarafta az üretilen torku şanzıman tasarımı hiç.oynamadan tekerlere devreder...buda en iyisidir..
 

Ynt: 100 Hp 7 Farklı Traktörün Testi

Yilmaz.. onu motorlar degil zetorlar sinifinda gercek tarla sartlarinda degerlendirmisler..:) dunden bi kare..
 
Ynt: 100 Hp 7 Farklı Traktörün Testi

YUSUFTUYLUOGLU link=topic=85987.msg1028564#msg1028564 date=1445536818' Alıntı:
300 nm tork üretebilen bir motoru
iki ayrı tasarıma sahip şanzımandan sonra ölçersen
torkun motorda değil daha çok şanzımanda önem kazandığını görürsün sülo..
bunu anlatmaya çalıştım..
yani Torku iyi kullanamayan şanzıman nm ' yi düşürür
ama bu tarafta az üretilen torku şanzıman tasarımı hiç.oynamadan tekerlere devreder...buda en iyisidir..

Yusuf abi eğer şanzımanı ele alırsak sadece şanzımanla sınırlı kalmaz tekerlek çapı ve traktörün ağırlığıda çıkan sonucu etkiler. Ama hiçbir firma tekerlek gücünü vermez motor gücünü verir çünkü şanzımanlar sayı ve tip olarak modelden modele değişiklik gösterir dolayısıyla traktörün torku en çok motorda önem kazanır gerisi teferruat. Vites nekadar bölünürse şanzıman okadar tepkidar ve performanslı olur ama döytüz gibi 60 a bölmekte manasız en iyisi sıralı sürüngen şanzıman. Buna otomobilde DSG DCT SST ya da gtronic örnek gösterilebilir. En iyi aktarım paket şanzıman tipleriyle oluyor.
 
Ynt: 100 Hp 7 Farklı Traktörün Testi

dustero link=topic=85987.msg1028594#msg1028594 date=1445540028' Alıntı:
Yusuf abi eğer şanzımanı ele alırsak sadece şanzımanla sınırlı kalmaz tekerlek çapı ve traktörün ağırlığıda çıkan sonucu etkiler. Ama hiçbir firma tekerlek gücünü vermez motor gücünü verir çünkü şanzımanlar sayı ve tip olarak modelden modele değişiklik gösterir dolayısıyla traktörün torku en çok motorda önem kazanır gerisi teferruat. Vites nekadar bölünürse şanzıman okadar tepkidar ve performanslı olur ama döytüz gibi 60 a bölmekte manasız en iyisi sıralı sürüngen şanzıman. Buna otomobilde DSG DCT SST ya da gtronic örnek gösterilebilir. En iyi aktarım paket şanzıman tipleriyle oluyor.
valla sülo aslında benim gibi o işe hasta adamlar
fabrikanın verdiği motor nm ' sine değil.. yerde tekerleğe kadar gelmiş torkun son damlasına bakıyor..
demem okiiii :)
öyle aptal şanzıman tipleri varki o zavallı torku %25 emiyor..
ve bunun suçu motora yada firmaya çıkıyor..
benin hanomagta bi şanzıman var birgün içini gördüm yok böyle bir olay alman olmasına rağmen motorun ömrünü yiyor resmen.
al sana tork...
yaw acaba torkla Türk arasında niye böyle yakınlık var..
bizim gücümüzümü örnek almışlar acaba..
 
Ynt: 100 Hp 7 Farklı Traktörün Testi

Doğası itibariyle içten yanmalı motorlar doğrusal güç vermekten acizdir. Güç le tork eğrisi ortusmez cakistigi alanı kovalamakla uğraşır çoğu firma. Bilhassa dizellerde bu bölge o kadar az ve dardir ki. Üreticiler 7 - 9 viteslere varan otomatik sanzimalar sundular.

Buradaki amaç şu o verimli banttan yeteri kadar yararlanmak. Bandin dışı demek yakıt ve güç kaybı demek. Bu nedenle vites sayıları artmasıda iyi birsey yoksa bu banttan tasmalar başlar cebimizdekinden eder. Sonsuz sanzimanlara bundan meyilvar çünkü sonsuz kombinasyon var . Devri koruyup hızı degistiriyor sunuz.

Sabit ağırlık hareketli ağırlıktan daha iyidir. Hareketli ağırlık daha çok güç tutacaktır. Tekerlek ağırlıkları çanta agirlikalra göre daha çok tutar motoru
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt