Ynt: 100 Hp 7 Farklı Traktörün Testi
bazı aynı hp ' ye ama ayrı ayrı torklara sahip iki motor seçenekleri şanjımandan geçtikten sonra aynı tork yani döndürme kuvvetine sahip olabilir..
yani torku sadece motora bağlamayın.. olaya şanjımanın etkilerinide katmak lazım
motorum ürettiği döndürme gücünün şanjımanda ne yaptığıda torka etki eder..dustero link=topic=85987.msg1028397#msg1028397 date=1445466726' Alıntı:Torkun ivme ile hiçbir bağlantısı yok tork pistondaki itme gücüdür dirençtir. İvme doğrudan beygir ile alakalı. Dizel arabalar 1750-2000 devirleri arasında maksimum torka sahiptir o devir motorun en dirençli olduğu aralıktır ama o aralıkta hızlanmaz 2000 deviri geçtikten sonra arkaya yaslamaya başlar ortalama 3000 devirde maksimum güce ulaştığı andır 3000 e doğru buyüzden yaslar yani torktan değil beygirden, 3000 bandından sonrada ivme yavaşça kesilmeye başlar.
Yüksek devirde tork düştüğü için motorun direnmeside azalır buyüzden çabuk bayılır. Bunu bir tempo gibi düşünebilirsin hızlı bir koşuyla 5 km durmadan koşman mümkün olmayabilir ama bacaklarına uygun bir frekansta koşarsan çok daha fazla yol yapabilirsin pistonlar yüksek devirde frekansını aştığı için bayılmada çabuk gerçekleşir. Yüksek tempoda birim zamanda daha çok koşarsın ama daha çokta terleyip yorulursun daha fazla enerji harcarsın aynı mesafede. Bunuda yakıtla özdeşleştirebiliriz.
Traktör ürettiği gücü en uzun süre sürdüğü zamana tork diyemeyiz dediğim gibi tork bacakların sürekli yorulmadan dirençli çalıştığı frekans seni en fazla mesafeye en az yorgunlukla götüren yükü en çok taşıyabilen frekans, gücü en uzun süre koruduğu zaman nominal devirdir. Güç eğrisinin zirvesini düşün ivme gücünün en doygun olduğu an hareket gücünü en uzun sürdürdüğü o andır. Kuyruk mili devirlerini düşün neden kuyruk mili devirleri marka ve modelin nominaline göre değişiklik göstermekle beraber 2000 devir civarına ayarlıdır ?
En cuzel torq döytüz torq
bazı aynı hp ' ye ama ayrı ayrı torklara sahip iki motor seçenekleri şanjımandan geçtikten sonra aynı tork yani döndürme kuvvetine sahip olabilir..
yani torku sadece motora bağlamayın.. olaya şanjımanın etkilerinide katmak lazım