Çeltik için Deutz 5120c mi T5 115 mi ?

Hayırlı olsun, iyi günlerde gülerek kullanın.
Motor ve şanzıman uyumluluğu konusunda teknik değerlendirmemizi yapalım.
Same Explorer 80 , 1600 rpm max tork , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 2400 rpm max çalışma devri.
1000 rpm devirde tork eğrisi yay şeklinde yumuşak artan ve 1600 rpm devirden sonra yumuşak azalan şekilde.
1000 rpm devirde çekiş dirayetli şekilde hissediliyor.1200-1600 rpm aralığı en az yakıt bölgesi devirler bulunur.
MF 3000 Phantom seride benzer özellikler gösteriyor.
Deuthz 3.6 lt motorda , 100 kw, 500 n.m.
1600-1800 rpm sabit tork aralığı yumuşak yay şeklinde, 2000-2200 rpm sabit güç aralığı var.
Motorun tork artış yüzdeleri %32 gibi değerlere çekilmiş ki ön kepçe çalışmasında sarsıntı yapmasın.
Toprak işleme çalışmaları yaparken eski nesil motor 1000-1600 rpm aralığını aktif kullanabilir.
Yeni nesil motor ise 1600-1800 rpm devir aralığını aktif kullanacaktır.
Fendth 313 , 100 kw, 600 n.m. torka sahiptir, 4 lt Deuthz motor kullanıyordu.
İki modelde traktör genel ağırlığı 5 ton civarıdır.
Traktörde toprak yapısına bağlı olarak 10 n.m./kg , motor gücü, traktör genel ağırlığı olarak uyumlu olacağı fikrindeyiz.
Avrupa iklimi daha fazla yağmur aldığından Fendth , kademesiz şanzımanıyla uyumlu çamur zeminde rahat hareket edebilecek traktör dizaynı gösteriyor.
Traktörde ne kadar tork o kadar çeki kuvveti demekte değildir.
Fiat 70 66S , MF 285 ile çekişmede başa baş kalabiliyor.
Kullanım deneyimlerinizi bekleriz.
Hocam Tr 6 120 ile karsilastira bilirmisin
 
Hocam Tr 6 120 ile karşılaştıra bilirmisin.
Başak 5120 Red Power , Deuthz motor ve ZF yarı otomatik şanzıman kullanıyor.
ZF şanzıman genel olarak sorunsuz olarak biliyoruz.
TR6 120 ile hem segment hemde motor gücü farkı var.
Motor haritalarında farklar var.
Şanzıman kullanım rahatlığı olarak TR6 120 daha nitelikli görünüyor.
8 powershift vitesi otomatik kullanabiliyor.
Traktör genel ağırlığı 6300 kg olduğundan ağır toprak yapısında motor gücü kasaya az gelebileceğinden ilk başından beri TR6 130 tavsiyesinde bulunuyorduk ama yine de +30 hp yazılım yaptıran oldu.
Traktörlerin pulluk kullanabilme nitelikleri arasında da farklar var.
5 sınıfı modeller 4 soklu dönerli 12-14-16 inch pulluk kullanabilirken ,
TR6 , 4 soklu dönerli 25 inch , uzun şase pulluk kullanıp önüne 1 ton gibi ağırlık istiyor.
İmkanlar kısıtlı olduğundan sanırız , 5 14 " , klasik pulluk tercihi görüyoruz.
Sürücüler traktörün yürüyen hakkını da veremiyorlar.
Traktörü 1600 rpm devire sabitleyip kullanıyorlar.
Yakıt harcarız çekincesinden optimum tork, güç eğrisi kesişim devri 1950 rpm kullanım görmedik.
Başak 5120 Red Power seride 1800 rpm devir kullanımı görmedik.
Birbirine yakın zamanlarda,
Başak 5120 , 480 000 TL , TR6 120 , 550 000 TL fiyatla alınmıştı.
Fiyat olarak Başak 5120 , 55-60 bina , TR6 120 , 60-65 bina gibiydi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Benzer Konular