Yeni Fendt 700 Vario serisi geliyor (Gen7)


📌 Fiyatı ve özellikleriyle Türk çiftçisini için hep en doruklarda yer alan Fendt; yeni 700 serisi traktörünü tanıtmaya hazırlanıyor. "Gen7" adı altında 7.jenerasyonu tanıtılacak olan yeni 700 serisi, özellikle ergonomi ve işlevsellik konularında çağın ilerisinde olacak. Tasarımı 1000 Vario serisine benzetilen bu serinin lansman tarihi ise 25 Ağustos 2022. Şimdilik elimizde sadece Fendt'in web sitesinde paylaşılan resimler var. İşte tamamı:


62ebb895964a361e696c6aa7_1659615382_web_en.jpg

62eba87d84b6654793139766_1659611261_web_en.jpg

62eba87731d4fe0478684377_1659611255_web_en.jpg

62eba8834a1dce4ff651d03f_1659611267_web_en.jpg
 
Fendt 700 serisi ;
Max tork tepesi 1500 rpm , Max güç tepesi 1900 rpm , 2300 rpm motor max çalışma devrine sahiptir.
Motorun max çalışma devri neden 2300 rpm de kesiliyor derken meğerse eski nesil motorları da 2300 rpm devirde son çalışma devirleri var, spesifik yakıt tüketimleri 210 gr.kw/h ile emsal modellerden iyicene duruyor.
Motor yükü tercihleri %60 seviyelerinde optimum düzeyde bulunuyor.
Balye makinesi ile uyum olarak tavsiye edilmez.
Fendt 828 modelde olduğu gibi 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1800-2200 rpm sabit güç aralığı devirleri bulunmuyor.
Motorların tork artış yüzdeleri , yedekleri , %30 seviyelerde, ortalama değerler veriyor.
CNH ve JD traktörler gibi çok atak hızlanma yapmayacaktır.
Konforlu, sarsıntısız sürüş için bu durum kullanıcısını memnun edebilir.
Aşiret paket, ok gibi fırlayan araba hissiyatı bulunmaz.
Havada oturuyormuş gibi giden araç hissiyatına yaklaşır.
Orta ve hafif bünyeli toprak yapısında toprak işleme ve nakliye işlerine uygun duruyor.
Günlük 8 ha (hektar, 10000 m^2) pulluk sürümü yapabilir. 2 lt/dk yakıtla sürüm yapabilir.
Pullukta Case Magnum 400 modelin motor haritası daha cazip duruyor.
Traktör 1840 rpm devirde nominal 300 hp , rampa tırmanışa geçtiğinde motor 1500 rpm devire sıkışmaya başladığında 400 hp max güç veriyor, İn Türkish Meaning , motorun rampacılığı ve batakçılığı bulunuyor.
Fendt 700 serisi 20 tonluk sıvı gübre taşıma işlerinde düz arazi şartlarına göre dizayn verilmiş.

Motorun zamanlama kayıpları , 1500 - 1900 rpm , 400 rpm ,
Fendt 313 modelde 1600 rpm den 1800 rpm e devir yükseltmelerde güç iyi hissedilirken , 700 seride 1500 rpm den 1900 rpm devire yükseldiğimizde güç yeterli hissedilebilir.300 serinin motor hissiyatı bu modelde bulunmaz.
Motor haritası gayet sade nitelik gösteriyor.
Euro 5 modellerde traktöre ön kepçe takılacak , egzoz donatılarının konumlarından dolayı kepçe takılamıyor.
Traktörün camlarına ızgara takacağız , ot makinesinden taş fırlar v.s. , kabinin delinmesi gerekebilir.
 
Fendt 700 serisi ;
Max tork tepesi 1500 rpm , Max güç tepesi 1900 rpm , 2300 rpm motor max çalışma devrine sahiptir.
Motorun max çalışma devri neden 2300 rpm de kesiliyor derken meğerse eski nesil motorları da 2300 rpm devirde son çalışma devirleri var, spesifik yakıt tüketimleri 210 gr.kw/h ile emsal modellerden iyicene duruyor.
Motor yükü tercihleri %60 seviyelerinde optimum düzeyde bulunuyor.
Balye makinesi ile uyum olarak tavsiye edilmez.
Fendt 828 modelde olduğu gibi 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1800-2200 rpm sabit güç aralığı devirleri bulunmuyor.
Motorların tork artış yüzdeleri , yedekleri , %30 seviyelerde, ortalama değerler veriyor.
CNH ve JD traktörler gibi çok atak hızlanma yapmayacaktır.
Konforlu, sarsıntısız sürüş için bu durum kullanıcısını memnun edebilir.
Aşiret paket, ok gibi fırlayan araba hissiyatı bulunmaz.
Havada oturuyormuş gibi giden araç hissiyatına yaklaşır.
Orta ve hafif bünyeli toprak yapısında toprak işleme ve nakliye işlerine uygun duruyor.
Günlük 8 ha (hektar, 10000 m^2) pulluk sürümü yapabilir. 2 lt/dk yakıtla sürüm yapabilir.
Pullukta Case Magnum 400 modelin motor haritası daha cazip duruyor.
Traktör 1840 rpm devirde nominal 300 hp , rampa tırmanışa geçtiğinde motor 1500 rpm devire sıkışmaya başladığında 400 hp max güç veriyor, İn Türkish Meaning , motorun rampacılığı ve batakçılığı bulunuyor.
Fendt 700 serisi 20 tonluk sıvı gübre taşıma işlerinde düz arazi şartlarına göre dizayn verilmiş.

Motorun zamanlama kayıpları , 1500 - 1900 rpm , 400 rpm ,
Fendt 313 modelde 1600 rpm den 1800 rpm e devir yükseltmelerde güç iyi hissedilirken , 700 seride 1500 rpm den 1900 rpm devire yükseldiğimizde güç yeterli hissedilebilir.300 serinin motor hissiyatı bu modelde bulunmaz.
Motor haritası gayet sade nitelik gösteriyor.
Euro 5 modellerde traktöre ön kepçe takılacak , egzoz donatılarının konumlarından dolayı kepçe takılamıyor.
Traktörün camlarına ızgara takacağız , ot makinesinden taş fırlar v.s. , kabinin delinmesi gerekebilir.
Hoca sana göre alınacak traktör hangisi.hem toprak işlemede hem büyük balya makinasında vs gibi.Hepsinin buluşutuğu marka model hangisi.Ama kaçak cevap değil net olsun.bizde bilelim ki alırsak değerlendirelim
 
Hoca sana göre alınacak traktör hangisi. hem toprak işlemede hem büyük balya makinasında vs gibi. Hepsinin buluştuğu marka model hangisi. Ama kaçak cevap değil net olsun. bizde bilelim ki alırsak değerlendirelim
Yakınlarımızda , fakir çiftçi traktörü NH T7070 ve Puma 210 modelden başka traktör görmedik.
Yağışlı iklim kuşağında olduğumuzdan Puma 240 CVX , hayallerde bekliyor.
Fendt 828 de , her ne kadar tekerleri jantta çevirse de bize uyacak model gibi duruyor.
 
Yani cnh grubu diyorsunuz
Her yiğidin bir yoğurt yiyişi varmış.
Operatör sürücü eksikliğimiz olduğu görülüyor.
Magnum 340 ın , kuru sürüme 9 soklu pullukla zorlanışı , ( 6 soklu pulluk yeterliydi.), NH T7070 modelin mısır yerinde kuru sürümde 5 soklu pullukla iz genişliğinden daha geniş pullukla zorlanışı , ( 3 soklu pulluk gerekirdi.) , Deuthz 9340 modelin 10 soklu pullukla yaş sürüme girip şanzıman indirmesi , ( 4 soklu pullukla girilmeli ) , Traktörlerin çeki kuvveti dikkate alınmadan yapılan işlerdi.
Geçen yıl 7R 350 seçilen modeldi , ama 6R 250 modelin çok alındığını gördük.
Bu durumu eleştirmiştik , neden derseniz, hem ortanca devir 1500 rpm ile çalışılmak isteniyor , motorun en az yakıt bölgesi 1400-1800 rpm tercihi var, ek güç üretiminde güç tepesi 1500 rpm devire mis gibi haritalanmış , yıl geçiyor , 1900 rpm devir aşkı depreşiyor.
Motorun 1000 rpm devirde tork yakalaması da soğuk şartlar da motor çalıştırılması için çok istenmeyen bir niteliktir.
Ford motora yeni nesil motor haritası giydirsek ,
900 rpm rölanti devri , 1300-1900 rpm sabit tork aralığı , 2100 rpm tork, güç eğrisi kesişim devri, 2100-2500 rpm sabit güç aralığı tercihlerinde bulunurduk. En az yakıt bölgesi devirleri , 1300-2100 rpm aralığına dizayn verilebilir.
Böylelikle sıkıştırılmış motor haritalarından kurtulurduk.
Traktörlerin yere güç aktarımlarının daha üst düzey olması için gerekli tork eğrileri motor haritalarında zaten bulunuyor ama devirle motor gücü yönetimi fazla olmasın diye zamanlama kayıpları az olan modellere yönelim oluyor.

Kendi çevre şartlarınıza göre tercih yapmanızı tavsiye ederiz.
 
. Yorumunu bekliyorum hoca
Traktörlerin kuru zemin rampa tırmanış performansını görmüş olduk.
Ne konuda yorum beklediniz?
Motor haritası farklarını mı değerlendirelim?
Eco yol viteslerinin durumunu değerlendirelim?
Traktör, motor ve şanzımanıyla bir bütündür.
Şanzıman verimliliği konusuna mı bakalım.
Sorunuzun daha detaylı ve anlaşılır olmasını bekleriz.
Devirli kullanılmış , rodajı düzgün bir motorla , hep minimum devir tercihiyle kullanılmış traktörün çekişleri arasında bile fark oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Traktörlerin kuru zemin rampa tırmanış performansını görmüş olduk.
Ne konuda yorum beklediniz?
Motor haritası farklarını mı değerlendirelim?
Eco yol viteslerinin durumunu değerlendirelim?
Traktör, motor ve şanzımanıyla bir bütündür.
Şanzıman verimliliği konusuna mı bakalım.
Sorunuzun daha detaylı ve anlaşılır olmasını bekleriz.
Devirli kullanılmış , rodajı düzgün bir motorla , hep minimum devir tercihiyle kullanılmış traktörün çekişleri arasında bile fark oluyor.
Hep diyosunuz ya deutzun beygirleri biraz bakımsız.hatta yeni 7250 için torku artmış ama hala yetrrsiz demiştiniz. Burada hem beygir hem torku olmasına rağmen deutz çekide üstün geldi. Genelde siz chn nin tork eğerisinin daha iyi olsuduğundan ve çekide kuvvetli olduğunu söylüyordunuz. Bunlara istinaden videodaki durum neden ibaret ona bir açıklama istedim.deutz neden kazandı kısacası
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Hep diyosunuz ya deutzun beygirleri biraz bakımsız.hatta yeni 7250 için torku artmış ama hala yetrrsiz demiştiniz. Burada hem beygir hem torku olmasına rağmen deutz çekide üstün geldi. Genelde siz chn nin tork eğerisinin daha iyi olsuduğundan ve çekide kuvvetli olduğunu söylüyordunuz. Bunlara istinaden videodaki durum neden ibaret ona bir açıklama istedim.deutz neden kazandı kısacası
Kitabın tam ortasında oldu bu soruda.😀 Cevabı merakla bekliyorum.
 
Traktörlerin kuru zemin rampa tırmanış performansını görmüş olduk.
Ne konuda yorum beklediniz?
Motor haritası farklarını mı değerlendirelim?
Eco yol viteslerinin durumunu değerlendirelim?
Traktör, motor ve şanzımanıyla bir bütündür.
Şanzıman verimliliği konusuna mı bakalım.
Sorunuzun daha detaylı ve anlaşılır olmasını bekleriz.
Devirli kullanılmış , rodajı düzgün bir motorla , hep minimum devir tercihiyle kullanılmış traktörün çekişleri arasında bile fark oluyor.
Hocam sizin rakip firma fakir 10u filoya getirdi bunlar bukadar bicerle napıyorlar 😃😃
 
  • Muhteşem
Tepkiler: The_Hoca
Hep diyorsunuz ya deutzun beygirleri biraz bakımsız. Hatta yeni 7250 için torku artmış ama hala yetersiz demiştiniz. Burada hem beygir hem torku olmasına rağmen deutz çekide üstün geldi. Genelde siz chn nin tork eğrisinin daha iyi olduğundan ve çekide kuvvetli olduğunu söylüyordunuz. Bunlara istinaden videodaki durum neden ibaret ona bir açıklama istedim. neden kazandı kısacası
Bizim komşuya sorduk,
Sizin traktörün çekisi fazla, nedendir?
Bu traktörün beygirleri erkek demiştir.

Traktörlerin ağırlıkları farklı olabilir, lastik havası etkiler, römorkun çeki bağlantısı etkiler.

7250 , emsal modellerin motor verilerine bakılırsa torku biraz az tercih edilmiş olduğu görülüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuğ han
Hocama giydirmeden zorlamadan basitçe bir örnek düşünsek mesela tork değeri motor karesteristiğine girmeden mesela şöyle yıllar yıllar öncesine dönsek 90 lı yılların sonu 2000 li yılların başlangıcı traktör alıyoruz hepimiz mesela başak diyelim yada newholland ile beraber Türk Fiat yada Massey Ferguson Uzel yapımı bu traktörler de 30 km hız varken same Deutz ve Lamborghini traktörlerde 40 km hız yazar mıydı yada birilerinde 25 km diğerlerinde 30 yazar mıydı tarih çok eski 20 yıl 25 yıl önce bir düşünelim o zamanlar daha çocukdum mesela fark ettiğim noktalardan biri ama hatırlayamadım rakamları özür dilerim sizlerden ancak hatırladığım tek şey same Deutz Lamborghini markalarının yol hızlarının hepsinden fazla oluşu bilmem katılır mısınız? Şimdi gelelim Deutz ve Case farkına yolda mil üstünde yüklü olan araç kaç ton olursa olsun düz yolda vites hızı sebebiyle geçtiniz diyelim hızlı ve seri şanzımanınız var peki aynı yükü tepeden aşağı indirebilir misiniz? Devri ağır şanzıman ve motor karekteri düzgün bir traktörünüz var ise yolda hızlı gitmesenizde istediğiniz yükü istediğiniz rampadan indirebilirsiniz peki seri bir şanzımanınız var ve tork degerleriniz yeterli değilse fren kuvvetine ne kadar iş başara bilirsiniz? Lütfen motor karakterini şanzımanı ağır işlerde pulluk gibi tartalım acizane fikrim budur hocam detaylı anlatır da anlatır bilirim de bu da biraz anlama yönünden birbirimizi traktörlerimizi küçük bir nokta olsun herkese hayırlı geceler
 
Hocama giydirmeden zorlamadan basitçe bir örnek düşünsek mesela tork değeri motor karesteristiğine girmeden mesela şöyle yıllar yıllar öncesine dönsek 90 lı yılların sonu 2000 li yılların başlangıcı traktör alıyoruz hepimiz mesela başak diyelim yada newholland ile beraber Türk Fiat yada Massey Ferguson Uzel yapımı bu traktörler de 30 km hız varken same Deutz ve Lamborghini traktörlerde 40 km hız yazar mıydı yada birilerinde 25 km diğerlerinde 30 yazar mıydı tarih çok eski 20 yıl 25 yıl önce bir düşünelim o zamanlar daha çocukdum mesela fark ettiğim noktalardan biri ama hatırlayamadım rakamları özür dilerim sizlerden ancak hatırladığım tek şey same Deutz Lamborghini markalarının yol hızlarının hepsinden fazla oluşu bilmem katılır mısınız? Şimdi gelelim Deutz ve Case farkına yolda mil üstünde yüklü olan araç kaç ton olursa olsun düz yolda vites hızı sebebiyle geçtiniz diyelim hızlı ve seri şanzımanınız var peki aynı yükü tepeden aşağı indirebilir misiniz? Devri ağır şanzıman ve motor karekteri düzgün bir traktörünüz var ise yolda hızlı gitmesenizde istediğiniz yükü istediğiniz rampadan indirebilirsiniz peki seri bir şanzımanınız var ve tork degerleriniz yeterli değilse fren kuvvetine ne kadar iş başara bilirsiniz? Lütfen motor karakterini şanzımanı ağır işlerde pulluk gibi tartalım acizane fikrim budur hocam detaylı anlatır da anlatır bilirim de bu da biraz anlama yönünden birbirimizi traktörlerimizi küçük bir nokta olsun herkese hayırlı geceler
Ağır devirli traktor herzaman iyidir
 

Benzer Konular