Selam arkadaşlar,
Ben bundan bir kaç sene önce yine sizlerden ara işler için bir traktör tavsiyesi istemiştim yakın çevremin de etkisi ile Fiyat 640 almıştım.
O zamanlar arazimin tamamına korunga yem bitkisi ekmiştim, asıl traktörüm New Holland T5060'ın yanında Fiat 640 ile çayır-korunga biçme, tırmık çekme, balya taşıma, tarladan taş toplama vb. işler yaptım.
Daha sonra arkadaşlar çok yıllık korunganın süresi geçince NH 5060 ile tarlayı sürdüm güzelce 640'a pulluk falan almamıştım bile onun işi tarla sürmek değil zaten. Yalnız sürülen yerlerde alttan çıkan taşları toplamak için bir hafta sonu köye gittim 640'dan soğudum çünkü işlenmiş toprakta rampa yerlerde römorku çekemedi patinaja düştü. Daha sonra tohum ekiminden sonra tarla pekişsin tohum üşümesin diye merdane çekmek istediğimde de maalesef yine patinaja düştü iyice soğudum.
Bir diğer yaşadığım sorun 35 yıllık traktör, el freni çekili olduğu halde rampa yerde kayıp hareket etti, peşinden koşup traktöre binebildim, benzer kazalarda yaşamını kaybeden insanlar var.
Neyse ortaya çıkan şey şu; bana daha sağlam, çift çeker bir traktör lazım.
Bu almayı düşündüğüm traktörün traktörün yapacağı iş: Römorkla getir götür, holder, fırfır, ot biçme, tırmık çekme, silindir-merdane çekme.
Benim asıl traktörüm New Holland ve bu markadan çok memnun olsam da bu markanın yerli modellerinin gerek kalite gerekse fiyat yüzünden pek yanına yaklaşasım yok.
İlgilendiğim modeller tiger 65, 75 ve argon 65, 75'in kabinli modelleri.
Kağıt üzerinde yaptığım incelemelerde Tiger'a ilaveten Argon'un 5. yol vitesi olduğunu ve intercool'u olduğunu gördüm. 5. vites nakliyede yolun iyi olduğu yerlerde hiç fena olmaz aslında ?
Siz olsanız hangisini alırdınız ?
Bir de broşürlerinde hiç klimadan kabinden bahsedilmiyor, tohum alet edevat alırken dikkatimi çekti Same-Deutz'ların büyük ve pahalı modellerinde kabin gri renk, ucuz modellerde gövde ile aynı renk sonradan ilave kabinler var sanırım. Neyse Tiger ve Argonları gri kabinlerle alamıyoruz doğrumudur ? Yani olmasa da olur, benim 640'ın kabininde yan camları ve ön camı açıp rüzgarla idare ediyordum ama arada cüzi bir fark varsa da klima tercih edilebilir.
Bir şey daha var, benim T5060'ın kıran giresice bir transmisyon yağı var, başka trakörlerin yağı buna karışınca(ortak römork vb alet kullanıldığında) şanzıman dan ses gelmeye başlıyor. Sonrasında da ben hemen durumu anlayıp yağını değiştiriyorum. Eğer alırsam Same/Deutz'un şanzıman yağının tamamını boşaltıp T5060'da kullandığım yağdan kullanmayı düşünüyorum sıkıntı olur mu ?
Ben bundan bir kaç sene önce yine sizlerden ara işler için bir traktör tavsiyesi istemiştim yakın çevremin de etkisi ile Fiyat 640 almıştım.
O zamanlar arazimin tamamına korunga yem bitkisi ekmiştim, asıl traktörüm New Holland T5060'ın yanında Fiat 640 ile çayır-korunga biçme, tırmık çekme, balya taşıma, tarladan taş toplama vb. işler yaptım.
Daha sonra arkadaşlar çok yıllık korunganın süresi geçince NH 5060 ile tarlayı sürdüm güzelce 640'a pulluk falan almamıştım bile onun işi tarla sürmek değil zaten. Yalnız sürülen yerlerde alttan çıkan taşları toplamak için bir hafta sonu köye gittim 640'dan soğudum çünkü işlenmiş toprakta rampa yerlerde römorku çekemedi patinaja düştü. Daha sonra tohum ekiminden sonra tarla pekişsin tohum üşümesin diye merdane çekmek istediğimde de maalesef yine patinaja düştü iyice soğudum.
Bir diğer yaşadığım sorun 35 yıllık traktör, el freni çekili olduğu halde rampa yerde kayıp hareket etti, peşinden koşup traktöre binebildim, benzer kazalarda yaşamını kaybeden insanlar var.
Neyse ortaya çıkan şey şu; bana daha sağlam, çift çeker bir traktör lazım.
Bu almayı düşündüğüm traktörün traktörün yapacağı iş: Römorkla getir götür, holder, fırfır, ot biçme, tırmık çekme, silindir-merdane çekme.
Benim asıl traktörüm New Holland ve bu markadan çok memnun olsam da bu markanın yerli modellerinin gerek kalite gerekse fiyat yüzünden pek yanına yaklaşasım yok.
İlgilendiğim modeller tiger 65, 75 ve argon 65, 75'in kabinli modelleri.
Kağıt üzerinde yaptığım incelemelerde Tiger'a ilaveten Argon'un 5. yol vitesi olduğunu ve intercool'u olduğunu gördüm. 5. vites nakliyede yolun iyi olduğu yerlerde hiç fena olmaz aslında ?
Siz olsanız hangisini alırdınız ?
Bir de broşürlerinde hiç klimadan kabinden bahsedilmiyor, tohum alet edevat alırken dikkatimi çekti Same-Deutz'ların büyük ve pahalı modellerinde kabin gri renk, ucuz modellerde gövde ile aynı renk sonradan ilave kabinler var sanırım. Neyse Tiger ve Argonları gri kabinlerle alamıyoruz doğrumudur ? Yani olmasa da olur, benim 640'ın kabininde yan camları ve ön camı açıp rüzgarla idare ediyordum ama arada cüzi bir fark varsa da klima tercih edilebilir.
Bir şey daha var, benim T5060'ın kıran giresice bir transmisyon yağı var, başka trakörlerin yağı buna karışınca(ortak römork vb alet kullanıldığında) şanzıman dan ses gelmeye başlıyor. Sonrasında da ben hemen durumu anlayıp yağını değiştiriyorum. Eğer alırsam Same/Deutz'un şanzıman yağının tamamını boşaltıp T5060'da kullandığım yağdan kullanmayı düşünüyorum sıkıntı olur mu ?