Babamın isteği üzerine aldık.Geçmiş dayanan bir traktörcülük yok. Öyle büyük bahçeler ya da tarlalarımızda yok.Fakat hobi olarak , küçük bir uğraş olarak aldı babam. Yaklaşık 1 yıl araştırdı.Onun somut gözleriminin yanısıra ben de internetten araştırdım. Önce rengi bağımlılık yaptı sonra özellikleri.İzlemediğim video girmediğim site kalmadı. Gerçekten bu işten anlayanlara sordum .Böyle böyle bir Kubota var, almayı düşünüyoruz. Tek fark ettiğim olay herkeste bir önyargı olduğu.Bir tane de al diyen olmadı.Herkes New Hollandı ya da Masseyi önerdi.Servisi sağlam dediler.Parçası kolay bulunur dediler.Kimse traktörü bozmak için almaz fakat ne olursa olsun i nsan eli değiyor , elbette arıza verebilir bu yüzden bozulma ihtimali en düşük traktörü japon teknolojisini almak , direkt bahçeye sokmak gerektiğini hissettik. Aslında alma nedenlerimizin arasında bir hırs da yatıyor.
Traktör sıfır olarak kurdelesine bile dokunulmadan geldi.Söyledim traktörlerle ilgili hiçbir tecrübemiz yok .Sadece araştırmayla elde edilen bilgiler. Servis sorduğumuz boş ya da dolu her soruyu cevapladı.Onlar sayesinde bu saate kadar temiz kullandık.Şu an 51 saate. Bakıma gelecekler.Traktörü en başta sadece taşıma için kullandık.Bizim buralar tahmin edilemeyecek kadar engebeli.Bir traktörün çıkamayacağı yerlerden çıkıyor. Ne patinaj ne de ön kalkması.Daha sonra çüt için pulluk ve tırmık aldık.Pulluk 4lü 8inç. Yan hidrolik kolları gerçekten diğer traktörlere göre ince.Görenler bu bunu kaldırmaz , kaldırsa da 5 dakika sonra kırar , yol da kırılmazsa da bu dağda taşta kesin kopar dediler. Bahsettiklerin o taşların hepsini teker teker söktü. Ne yan kollar çizildi ne de motor zorlandı.Daha sonra kültivatör geldi. 50 beygirlik bir traktöre göre büyük.Çekme ihtimali çok zordu. İlk denemeyi 2 ay önce sürülen yerde yaptık.Dikenden şikayetçiydi. Sürdüğümüzde yarım motor taş çıkardı. Hiç o derinliğe inilmemiş belliydi ve daha önceden o bahçeyi süren şoför yılların şoförü traktörüde td65. Motor ne boğuldu ne zorlandı. Elektrikli motorsiklet gibi bir sesi var.
Freni ve debriyaj askı sistem.Ama şimdiye kadar hiç asılmadım. Dokunulduğu anda fren tutuyor, debriyaj sonunda kadar gidiyor.
Genelde ileri geri shuttle direksiyonun sol tarafında.Ama mk5000in koltuğun yanında. Bence bu daha mantıklı.Koltuk çok rahat yayılma isteği duyuyorsunuz , bu rahatlıkta ileri geri manevra yapmak için direksiyona eğilmeye gerçekten erinirsiniz ama direkt koltuğun sol tarafında olduğundan rahatınızı bozmuyorsunuz.
Manevradan bahsetmeye gerek yok.Benim fikrimce memleketteki en iyi manevraya sahip. Deutz Fahr da var elbette ama onların 4lü frenlerin hep açık.Gerektiğinde tek fren yapmayı zorlaştırıyor.
Yakıta gelirsek.Başta neye göre karşılaştırma ve değerlendirme yapacağımı bilmiyordum.Ama 38 saate iken küçük bir test yaptım. 49uncu saate kadar 20 litre mazot yaktı.11 saatte 20 litre. 5 dönüm yer sürdüm.Fakat sürdüğüm yerler hep bahçeydi.Çok uğraştırdı.Belki de bu değerlendirme yanlış bilmiyorum ama tekrar bir test yapıcam.
Söylediğim gibi 51 saate daha hiçbir arızası yok. Gerçekten üzerinde bir japon teknolojisi , işçiliği , sağlamlığı var .Hala traktörleri araştırıyorum eğer almamış olsak ne alırdık diye .Fakat Kubota dışında hiç alternatif bulamadım.