Üniversiteli Tunahan zeytinyağında marka oldu
İLKAY GÖÇMEN - GAZIANTEP
5 Ocak 2014
Henüz 20li yaşlarda olan üniversite öğrencisi Tunahan Karaşahin zeytinyağında aranan bir marka oluşturdu.
Matematik öğretmenliği bölümünde okumasına rağmen ticarete atılan genç girişimci, markalaşmada alanında boşluk olduğunu düşünerek zeytinyağı sektörüne girdi. Tarde isimli zeytinyağı markasının tescilini yaptıran Karaşahin, KOSGEBden 200 bin TLsi hibe olmak üzere toplam 300 bin TL destek aldı. Gaziantep Nizip ilçesinde 500 dönümlük arazide markasıyla üretim yapan Karaşahin bir haftada 2 ton civarında zeytinyağı sattı. Yıl sonu hedefini 100 ton olarak belirleyen Tarde, Ar-Ge çalışmalarıyla yurtdışına da açılmayı planlıyor. Bir mağazada yarı zamanlı çalışarak sermaye biriktiren Tunahan Karaşahin, zeytinyağı ile ilgili farklı imaj çalışmalarını da hayata geçirmeyi hedefliyor.
Tunahan Karaşahin, Gaziantep Zirve Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü üçüncü sınıf öğrencisi. Memur çocuğu olan ve küçük yaşlardan bu yana ekonomi ve girişimcilik üzerine çeşitli çalışmalar yapmayı planlayan Karaşahin, bir mağazada yarı zamanlı çalışırken sermayesini biriktirmeye başladı. Yaptığı piyasa araştırmaları sonucu 2 arkadaşıyla birlikte zeytinyağı sektörünü mercek altına aldı. 1,5 yıldır sürdürdüğü çalışmalar sonucunda projesini KOSGEBe sundu ve 200 bin TLsi hibe olmak üzere toplam 300 bin TL destek aldı. Tarde Zeytinyağları markasını kuran ve tescilini alan Karaşahin, şu anda Gazintepin Nizip ilçesinde pilot olarak 500 dönümlük bir arazinin tarımsal faaliyetlerini üstlenmiş durumda.
Karaşahin, zeytinyağına Tarde markasıyla orijinal bir paketleme sistemi getirdiklerini de ifade etti. Butik bir mağaza açma ve yurtdışına ihracat gibi çeşitli hedeflere kademe kademe ilerleyeceklerini belirten genç girişimci, mesailerini bu yönde harcayacaklarını vurguladı. Bir haftada 2 ton satış başarısını yakalayan genç girişimci zeytinyağı sektörüne giriş hikâyesini şöyle anlattı: Yaptığım araştırmalarda zeytinyağı biraz daha ön plana çıktı. Çünkü bu bölgede çok boş bir sektör. Türkiye de jeopolitik konumu özelliği nedeniyle Akdeniz iklimine sahip.
Zeytinyağı üretiminde çok iyi bir yerdeyiz. Fakat iç pazarda üstün bir görüntümüz yok. Zeytinyağı piyasası Ege hakimiyeti altında. Devlet bu bölgeye 2004-2005 yıllarında ağaç diktirdi. Şu an meyve veren ağaç sayısı 250 bin. 4-5 yıl sonra da bu rakam 1 milyona gelecek. Bu bölgede fabrikalar da buna artık yetişemeyecek. Biz de bölgede markalaşma anlamında büyük bir boşluk olduğunu düşünüp sektöre girdik.
Dünyada kişi başına zeytinyağı tüketimin 8 litre iken, Türkiyenin ilk dörtte yer almasına rağmen 1 litreyi bile bulmadığını kaydeden Karaşahin şunları söyledi: Bu faktörlerin hepsini masaya koyduk. Karşımıza da birçok şey çıktı. Örneğin, iç tüketimi artırıp bu bölgede tarımsal faaliyetleri artırmak, ziraat odalarıyla da anlaşıp bireysel eğitim verdirmek. Biz tüm Türkiyeyi dolaştık. Ege Bölgesi bu konuda daha bilinçli. Burada ağacı dikip bir yıl sonra sadece meyvesini alıyorlar. Sosyal sorumluluk projeleri de üstlenip, tarımsal faaliyeti artırma eğilimindeyiz.
İLKAY GÖÇMEN - GAZIANTEP
5 Ocak 2014
Henüz 20li yaşlarda olan üniversite öğrencisi Tunahan Karaşahin zeytinyağında aranan bir marka oluşturdu.
Matematik öğretmenliği bölümünde okumasına rağmen ticarete atılan genç girişimci, markalaşmada alanında boşluk olduğunu düşünerek zeytinyağı sektörüne girdi. Tarde isimli zeytinyağı markasının tescilini yaptıran Karaşahin, KOSGEBden 200 bin TLsi hibe olmak üzere toplam 300 bin TL destek aldı. Gaziantep Nizip ilçesinde 500 dönümlük arazide markasıyla üretim yapan Karaşahin bir haftada 2 ton civarında zeytinyağı sattı. Yıl sonu hedefini 100 ton olarak belirleyen Tarde, Ar-Ge çalışmalarıyla yurtdışına da açılmayı planlıyor. Bir mağazada yarı zamanlı çalışarak sermaye biriktiren Tunahan Karaşahin, zeytinyağı ile ilgili farklı imaj çalışmalarını da hayata geçirmeyi hedefliyor.
Tunahan Karaşahin, Gaziantep Zirve Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü üçüncü sınıf öğrencisi. Memur çocuğu olan ve küçük yaşlardan bu yana ekonomi ve girişimcilik üzerine çeşitli çalışmalar yapmayı planlayan Karaşahin, bir mağazada yarı zamanlı çalışırken sermayesini biriktirmeye başladı. Yaptığı piyasa araştırmaları sonucu 2 arkadaşıyla birlikte zeytinyağı sektörünü mercek altına aldı. 1,5 yıldır sürdürdüğü çalışmalar sonucunda projesini KOSGEBe sundu ve 200 bin TLsi hibe olmak üzere toplam 300 bin TL destek aldı. Tarde Zeytinyağları markasını kuran ve tescilini alan Karaşahin, şu anda Gazintepin Nizip ilçesinde pilot olarak 500 dönümlük bir arazinin tarımsal faaliyetlerini üstlenmiş durumda.
Karaşahin, zeytinyağına Tarde markasıyla orijinal bir paketleme sistemi getirdiklerini de ifade etti. Butik bir mağaza açma ve yurtdışına ihracat gibi çeşitli hedeflere kademe kademe ilerleyeceklerini belirten genç girişimci, mesailerini bu yönde harcayacaklarını vurguladı. Bir haftada 2 ton satış başarısını yakalayan genç girişimci zeytinyağı sektörüne giriş hikâyesini şöyle anlattı: Yaptığım araştırmalarda zeytinyağı biraz daha ön plana çıktı. Çünkü bu bölgede çok boş bir sektör. Türkiye de jeopolitik konumu özelliği nedeniyle Akdeniz iklimine sahip.
Zeytinyağı üretiminde çok iyi bir yerdeyiz. Fakat iç pazarda üstün bir görüntümüz yok. Zeytinyağı piyasası Ege hakimiyeti altında. Devlet bu bölgeye 2004-2005 yıllarında ağaç diktirdi. Şu an meyve veren ağaç sayısı 250 bin. 4-5 yıl sonra da bu rakam 1 milyona gelecek. Bu bölgede fabrikalar da buna artık yetişemeyecek. Biz de bölgede markalaşma anlamında büyük bir boşluk olduğunu düşünüp sektöre girdik.
Dünyada kişi başına zeytinyağı tüketimin 8 litre iken, Türkiyenin ilk dörtte yer almasına rağmen 1 litreyi bile bulmadığını kaydeden Karaşahin şunları söyledi: Bu faktörlerin hepsini masaya koyduk. Karşımıza da birçok şey çıktı. Örneğin, iç tüketimi artırıp bu bölgede tarımsal faaliyetleri artırmak, ziraat odalarıyla da anlaşıp bireysel eğitim verdirmek. Biz tüm Türkiyeyi dolaştık. Ege Bölgesi bu konuda daha bilinçli. Burada ağacı dikip bir yıl sonra sadece meyvesini alıyorlar. Sosyal sorumluluk projeleri de üstlenip, tarımsal faaliyeti artırma eğilimindeyiz.