(HABER)
[size=10pt]Türkiye pazarındaki markaların yüzde 72 ' si yabancı ancak satışların yüzde 80 ' ini yerli traktörler oluşturuyor. Çiftçi yerliyi tercih ediyor.[/size]
Geçen yıl 59 bin 500 traktör satışının yapıldığı ve 2015 ' te bu rakamın geçilmesinin hedeflendiği Türkiye ' de, çiftçilerin tercihi genellikle yerli markalar oluyor.
Türk Traktör Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İrfan Özdemir yaptığı açıklamada, çiftçilerin konforlu, yakıt maliyeti az, işini kolaylaştıracak, yedek parça sorunu yaşamayacağı, ikinci eli değerli traktörlere daha fazla ilgi gösterdiğini söyledi.
Bu açıdan bakıldığında, yabancı rakipleriyle hem teknoloji hem konfor hem de performans olarak rahatlıkla rekabet edebilecek düzeye gelen yerli traktörlerin, çiftçilerin ilgisini çektiğini vurgulayan Özdemir, bu ilgi sonucunda yerli tarım araçlarının piyasada önemli bir pay sahibi olduğunu anlattı.
Firma olarak, tarım ve hayvancılık yapılan tüm bölgelerin nabzını çok iyi tuttuklarını, traktör ve ekipman ihtiyaçlarını dikkatle incelediklerini aktaran Özdemir, şunları kaydetti:
'Bu analizler sonucunda her yıl ürünlerimizde çiftçinin taleplerine göre yenilikler yapıyoruz. Türkiye ' de traktör piyasasında 30 firma, 38 markayla yer alıyor. Türkiye pazarındaki markaların yüzde 72 ' si yabancı ancak satışların yüzde 80 ' ini yerli traktörler oluşturuyor.
Geçen yıl Türkiye ' de 59 bin 500 traktör satıldı. Bu yıl satışların geçen yılın üzerinde olacağını tahmin ediyoruz. Bu satışların da önemli çoğunluğunu yerli markalar oluşturuyor.'
Kaynak : AA
[size=10pt]Türkiye pazarındaki markaların yüzde 72 ' si yabancı ancak satışların yüzde 80 ' ini yerli traktörler oluşturuyor. Çiftçi yerliyi tercih ediyor.[/size]
Geçen yıl 59 bin 500 traktör satışının yapıldığı ve 2015 ' te bu rakamın geçilmesinin hedeflendiği Türkiye ' de, çiftçilerin tercihi genellikle yerli markalar oluyor.
Türk Traktör Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İrfan Özdemir yaptığı açıklamada, çiftçilerin konforlu, yakıt maliyeti az, işini kolaylaştıracak, yedek parça sorunu yaşamayacağı, ikinci eli değerli traktörlere daha fazla ilgi gösterdiğini söyledi.
Bu açıdan bakıldığında, yabancı rakipleriyle hem teknoloji hem konfor hem de performans olarak rahatlıkla rekabet edebilecek düzeye gelen yerli traktörlerin, çiftçilerin ilgisini çektiğini vurgulayan Özdemir, bu ilgi sonucunda yerli tarım araçlarının piyasada önemli bir pay sahibi olduğunu anlattı.
Firma olarak, tarım ve hayvancılık yapılan tüm bölgelerin nabzını çok iyi tuttuklarını, traktör ve ekipman ihtiyaçlarını dikkatle incelediklerini aktaran Özdemir, şunları kaydetti:
'Bu analizler sonucunda her yıl ürünlerimizde çiftçinin taleplerine göre yenilikler yapıyoruz. Türkiye ' de traktör piyasasında 30 firma, 38 markayla yer alıyor. Türkiye pazarındaki markaların yüzde 72 ' si yabancı ancak satışların yüzde 80 ' ini yerli traktörler oluşturuyor.
Geçen yıl Türkiye ' de 59 bin 500 traktör satıldı. Bu yıl satışların geçen yılın üzerinde olacağını tahmin ediyoruz. Bu satışların da önemli çoğunluğunu yerli markalar oluşturuyor.'
Kaynak : AA