Basında TÜMOSAN.flv
http://img24.imageshack.us/img24/5273/1385373p300x222.jpg
TÜMOSAN, LPG'li dizel traktörle maliyeti düşürdü
TÜMOSAN’ın İTÜ OTAM'la geliştirdiği yeşil motorlu LPG’li dizel traktörün lansmanı yapıldı. Hedefte AB ülkelerine ihracat var
26 Şubat 2010 / 23:35
Dizel motorlu traktöre göre yüzde 33 yakıt tasarrufu, yüzde 15 de performans avantajı sağlayan, TÜBİTAK destekli çevre dostu yeşil LPG'li dizel motor ve bu motorla çalışan TÜMOSAN LPG'li traktör görücüye çıktı.
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Otomotiv Teknolojileri Araştırma Geliştirme Merkezi (OTAM) ve Türk Motor Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (TÜMOSAN) işbirliğiyle üretilen motor ve traktörler, İTÜ Ayazağa kampüsünde düzenlenen törenle tanıtıldı.
ÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİ
Törene ev sahipliği yapan İTÜ OTAM A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ali Göktan, OTAM'ın üniversite ve sanayi işbirliği kavramına örnek teşkil eden kurumsallaşmış bir yapı olduğunu söyledi.
Üniversite, sanayi ve devlet işbirliği ile önemli projelere imza atıldığını belirten Göktan, OTAM'ın 21 akademisyeniyle ülkemizdeki en güçlü otomotiv araştır ve geliştirme gurubuna sahip olduğunu dile getirdi. OSD, TAYSAD ve Uludağ İhracatçılar Birliği gibi kuruluşlarla birlikte araştırmalar yaptıklarını ifade eden Göktan, bugüne kadar 72 AR-GE projesini hayata geçirdiklerini, şu an 15 proje üzerinde daha çalıştıklarını bildirdi.
DEV KAPASİTELİ KURULUŞ
TÜMOSAN Genel Koordinatörü Kurtuluş Öğün, adında olduğu gibi Türk motor sanayini temsil eden TÜMOSAN'ın 1975 yılında Konya kamu iktisadi teşekkülü olarak kurulduğunu ve 2004 yılında özelleştirildiğini anlattı.
Üretiminde hali hazırda 3 ve 4 silindirli dizel motorlar olan TÜMOSAN'ın kapasitesi dikkate alında dev bir kuruluş olduğunu vurgulayan Öğün, “3 vardiya ile 75 bin dizel motor, ve 3 vardiyada 45 bin traktör üretim kapasitesine sahip. Bu kapasiteyi doldurmamız için ne kadar çok çalışmamız gerektiğinin bilincindeyiz” dedi.
Bunun için öncelikle AR-GE misyonunu ortaya koyduklarını dile getiren Öğün, bu çalışmada OTAM ile birlikte çeşitli mühendislik ve tasarım firmalarıyla işbirliği içerisinde olduklarını söyledi.
YENİ PROJELER SÜRÜYOR
TÜBİTAK'la birlikte gerçekleştirdikleri projelerden bahseden Öğün, Stage III motor projesi kapsamında dizel motorlarda gaz uygulamasının başarıyla ortaya konduğunu belirtti. Bunun haricinde 3 ve 4 silindirli traktör tasarımını gerçekleştirdiklerini anlatan Öğün, diğer çalışmaları arasında traktörler için 4 çeker ön aks uygulaması, 16 ileri, 16 geri vites kutusunun oluşturulmasını da saydı. Öğün, motor gürültü seviyesinin düşürülmesi ve LNG ve CNG uyumlu dizel çalışmalarının daha ileriye götürülmesi ve 6 silindirli traktör gibi projeler üzerinde çalışıldığını bildirdi.
ASIL TEŞEKKÜR TÜMOSAN'A
İstanbul Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin, geçmiş dönemlerde ihmal edilen üniversite ve sanayi arasındaki işbirliğinin son yıllarda arttığını ve bugün olduğu gibi çok önemli projelere imza atılmaya başlandığını kaydetti. 120 milyon liranın üzerinde bir AR-GE bütçesine sahip olduklarını bildiren Şahin, “Kaynak bulamasaydık bu projeyi gerçekleştiremeyecektik, asıl teşekkürü TÜMOSAN'a ve onlar gibi bu tür projelere kaynak sağlayan sanayicilere layık görüyorum” dedi.
AB pazarı için avantaj
Toplantı sonrasında soruları cevaplandıran TÜMOSAN Genel Koordinatörü Kurtuluş Öğün, dizel motora göre maliyeti bin avro daha düşük olan traktörlerin, düşük emisyon değeriyle, özellikle Avrupa Birliği ülkelerine ihracat açısından önemli bir avantaj sağlayacağını dile getirdi. Avrupa ülkelerinde çevre dostu motora verilen öneme dikkat çeken Öğün, traktör ihracatının önemli ölçüde artmasını beklediklerini ifade etti.
Parasını 1 yılda amorti ediyor
Yeni motorun geliştirilmesi ve diğer projelerin toplam maliyetinin 4.1 milyon dolar olarak hesaplandığını bildiren Öğün, “LPG'li traktörler çiftçilerimize yüzde 33 akaryakıt tasarrufu ve güçlü bir motor sistemi sunuyor. Traktörün performansı yüzde 15 artıyor. Ortalama bin saat kullanımda ürün yaptığı tasarrufla kendini amorti ediyor” dedi.
LPG'li traktörlerin fiyatının dizelle aynı olacağını söyleyen Öğün, traktörlerin fiyatlarının 30 bin lira ile 85 bin lira arasında değiştiğini bildirdi. Öğün, çiftçilerin LPG'li traktör için TÜMOSAN'ı tercih etmek durumunda olacaklarını dile getirirken, TÜMOSAN müşterileri için motor değişimi yapılabileceğini söyledi.
http://img24.imageshack.us/img24/5273/1385373p300x222.jpg
TÜMOSAN, LPG'li dizel traktörle maliyeti düşürdü
TÜMOSAN’ın İTÜ OTAM'la geliştirdiği yeşil motorlu LPG’li dizel traktörün lansmanı yapıldı. Hedefte AB ülkelerine ihracat var
26 Şubat 2010 / 23:35
Dizel motorlu traktöre göre yüzde 33 yakıt tasarrufu, yüzde 15 de performans avantajı sağlayan, TÜBİTAK destekli çevre dostu yeşil LPG'li dizel motor ve bu motorla çalışan TÜMOSAN LPG'li traktör görücüye çıktı.
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Otomotiv Teknolojileri Araştırma Geliştirme Merkezi (OTAM) ve Türk Motor Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (TÜMOSAN) işbirliğiyle üretilen motor ve traktörler, İTÜ Ayazağa kampüsünde düzenlenen törenle tanıtıldı.
ÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİ
Törene ev sahipliği yapan İTÜ OTAM A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ali Göktan, OTAM'ın üniversite ve sanayi işbirliği kavramına örnek teşkil eden kurumsallaşmış bir yapı olduğunu söyledi.
Üniversite, sanayi ve devlet işbirliği ile önemli projelere imza atıldığını belirten Göktan, OTAM'ın 21 akademisyeniyle ülkemizdeki en güçlü otomotiv araştır ve geliştirme gurubuna sahip olduğunu dile getirdi. OSD, TAYSAD ve Uludağ İhracatçılar Birliği gibi kuruluşlarla birlikte araştırmalar yaptıklarını ifade eden Göktan, bugüne kadar 72 AR-GE projesini hayata geçirdiklerini, şu an 15 proje üzerinde daha çalıştıklarını bildirdi.
DEV KAPASİTELİ KURULUŞ
TÜMOSAN Genel Koordinatörü Kurtuluş Öğün, adında olduğu gibi Türk motor sanayini temsil eden TÜMOSAN'ın 1975 yılında Konya kamu iktisadi teşekkülü olarak kurulduğunu ve 2004 yılında özelleştirildiğini anlattı.
Üretiminde hali hazırda 3 ve 4 silindirli dizel motorlar olan TÜMOSAN'ın kapasitesi dikkate alında dev bir kuruluş olduğunu vurgulayan Öğün, “3 vardiya ile 75 bin dizel motor, ve 3 vardiyada 45 bin traktör üretim kapasitesine sahip. Bu kapasiteyi doldurmamız için ne kadar çok çalışmamız gerektiğinin bilincindeyiz” dedi.
Bunun için öncelikle AR-GE misyonunu ortaya koyduklarını dile getiren Öğün, bu çalışmada OTAM ile birlikte çeşitli mühendislik ve tasarım firmalarıyla işbirliği içerisinde olduklarını söyledi.
YENİ PROJELER SÜRÜYOR
TÜBİTAK'la birlikte gerçekleştirdikleri projelerden bahseden Öğün, Stage III motor projesi kapsamında dizel motorlarda gaz uygulamasının başarıyla ortaya konduğunu belirtti. Bunun haricinde 3 ve 4 silindirli traktör tasarımını gerçekleştirdiklerini anlatan Öğün, diğer çalışmaları arasında traktörler için 4 çeker ön aks uygulaması, 16 ileri, 16 geri vites kutusunun oluşturulmasını da saydı. Öğün, motor gürültü seviyesinin düşürülmesi ve LNG ve CNG uyumlu dizel çalışmalarının daha ileriye götürülmesi ve 6 silindirli traktör gibi projeler üzerinde çalışıldığını bildirdi.
ASIL TEŞEKKÜR TÜMOSAN'A
İstanbul Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin, geçmiş dönemlerde ihmal edilen üniversite ve sanayi arasındaki işbirliğinin son yıllarda arttığını ve bugün olduğu gibi çok önemli projelere imza atılmaya başlandığını kaydetti. 120 milyon liranın üzerinde bir AR-GE bütçesine sahip olduklarını bildiren Şahin, “Kaynak bulamasaydık bu projeyi gerçekleştiremeyecektik, asıl teşekkürü TÜMOSAN'a ve onlar gibi bu tür projelere kaynak sağlayan sanayicilere layık görüyorum” dedi.
AB pazarı için avantaj
Toplantı sonrasında soruları cevaplandıran TÜMOSAN Genel Koordinatörü Kurtuluş Öğün, dizel motora göre maliyeti bin avro daha düşük olan traktörlerin, düşük emisyon değeriyle, özellikle Avrupa Birliği ülkelerine ihracat açısından önemli bir avantaj sağlayacağını dile getirdi. Avrupa ülkelerinde çevre dostu motora verilen öneme dikkat çeken Öğün, traktör ihracatının önemli ölçüde artmasını beklediklerini ifade etti.
Parasını 1 yılda amorti ediyor
Yeni motorun geliştirilmesi ve diğer projelerin toplam maliyetinin 4.1 milyon dolar olarak hesaplandığını bildiren Öğün, “LPG'li traktörler çiftçilerimize yüzde 33 akaryakıt tasarrufu ve güçlü bir motor sistemi sunuyor. Traktörün performansı yüzde 15 artıyor. Ortalama bin saat kullanımda ürün yaptığı tasarrufla kendini amorti ediyor” dedi.
LPG'li traktörlerin fiyatının dizelle aynı olacağını söyleyen Öğün, traktörlerin fiyatlarının 30 bin lira ile 85 bin lira arasında değiştiğini bildirdi. Öğün, çiftçilerin LPG'li traktör için TÜMOSAN'ı tercih etmek durumunda olacaklarını dile getirirken, TÜMOSAN müşterileri için motor değişimi yapılabileceğini söyledi.