PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Tümosan
Tümosan neden euro 4-5 model çıkarmıyor
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="The_Hoca" data-source="post: 1443236" data-attributes="member: 76199"><p>İşimiz haşpaylı saman bağlamak olsun.</p><p>Fiat 80 66 S , 280 n.m. tork , 80 hp (DIN normunda, radyatör dahil kranktan ölçüm güç).</p><p>Kuyruk mili devri 540 rpm , motor devri 2000 rpm de bulunuyor, 4 vitesli traktör, vites araları 500 rpm.</p><p>Traktör genel ağırlığı 3,5 ton + balye makinesi ağırlığı 2,5 ton .</p><p>Traktör sırtında 6 ton yük taşıyor.</p><p>Sıra başı dönüşlerde kuyruk milini genelde kapatmayız, profesyonel sürücü işidir.</p><p>Sıra içinde 2000-2200 rpm devirle yürürüz.</p><p>Kuyruk mili çalışırken motordan güç alır.</p><p>Tarlanın rampası olur, batağı olur, çapraz keserek çıkması olur, patinaj pedalına basıp rampa yukarı çıkılır veya inilir.</p><p>Sıra dönüşünde tek frenle dönmek gerekebilir, motorun kesilmeden çalışması beklenir.</p><p>Same Explorer 80 , 300 n.m. tork, 80 hp (DIN normu)</p><p>Max tork 1600 rpm, 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 5 vitesli traktör , vites araları 500 rpm .</p><p>Balye bağlamak için Fiat 66S serisi gibi uyumludur.</p><p>En az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm , 220 gr.kw/h , 1900-2200 rpm aralığında 240 gr.kw/h .</p><p>Fiat motorda ,1500 rpm'de 240 gr.kw/h , 1900-2300 rpm arası 220 gr.kw/h.</p><p></p><p>İşimiz pullukla sürüm, toprak işleme olsun.</p><p>Fiat 80 66S traktöre 4 soklu 12" pulluk takarsak , genelde hafif arazide1500-1600 rpm devir kullanırız, ağır arazide 2200 rpm devir kullanırız.</p><p>Same Explorer 80 modelde ise 1600 rpm devir kullanılır.</p><p>Motorun tork grafiği çok yumuşak yay şekli olduğundan traktörü iyi tutunduruyor.</p><p>1000 rpm devirde 280 n.m., 1600 rpm de 300 n.m. , 2000 rpm de 280 n.m. gibi değerlere sahiptir.</p><p>Tam stabil tork grafiklerini çamur zeminler için kullanışlı görmeyiz.</p><p>Perkins motorun 1000-1700 rpm aralığındaki tam düz , sabit tork aralığı traktörde fazla patinaja neden olur.</p><p></p><p>Motorun en az yakıt bölgesi devir konumu , tork, güç eğrisi kesişim devir konumu da önemli olur.</p><p>Landini Globus 80 traktör ile 2000-2400 rpm sabit güç aralığı olan traktörle 2300-2400 rpm le de pulluk süreriz.</p><p>Motor anma gücünde sürülecek bir traktörün max tork devri 1400 rpm olsa ne olur, 1600 rpm olsa ne olur.</p><p>Steyr 768 traktörde max tork devri 1600 rpm , 1500 rpm devire konum değişse kullanımı çok etkilemez.</p><p></p><p>Max tork devrinin konumu değişirse motorun zamanlama kayıpları (operatör çalışma devir aralığı) değişir.</p><p>MF 165 , 1250 rpm max tork , 2100 rpm max güç tepesi , 850 rpm zamanlama kaybı , vites araları 800-700 rpm , 3 vites motorla uyumludur. </p><p>Motorun max tork devri 1600 rpm devire alındığını farzetsek , 500 rpm zamanlama kaybı , </p><p>Traktör rampada 2100 rpm den 1600 rpm devire kısıldı , 800 rpm aralıklı vites motorda yığdırma ve güç kesintisi yapar.</p><p>Fiat 80 66S ve Same 80 de rampa girişte yığdırma görülmezken,</p><p>MF 285S modelde 1350 rpm max tork , 2000 rpm max güç .</p><p>800 rpm 1. ve 2. vites arası , 400 rpm buçuk arası . 700 rpm 2. ve 3. vites arası , 350 rpm buçuk arası .</p><p>Rampaya sarışta 3 kaplumbağaya düşersek arkada yükle motor boğulur, vites düşersek yığdırma yapar.</p><p>2000 rpm den 1400 rpm devire düşerek motoru kullanırsak 600 rpm aralıklı vitesler traktöre akışkan bir yol sürüşü sağlayabilir.</p><p></p><p>Çok farklı motor gücü yönetimleri olduğu için seçeneklerin hiçbirine avantajlı olur, diyemeyiz.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The_Hoca, post: 1443236, member: 76199"] İşimiz haşpaylı saman bağlamak olsun. Fiat 80 66 S , 280 n.m. tork , 80 hp (DIN normunda, radyatör dahil kranktan ölçüm güç). Kuyruk mili devri 540 rpm , motor devri 2000 rpm de bulunuyor, 4 vitesli traktör, vites araları 500 rpm. Traktör genel ağırlığı 3,5 ton + balye makinesi ağırlığı 2,5 ton . Traktör sırtında 6 ton yük taşıyor. Sıra başı dönüşlerde kuyruk milini genelde kapatmayız, profesyonel sürücü işidir. Sıra içinde 2000-2200 rpm devirle yürürüz. Kuyruk mili çalışırken motordan güç alır. Tarlanın rampası olur, batağı olur, çapraz keserek çıkması olur, patinaj pedalına basıp rampa yukarı çıkılır veya inilir. Sıra dönüşünde tek frenle dönmek gerekebilir, motorun kesilmeden çalışması beklenir. Same Explorer 80 , 300 n.m. tork, 80 hp (DIN normu) Max tork 1600 rpm, 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 5 vitesli traktör , vites araları 500 rpm . Balye bağlamak için Fiat 66S serisi gibi uyumludur. En az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm , 220 gr.kw/h , 1900-2200 rpm aralığında 240 gr.kw/h . Fiat motorda ,1500 rpm'de 240 gr.kw/h , 1900-2300 rpm arası 220 gr.kw/h. İşimiz pullukla sürüm, toprak işleme olsun. Fiat 80 66S traktöre 4 soklu 12" pulluk takarsak , genelde hafif arazide1500-1600 rpm devir kullanırız, ağır arazide 2200 rpm devir kullanırız. Same Explorer 80 modelde ise 1600 rpm devir kullanılır. Motorun tork grafiği çok yumuşak yay şekli olduğundan traktörü iyi tutunduruyor. 1000 rpm devirde 280 n.m., 1600 rpm de 300 n.m. , 2000 rpm de 280 n.m. gibi değerlere sahiptir. Tam stabil tork grafiklerini çamur zeminler için kullanışlı görmeyiz. Perkins motorun 1000-1700 rpm aralığındaki tam düz , sabit tork aralığı traktörde fazla patinaja neden olur. Motorun en az yakıt bölgesi devir konumu , tork, güç eğrisi kesişim devir konumu da önemli olur. Landini Globus 80 traktör ile 2000-2400 rpm sabit güç aralığı olan traktörle 2300-2400 rpm le de pulluk süreriz. Motor anma gücünde sürülecek bir traktörün max tork devri 1400 rpm olsa ne olur, 1600 rpm olsa ne olur. Steyr 768 traktörde max tork devri 1600 rpm , 1500 rpm devire konum değişse kullanımı çok etkilemez. Max tork devrinin konumu değişirse motorun zamanlama kayıpları (operatör çalışma devir aralığı) değişir. MF 165 , 1250 rpm max tork , 2100 rpm max güç tepesi , 850 rpm zamanlama kaybı , vites araları 800-700 rpm , 3 vites motorla uyumludur. Motorun max tork devri 1600 rpm devire alındığını farzetsek , 500 rpm zamanlama kaybı , Traktör rampada 2100 rpm den 1600 rpm devire kısıldı , 800 rpm aralıklı vites motorda yığdırma ve güç kesintisi yapar. Fiat 80 66S ve Same 80 de rampa girişte yığdırma görülmezken, MF 285S modelde 1350 rpm max tork , 2000 rpm max güç . 800 rpm 1. ve 2. vites arası , 400 rpm buçuk arası . 700 rpm 2. ve 3. vites arası , 350 rpm buçuk arası . Rampaya sarışta 3 kaplumbağaya düşersek arkada yükle motor boğulur, vites düşersek yığdırma yapar. 2000 rpm den 1400 rpm devire düşerek motoru kullanırsak 600 rpm aralıklı vitesler traktöre akışkan bir yol sürüşü sağlayabilir. Çok farklı motor gücü yönetimleri olduğu için seçeneklerin hiçbirine avantajlı olur, diyemeyiz. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Tümosan
Tümosan neden euro 4-5 model çıkarmıyor
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt