Abi 40-50 yaşında bir traktörde olabilir zamanla eskimiştirde bizim traktör 2013 model 450 saatte daha, dogru düzgün agır iş yapmadı şimdiye kadar hep düzgün bir şekilde kullanıldı. Aldıgımızdan beri bir sürü ufak tefek arıza verdi bıktım artık bu traktördenAynısı bizim ford'ta da var
eksozdan yağ atması eksoz subap kesmesi veya kırılmasından olur. kaval kırılsa motor subap açılmayacağı için enjektörün püskürtüğü mazot kartere iner, tekler ve sesi bozulur, motor güçten düşmüştür. subap kesilmesinde ise silindirdeki yakıt eksoza verir.8075 tümosan egzozun dibinden yag atıyor sorun ne olabilir?
Ustaya fotografını attım kavalı kırmış olabilir silindirde sorun olabilir görmeden kesin bir şey söyleyemem dedi
Hayır çalışmadıUzun süre rolantede çalıştımı traktör?
Hocam ilk çalıştıgında 7.5 8 arası devir degişiyor ama traktöre ara filtre takılmıştı ondan yaptıgını düşünüyorum zaten motor sogukkende degişik bir ses geliyordu motordan, bayagı bir masraf açacak herhalde1.Motor rölantisi düzgünmü.Düzgün değilse sekmanlardan kaçırıyor.
2.rölantide düzgün ise.Subap keçeleri eski ve yağ sızdırıyor.(Usta kaval demiş Subap iticileri )
Çözüm.Silindir üst kapak sökülüp kapakçıya gönderilecek.Usta kontrolleri yapar ihtiyacı olduğu parçaları sizden ister.Parçacıdan alır ustaya verirsiniz toplanan kapak traktör ustasına teslim edilir.Kapak motora montajı yapılır.(Contalar değişir subap ayarı yapılır vs.vs )
Tekleme ve seste bozukluk yok hocameksozdan yağ atması eksoz subap kesmesi veya kırılmasından olur. kaval kırılsa motor subap açılmayacağı için enjektörün püskürtüğü mazot kartere iner, tekler ve sesi bozulur, motor güçten düşmüştür. subap kesilmesinde ise silindirdeki yakıt eksoza verir.
tekleme ve seste bozukluk yoksa eksoz subap keçeleri erimiş (parçalanmış) oradan yağ gelir. kapak sökülmeli
Ustada ona benzer birşey söylemiştiBu kadar erken saatte motor rektefe istemez normal şartlarda ustanın kaval dediği yer sibopların içinde çalıştığı yatak kadeh de denir üst tarafında yağ keçesi var bu kırıldiysa keçe görevini yapamayacağı için yağı emme sibobundan yanma odasına veya eksoz sibobundan dışarı verir üst kapağı sökmeden de anlaşılır üst kulbutor kapağı açılıp kontrol edilir basitçe
eksozdan yağ atması eksoz subap kesmesi veya kırılmasından olur. kaval kırılsa motor subap açılmayacağı için enjektörün püskürtüğü mazot kartere iner, tekler ve sesi bozulur, motor güçten düşmüştür. subap kesilmesinde ise silindirdeki yakıt eksoza verir.
tekleme ve seste bozukluk yoksa eksoz subap keçeleri erimiş (parçalanmış) oradan yağ gelir. kapak sökülmeli
Biz söktüğümüzde subaplar yağlıydı buranın kuru olması mı lazım yaniBu kadar erken saatte motor rektefe istemez normal şartlarda ustanın kaval dediği yer sibopların içinde çalıştığı yatak kadeh de denir üst tarafında yağ keçesi var bu kırıldiysa keçe görevini yapamayacağı için yağı emme sibobundan yanma odasına veya eksoz sibobundan dışarı verir üst kapağı sökmeden de anlaşılır üst kulbutor kapağı açılıp kontrol edilir basitçe
Yağlı olması gerekiyor normal yağlı olmasıBiz söktüğümüzde subaplar yağlıydı buranın kuru olması mı lazım yani
Hafta içi götürecegiz ustaya inşallah dediginiz gibidirBüyük bir sıkıntı yoktur gösterin ustaya
subap kadehleri, eksoz subapları kuru, emme subapları nemli olabilir, ama yağ olmaz.subap çubukları yağ olur.Biz söktüğümüzde subaplar yağlıydı buranın kuru olması mı lazım yani
Peki bu parçanın içinde yag olması normal mi?Aradaki pul bozulmuştur yenisi ile değiştirirler büyütecek birsey yok
ilk kabak altı yağlı olurBiz söktüğümüzde subaplar yağlıydı buranın kuru olması mı lazım yani