PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
Traktörlerde Lastik Boyutu Değiştirme Hesaplaması
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="sebazios" data-source="post: 937547" data-attributes="member: 21067"><p>Çok ilginç bi durum. </p><p></p><p>Eğer traktörün orjinal ölçüleri:</p><p></p><p>320 85 R28 (arka) ve 280 85 R20 (ön) ise, sonradan yapılan değişiklik, yanimsadece arkaların büyütülmesi yanlış bi iş olmuş. </p><p></p><p>Büyütmede sınırları biraz aşmışlar. Siz farkettiniz mi bilmem ama yapılan böyle bi değişiklik, önler bağlı iken traktörün kasılmasına neden olur. Yakıtı artırmaktan kalmaz, önlerin hızlı aşınmasına neden olur. Arıza riski de cabası. </p><p></p><p>Şu anki yine aynı ebatta arka lastik almanız (14.9/28 ile 380 85 R28 hemen hemen aynı lastiktir) hatayı sizin de devam ettirdiğiniz anlamına geliyor. </p><p></p><p>Lastikleri değiştirmeden önce, (yani şimdi) yukarıda Süleyman ' ın söylediği gazete testini yapmanızı öneririm. Eğer teste sorun çıkmazsa, yine aynı eratta lastik alırsınız (280 85 R20)</p><p></p><p>Ama test başarısız olursa, alacağınız lastik seçeneği (ki benim de önerim bunlardan biri olur) aşağıdakiler:</p><p></p><p>320 85 R20</p><p>360 75 R20 (ender bulunur)</p><p>360 70 R20</p><p>380 70 R20</p><p></p><p>Gazete testi:</p><p></p><p>1-) Traktörü düz ve sert bi zemine çekin. </p><p>2-) Ön tekerleğin 1 metre ilerisine yere bi gazete kağıdı serin. </p><p>3-) 'Önleri bağlamadan' (4x2 şeklinde), sadece ön tekerlekler ile gazetenin üzerinden geçin. </p><p>4-) Bu gazeteyi kenara koyun</p><p>5-) Aynı işlemi, başka bir gazete ile yalnız bu sefer 'önleri bağlayarak' (4x4 şeklinde) yapın. </p><p></p><p>Sonra bu iki gazeteyi karşılaştırın. Olası Sonuçlar:</p><p></p><p>A-) Aralarında fark yoksa: ön-arka lastik uyumunuz süper</p><p></p><p>B-) 2. denemede (4x4 şeklinde) üzerinden geçilen gazete, ilk gazeteye göre daha fazla buruşmuş ise: ön ile arka lastikler arasında uyumsuzluk var. Gazete ne kadar kışışıksa, uyumsuzluk o denli fazladır. Yakıtta artış, çekişte düşme, artı arıza riski var demektir bu. Kullanılır lakin bu riskleri göze alarak. </p><p></p><p>C-) 2. denemede (4X4 şeklinde) üzerinden geçilen gazete yırtılmış yada parçalanmış ise: uyumsuzluk tehlikeli seviyede. Arıza açma ihtimali oldukça yüksek. Toprak zeminde çok acil bi durum olmadığı sürece, asfalt zeminde ise hiç bir şekilde önleri bağlamamak lazım. Yani ebat değişikliği zorunludur.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sebazios, post: 937547, member: 21067"] Çok ilginç bi durum. Eğer traktörün orjinal ölçüleri: 320 85 R28 (arka) ve 280 85 R20 (ön) ise, sonradan yapılan değişiklik, yanimsadece arkaların büyütülmesi yanlış bi iş olmuş. Büyütmede sınırları biraz aşmışlar. Siz farkettiniz mi bilmem ama yapılan böyle bi değişiklik, önler bağlı iken traktörün kasılmasına neden olur. Yakıtı artırmaktan kalmaz, önlerin hızlı aşınmasına neden olur. Arıza riski de cabası. Şu anki yine aynı ebatta arka lastik almanız (14.9/28 ile 380 85 R28 hemen hemen aynı lastiktir) hatayı sizin de devam ettirdiğiniz anlamına geliyor. Lastikleri değiştirmeden önce, (yani şimdi) yukarıda Süleyman ' ın söylediği gazete testini yapmanızı öneririm. Eğer teste sorun çıkmazsa, yine aynı eratta lastik alırsınız (280 85 R20) Ama test başarısız olursa, alacağınız lastik seçeneği (ki benim de önerim bunlardan biri olur) aşağıdakiler: 320 85 R20 360 75 R20 (ender bulunur) 360 70 R20 380 70 R20 Gazete testi: 1-) Traktörü düz ve sert bi zemine çekin. 2-) Ön tekerleğin 1 metre ilerisine yere bi gazete kağıdı serin. 3-) 'Önleri bağlamadan' (4x2 şeklinde), sadece ön tekerlekler ile gazetenin üzerinden geçin. 4-) Bu gazeteyi kenara koyun 5-) Aynı işlemi, başka bir gazete ile yalnız bu sefer 'önleri bağlayarak' (4x4 şeklinde) yapın. Sonra bu iki gazeteyi karşılaştırın. Olası Sonuçlar: A-) Aralarında fark yoksa: ön-arka lastik uyumunuz süper B-) 2. denemede (4x4 şeklinde) üzerinden geçilen gazete, ilk gazeteye göre daha fazla buruşmuş ise: ön ile arka lastikler arasında uyumsuzluk var. Gazete ne kadar kışışıksa, uyumsuzluk o denli fazladır. Yakıtta artış, çekişte düşme, artı arıza riski var demektir bu. Kullanılır lakin bu riskleri göze alarak. C-) 2. denemede (4X4 şeklinde) üzerinden geçilen gazete yırtılmış yada parçalanmış ise: uyumsuzluk tehlikeli seviyede. Arıza açma ihtimali oldukça yüksek. Toprak zeminde çok acil bi durum olmadığı sürece, asfalt zeminde ise hiç bir şekilde önleri bağlamamak lazım. Yani ebat değişikliği zorunludur. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
Traktörlerde Lastik Boyutu Değiştirme Hesaplaması
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt